Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En löydä mitään ostettavaa vaatekaupoista, auttakaa

Vierailija
04.01.2020 |

Vaatekauppoja kierrellessä mikään vaate ei kolahada. Välillä kerään sylin täydeltä vaatteita sovitukseen, mutta mikään ei istu. Haluaisin uusia vaatteita ja rahaakin olisi, harmittaa. Tätä jatkunut jo pitkään. Arvostan laatua. Vartaloltani olen normaalipainoinen, hoikka, mutta maha joskus pömpöttää. Pömppömahaan kun yhdistää notkoselän niin tekee mahan vielä isomman näköiseksi selästä löysissä vaatteissa. Pituutta 162cm. Pukeutumisneuvojaa en ole hommannut avuksi kun alkaisi ahdistaa ja tuntuisi, että olisi ostopakko.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kaupunkilomalla Saksassa ja ostan samantien vaatteet.

Vierailija
22/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sille pukeutumisneuvojalle. Haluat ostaa uusia vaatteita, tarvitset edustavia vaatteita työtä varten, sinulla on rahaa maksaa palvelusta ja uusista vaatteista ja et osaa itse katsoa, mikä sinulle ja vartalollesi sopii. Jos hän löytää sinulle muutaman hyvin istuvan vaatekaapin peruspilarin, niin etkö muka niitä ihan mielelläsi ostaisi? Ei sinun koko vaatekaappia tarvitse samalla kertaa ostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinulla on rahaa käytettävänä uuteen garderobiin niin lähde viikonlopuksi ostosreissulle esim. Lontooseen tai Berliiniin tai Pariisiin. Tai johonkin Italian tunnetuista muotikaupungeista.

Vierailija
24/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin ostaa sellainen pitkä liivi, jos ei jo ole. Alle yksivärinen asu ja liivi päälle, niin hämää pömppövatsan pois ja luo muutenkin kapeamman ja pitemmän vaikutelman. Siis tämän tyylinen:

https://i.pinimg.com/originals/4e/6a/9b/4e6a9b49d3c4241065a88ea8a387ee5…

https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/m3lW2FCu6oXW8-dsHeRrP4…

Vierailija
25/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uudistat koko vaatekaapin, niin kannattaa etukäteen miettiä jokin väripaletti, minkä mukaan värejä valitset, jotta vaatteet sopivat yhteen ja saat niistä mahdollisimman monia eri yhdistelmiä. Valitse omaan väritykseen sopiva kuviollinen kuosi, joka toimii tänä väripalettina. Poimit sitten tästä kuviollisesta kankaasta yksittäisiä värejä, joiden mukaan ostat muita vaatekappaleita. Jos lähdet ilman suunnitelmaa jollekin ostosreissulle, niin varmasti tulee ostettua vaatteita, mutta se on sitten eri asia, saatko niistä aikaiseksi kokonaisia asuja monipuolisesti. 

Vierailija
26/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisneuvoja osaa auttaa sinua huomattavasti paremmin, koska hän näkee sinut ja kroppasi ja tyylisi ja osaa siten valikoida sopivia kokonaisuuksia eri merkeiltä. Ei hän yritä pakkomyydä sinulle mitään vaan "vain" vinkkaa potentiaalisista ja sinua mahdollisesti kiinnostavista asuista. Sellaisistakin, mitä ei välttämättä tulisi itse ajatelleeksi tai kiinnittäneeksi huomiota.

Vierailija
27/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mee sinne vaatekauppaan.

Vierailija
28/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin suosittelisin nyt kyllä jotain muuta ostopaikkaa, kuin Ellosta, jos laadukkaita vaatteita haluaa itaelleen.

Stockmannilla tai Kekäleessä on laadukkaita ja kivoja vaatteita. Kannattaa tehdä ostosreissu, johonkin isompaan kaupunkiin ajan kanssa.

Oletko ap tutustunut Cos: n vaatteisiin? Tai hiukan hinnakkaampiin Andiatan?

Ulkomailla ostosten tekeminen On kivaa, mutta ehkä pitäisi hiukan etukäteen selvitellä, mihin suunnistaa../

Vierailija
29/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa ja Tukholmassa on huomattavasti monipuolisemmat vaatteiden shoppailumahdollisuudet kuin täällä kotimaan kamaralla. Lahden toiselle puolelle tekee vaikka päiväreissun.

Vierailija
30/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan mitään ostopakkoa varaapa aika esim. sokokselle todella päteviä ja vaatteet laadukkaita tyyriimpiä tosin mutta kuitenkin

https://www.sokos.fi/fi/sokos/palvelut/pukeutumispalvelu

Tai lindexille:

https://www.lindex.com/m/fi/personal-shopper/

Ja koska olet noin pikkuinen kolua lasten osastot vaatekaupoissa

Itse olen hoikka 163cm ja 50kg ja tietyissä vaatteissa hitusen pullukan näköinen mutta esim. Tämmöinen asu oli itselle nappivalinta kun sopii niin moneen

Harmaamelaarettu kellohame koko 34

https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0803647001.html

Yläosaksi tömmöinen kermanvaalea röyhelöpusero 34 koko

https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0784229001.html

Alle mustat sukkikset tai legginsit ja n.10cm korolla olevat nilkkurit (tasoittavat itsellä notkoselkää ja antavat ryhtiä jolloin pömppöki piilottuu)

Ja muista ei se sun kauneus sen enempää kuin muittenkaan vaatteista ole kiinni :)

Itsevarmuutta ja rohkeutta vaan ei kysyvä tieltä eksy

Ps. Pahoittelut jos joku vetää herneen nenään liiallisesta mainostelusta en tarkoittanut sitä esimerkit vaan helpottavat selittelyä

Vierailija
31/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin

Vierailija
32/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut viime aikoina paljon Lidlistä ja HM:stä. Uskomatonta kyllä, mutta noista löytää vielä aitoa puuvillaa ja villaa. Oon samaa kokoa kuin sinä ap.

Vierailija
33/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmaa. Olen jo pitkään löytänyt parhaimmat rytkyt kirppareilta ! Rahaa olisi ostaa kaupoistakin mutta sieltä en löydä mitään. Tosi hyviä löytöjä olen tehnyt  ja merkkivaatteita ja kenkiä löytänyt. Suosittelen. Ja se on sitäpaitsi tosi mukavaa kun löytää hyvää ja halvalla :)

Tämä! 🤗

Ostan itse kaikki (paitsi alusvaatteet ja sukat) vaatteeni käytettyinä. Jos jaksaa vähän kierrellä esim. UFF-liikkeissä (riippuen tietenkin asuinpaikkakunnasta.. 😶) niin löytää aivan uusia vaatteita, joissa alkuperäiset hintalaputkin vielä kiinni. Ja valinnanvaraa on paljon enemmän kuin uusien vaatteiden kaupoissa.

Vierailija
34/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on taas iso ongelma. Ihmisellä on rahaa ja on hoikka, niin ei muka löydä vaatteita...

En ymmärrä. Minä näen kaupat pullollaan ihania vaatteita, mutta ei ole varaa törsäilyyn. Olen ylipainoinenkin ja silti olen aina löytänyt vaatteet päälleni, sen mitä tarvitsen. Minun ei tarvitse olla edustava kylläkään, kun olen työtön. En tiedä muuttuisiko sitä itsekin noin vaativaksi, jos olisi työelämässä mukana.

Vierailija
35/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään ostopakkoa varaapa aika esim. sokokselle todella päteviä ja vaatteet laadukkaita tyyriimpiä tosin mutta kuitenkin

https://www.sokos.fi/fi/sokos/palvelut/pukeutumispalvelu

Tai lindexille:

https://www.lindex.com/m/fi/personal-shopper/

Ja koska olet noin pikkuinen kolua lasten osastot vaatekaupoissa

Itse olen hoikka 163cm ja 50kg ja tietyissä vaatteissa hitusen pullukan näköinen mutta esim. Tämmöinen asu oli itselle nappivalinta kun sopii niin moneen

Harmaamelaarettu kellohame koko 34

https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0803647001.html

Yläosaksi tömmöinen kermanvaalea röyhelöpusero 34 koko

https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0784229001.html

Alle mustat sukkikset tai legginsit ja n.10cm korolla olevat nilkkurit (tasoittavat itsellä notkoselkää ja antavat ryhtiä jolloin pömppöki piilottuu)

Ja muista ei se sun kauneus sen enempää kuin muittenkaan vaatteista ole kiinni :)

Itsevarmuutta ja rohkeutta vaan ei kysyvä tieltä eksy

Ps. Pahoittelut jos joku vetää herneen nenään liiallisesta mainostelusta en tarkoittanut sitä esimerkit vaan helpottavat selittelyä

Polyesteri ja laadukas eivät kyllä kuulu yhteen. Puhumattakaan Henkkamaukan ja Lindexin ”laatu”.

Vierailija
36/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sille pukeutumisneuvojalle. Haluat ostaa uusia vaatteita, tarvitset edustavia vaatteita työtä varten, sinulla on rahaa maksaa palvelusta ja uusista vaatteista ja et osaa itse katsoa, mikä sinulle ja vartalollesi sopii. Jos hän löytää sinulle muutaman hyvin istuvan vaatekaapin peruspilarin, niin etkö muka niitä ihan mielelläsi ostaisi? Ei sinun koko vaatekaappia tarvitse samalla kertaa ostaa. 

Ei pukeutumisneuvojasta ole hyötyä, jos kaupan valikoimiin ei kuulu laadukkaita tuotteita. Sokoksella ja Stockalla on enimmäkseen samaa kiinakrääsää kuin muissakin ketjuliikkeissä.

Vierailija
37/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko arvon sokoksen henkkamaukan yms parjaajat vilkaista liikkeiden tarjontaa?

100% Silkkiä, 100% luomupuuvillaa,100% villaa 100% puuvillaa 100% pellavaa jne että ei ainakaan materiaaleista kannata urputtaa.

Vierailija
38/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassa ja Tukholmassa on huomattavasti monipuolisemmat vaatteiden shoppailumahdollisuudet kuin täällä kotimaan kamaralla. Lahden toiselle puolelle tekee vaikka päiväreissun.

Tallinnaan ja Tukholmaan ei kannata lähteä, jos etsii klassisia laadukkaita vaatteita. Tallinnan neuleet eivät ole klassisia, siellä on ihan erilainen tyyli. Tukholmassa on samat halpavaatekaupat kuin Suomessa. Suosittelen Berliiniä tai Lontoota, jos haluaa löytää laadukkaita klassisia vaatteita. Aloittajan ongelman jakaa moni muukin suomalainen nainen. Suomesta puuttuvat laadukkaat aikuisen naisen vaatekaupat. Joskus jonkun löydön voi tehdä Stockmannilta, Andiatasta tai Rill'siltä ym., mutta ne ovat harvinaista herkkua.

Vierailija
39/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa on juu samat ketjut kuin täällä ja vielä muutama päälle, mutta kyllä sieltä löytää klassisia laatuvaatteitakin. Kun tietää mistä etsiä ja suosii yksittäisiä putiikkeja.

Vierailija
40/46 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa itsellesi itsenäinen pukeutumisneuvoja, jonka kanssa voit käydä useammassa liikkeessä. Ei siis sellaista, joka on yhden kaupan palveluksessa ja suosittelee vaatteita mitä heidän kaupassa sattuu olemaan. Tai pyydä itsenäistä pukeutumisneuvojaa ehdottamaan asukokonaisuuksia sinulle Zalandon valikoimasta.