Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Testattu! Mies ei saa mitään aikaan jos saa itse määrittää aikataulun!

Vierailija
05.01.2020 |

Miehellä oli viime helmikuussa tiedossa projekti, noin viikonlopun mittainen. Ajattelin että katsonpa kauan menee että tekee ilman että huomautan ajallisesti asiasta. No en ensimmäisen kerran oli pakko huomauttaa toukokuussa koska koko homma ei ollut edes alkanut, kesäkuussa saimme muutaman ystävän avulla homman alkuun (pyysin kaverit auttamaan) ja nyt kun homman pitäisi olla aivan viimeistään valmis viikon päästä TAMMIKUUSSA sai sen tehtyä eilen loppuun. Kyseessä oli kaiken lisäksi ulkohomma, luulisi että kesällä olisi ollut paljon kivempi tehdä sitä. Tulin siihen tulokseen että tuo mies ei yksinkertaisesti saa mitään aikaan jos sitä ei painosta kokoajan. Ihan helvetin ärsyttävää ja ei todellakaan mikään uniikki tapaus! Sitten miehet vielä vinkuu kun niille "nalkutetaan" ja ohjaillaan kuin lasta, älkää käyttäytymä kuin lapset!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tässä avauksessa oli?

Vierailija
2/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit exäni. Nyt teen kaiken itse, mutta helpompaa kun ei tarvitse odottaa toiselta mitään tai ärsyyntyä toisen saamattomuudesta. Ikinä enää en sellaista lapamatoa kodissani katsele. Mutta osa naisista on myös ihan totaalisen lapamatoja, odotetaan vaan että mies hoitaa yksin ihan kaiken ja valitetaan päälle, että eipä tästä voi vain miessukupuolta syyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen homma tämä oli? Lähinnä, että oliko mies samaa mieltä homman tärkeydestä ja siitä, että se on tehtävä helmikuuksi? Ja mikä teki siitä juuri miehen homman?

Minusta usein on niin, että nainen keksii homman, vaatii että mies tekee sen ja nalkuttaa. Vaikka aivan hyvin voisi koko homma olla kokonaan tekemättä tai nainen voisi tehdä sen itse.

Vierailija
4/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen homma tämä oli? Lähinnä, että oliko mies samaa mieltä homman tärkeydestä ja siitä, että se on tehtävä helmikuuksi? Ja mikä teki siitä juuri miehen homman?

Minusta usein on niin, että nainen keksii homman, vaatii että mies tekee sen ja nalkuttaa. Vaikka aivan hyvin voisi koko homma olla kokonaan tekemättä tai nainen voisi tehdä sen itse.

Usein on kyllä myös niin että kaikki normaalielämän hommat on miehen mielestä tarpeettomia. Esim. verhoja ei tarvita, joten ei tarvi asentaa verhotankoja (70 tuuman telsu on kyllä seinässä samana iltana kun se on kotiin kannettu). 

Vierailija
5/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli eläinkuljetustrailerin pohjan vaihto. Nopea homma sellaiselle joka osaa tehdä sen, pikkuremontit osaan tehdä itsekin. Lähdemme lomalle ja ilmoitin että saa mennä sitten yksin jos ei ole valmis koska en pysty viedä eläimiä hoitoon, vasta sitten sai liikettä niveliin ja tämän on kyllä tiennyt jo ihan hyvissä ajoin. Vuoden se miltei seisoi pihalla, pari kertaa kyllä jo mietin että ostanko uuden kun homma ei yksinkertaisesti vain etene. Taitaa olla totta kun mies tekee jotain "kohta" 2-vuotta mahtuu tuohon määritelmään.

Niin, ja meillä on sopimus että minä hoidan yksin kaikki kotityöt pääasiassa sisällä, mutta en osallistu mm polttopuiden tekoon ja pihahommat jää miehelle. Helvetin huono ratkaisu, koska mies ei tee muuta kuin ne polttopuut ja auraa traktorilla pihan talvella. Jopa remontit ovat jääneet harteilleni viime vuosina. Ihme lapamadoksi muuttunut vuosien aikana.

Ap

Vierailija
6/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen keksii, että ruokaa pitää laittaa, nainen keksii, että tiskata pitää, nainen keksii, että pyykkiä pitää pestä, nainen keksii, että täytyy siivota jne.

Totta kai nainen voi tehdä kaiken tuon ja paljon muutakin, mutta onko oikein, että pariskunnasta vain toinen tekee kaiken?

Miehen homman siitä tekee vaikka juuri se, että kaikkea ei kuulu sen naisenakaan yksin tehdä. Miehen homma voi olla vaikka hoitaa se tiskaaminen ja nainen tekee ruuan , tai toisin päin. Miehen hommaksi homman tekee se, että kumpikin tekee osansa. Ja on esim sovittu yhdessä, että mies nyt sitten hoitaa tuon työn.

Vai meinaatko, että kaikki elämiseen liittyvä on naisen "hommaa" ja mikään ei kuulu miehelle?

Miehen "hommia" on vain ihan omien sukkien jalkaan laittaminen?

Vierailija
7/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen aikataulun nyt sitten olikaan oikeasti laatinut?

Vierailija
8/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi lapsista todella allerginen ja astmaatikko. Imuroimme joka toinen päivä vuorotellen. Aina saa jankuttaa miehen vuorolla, että hoitaisi osuutensa. Pölyt tulee myös pyyhkiä ja on yhdessä sovittu, että imurointivuorossa oleva tekee sen samalla. No mennyt siihen, että minä pyyhin pölyt miltei aina hänenkin siisvouskerrallaan. Pyykkejä ei laita lainkaan ja ruokaa ei tee. Tiskaa joka toinen kerta ja joudumme olla ilman astioita usein päiviä, kun hän ei saa aikaiseksi. Ei ollut noin porsas ennen lapsien syntymää. Eroa mietin. Taloudellisestikin pärjään yksin hyvin.

Vierailija
9/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on kyllä myös niin että kaikki normaalielämän hommat on miehen mielestä tarpeettomia. Esim. verhoja ei tarvita, joten ei tarvi asentaa verhotankoja (70 tuuman telsu on kyllä seinässä samana iltana kun se on kotiin kannettu). 

Verhot ja telkkari on molemmat normaalielämän hommia, mutta yhtä lailla jollekin eivät kovin tärkeitä. Jos telkkari on tärkeä, sitten ostaa ja asentaa sen. Miksei se, jolle verhot ovat tärkeät, voi ostaa ja asentaa niitä, vaan rutisee siitä että toinen ei?

Vierailija
10/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Myös mm. tiskaaminen, pihatyöt, lumityöt, imurointi, ruuan laitto koko perheelle, kaupassa käynti yhtä ateriaa enemmille tarvikkeille, lakanoiden vaihto kerran kuukauteen, sopimusten kilpailutus, sakokaivon tyhjennyksen tilaaminen, roskien vienti, pyykinpesukoneen täyttö ja tyhjentäminen, kodin perus kunnossapito mm. rännien tarkastus; täysin turhaa miehen mielestä.

Jännä juttu kun tätäkin pirttihirmua välillä nalkututtaa. :) Kun edes toisi rahaa taloon mutta tienaakin tonnin vähemmän, stna.

Mä lopetin nalkuttamisen, lyhensin työaikaani niin että nyt tienataan saman verran (ja mulla on enemmän aikaa kuin kokopäivätöissä) ja siirryin venäläiseen malliin, jossa mies maksaa siitä, ettei tee. Hoitaa siis mutisematta enemmän kuluja lapamatoutensa vastineeksi. Ilmeisesti pelasti avioliiton.

Vierailija
11/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Myös mm. tiskaaminen, pihatyöt, lumityöt, imurointi, ruuan laitto koko perheelle, kaupassa käynti yhtä ateriaa enemmille tarvikkeille, lakanoiden vaihto kerran kuukauteen, sopimusten kilpailutus, sakokaivon tyhjennyksen tilaaminen, roskien vienti, pyykinpesukoneen täyttö ja tyhjentäminen, kodin perus kunnossapito mm. rännien tarkastus; täysin turhaa miehen mielestä.

Jännä juttu kun tätäkin pirttihirmua välillä nalkututtaa. :) Kun edes toisi rahaa taloon mutta tienaakin tonnin vähemmän, stna.

Mä lopetin nalkuttamisen, lyhensin työaikaani niin että nyt tienataan saman verran (ja mulla on enemmän aikaa kuin kokopäivätöissä) ja siirryin venäläiseen malliin, jossa mies maksaa siitä, ettei tee. Hoitaa siis mutisematta enemmän kuluja lapamatoutensa vastineeksi. Ilmeisesti pelasti avioliiton.

Tuo on hyvä idea. Pitäisi olla käytössä jokaisessa lapsiperheessä.

Vierailija
12/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sitten tehnyt itse. Jätä se sika ja tee kaikki itse. Ole hyvä, ilmainen vinkki.

Vierailija
13/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaakin olla itsellinen ja tehdä kotonaan ne työt, jotka katsoo tarpeelliseksi.

Tuollaisen hevoshullun trailerityöt on hyvä esimerkki. Ensin pitää hommata hevonen ja sitten ollaan vaivaamassa puolisoa "pikku rempalla", jonka tekee käden käänteessä.

Vierailija
14/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verhot ja telkkari on molemmat normaalielämän hommia, mutta yhtä lailla jollekin eivät kovin tärkeitä. Jos telkkari on tärkeä, sitten ostaa ja asentaa sen. Miksei se, jolle verhot ovat tärkeät, voi ostaa ja asentaa niitä, vaan rutisee siitä että toinen ei?

Nainen määrää ja määrittelee "tärkeät" kotityöt. 

Tämän kotityöhullun avauksia jatkuu ja jatkuu...

Vierailija
15/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen määrää ja määrittelee "tärkeät" kotityöt. 

Tämän kotityöhullun avauksia jatkuu ja jatkuu...

No kyllä meillä vaan määrittelee sairas lapsi jolla pahenemisvaiheessa astma. Isää ei omatoimisesti asia tunnu kiinnostavan. Niin monta meitä tässä pienessä asunnossa, että pölyä tulee järkyttävästi.

Vierailija
16/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miehestä. Oma mies hoiti itsensä, kotinsa ja firmansa ihan aikataulussa ja huolella jo pitkään ennen meidän kohtaamistakaan.

Riippuu myös naisesta. Itsellä venyy aikataulut ja olen jatkuvasti joka asian kanssa viime tingassa. Niin töissä kuin kotona.

Ymmärrän toki, että raivostuttaa. Itse ihmettelen, miten kukaan jaksaa minua, mutta hyvin menee sekä töissä että kotona.

Vierailija
17/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap vetelä ukko, ja sillä perusteella niputat kaikki miehet samanlaisiksi. Onne sulle.

M53

Vierailija
18/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi lapsista todella allerginen ja astmaatikko. Imuroimme joka toinen päivä vuorotellen. Aina saa jankuttaa miehen vuorolla, että hoitaisi osuutensa. Pölyt tulee myös pyyhkiä ja on yhdessä sovittu, että imurointivuorossa oleva tekee sen samalla. No mennyt siihen, että minä pyyhin pölyt miltei aina hänenkin siisvouskerrallaan. Pyykkejä ei laita lainkaan ja ruokaa ei tee. Tiskaa joka toinen kerta ja joudumme olla ilman astioita usein päiviä, kun hän ei saa aikaiseksi. Ei ollut noin porsas ennen lapsien syntymää. Eroa mietin. Taloudellisestikin pärjään yksin hyvin.

Eroa mietin minäkin. Mikä helpotus se olisi nykytilanteeseen. Vaikea keksiä syitä miksi ei, ainoastaan etten haluaisi lapselle rikkinäistä lapsuutta jne.

Vierailija
19/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten kiva kuunnella kun mies valittaa että sillä on nälkä, eikä kaapissa ole mitään. Itsekseen ei osaa kauppaan mennö, eikä tiedä mitä sieltä pitäisi ostaa.

Hassua kyllä että osaa laittaa ruuan, mutta sitäkin pitää erikseen kysyä. Joskus testasin kun mies alkoi vauvautumaan, että mitä tapahtuu jos en tee mitäön. No ei tapahtunut muuta kuin valitusta miehen osalta. Myös parkumista siitä kuinka itse joutuu kaiken tekemään.

Ja siitä huolimatta vaikka mies joutui itse kaiken tekemään ei meillä ollut ruokaa kaapissa, ei puhtaita vaatteita ja tiskitkin tiskaamatta. Ja koko huusholli pölyn ja lian peitossa. 🤣

Ja vieläkin jaksaa kitistä monen vuoden jälkeen kuinka minä jätin niin hyvän miehen toisen takia vaikka olen kylläkin nauttinut sinkkuudesta siitä lähtien kun tuosta eroon pääsin..

Vierailija
20/31 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän olet ukkosi valinnut. Mene nalkuttamaan jollekin toiselle.