En löydä mitään ostettavaa vaatekaupoista, auttakaa
Vaatekauppoja kierrellessä mikään vaate ei kolahada. Välillä kerään sylin täydeltä vaatteita sovitukseen, mutta mikään ei istu. Haluaisin uusia vaatteita ja rahaakin olisi, harmittaa. Tätä jatkunut jo pitkään. Arvostan laatua. Vartaloltani olen normaalipainoinen, hoikka, mutta maha joskus pömpöttää. Pömppömahaan kun yhdistää notkoselän niin tekee mahan vielä isomman näköiseksi selästä löysissä vaatteissa. Pituutta 162cm. Pukeutumisneuvojaa en ole hommannut avuksi kun alkaisi ahdistaa ja tuntuisi, että olisi ostopakko.
Kommentit (46)
Teetin hääpukuni. En jaksa lähteä samaan rumbaan uudestaan. Toki hääpuvussa on kovempi työ kuin normi vaatteissa, mutta silti. Muutenkin tuntuu liikaa iholle menemiseltä.
ap
Miksi tuhlaisit turhaan vaatteisiin? Ole iloinen ettei tule tehtyä saastuttavia heräteostoksia täysin turhaan.
Miksi pitäisi ostaa vaatteita? Jos sulla on noin kaksi vaatekappaletta, niin kyllä niillä hengissä selviää
Sitten sun pitää ostaa a-linjaisia puseroita jos et halua että pömppö näkyy. Jos sillä näkymisellä on jotain väliä. Minun mielestäni ei ole.
Kaupat on pullollaan huonolaatuisia vaatteita, ei tee mieli ostaa. Kotona kaapissa alkaa vaatteet olla jo aikansa eläneet, kulahtaneita ja nyppyyntyneitä, kelpaa kotivaatteiksi mutta ei muualle. Tiedän tunteen ap.
Vierailija kirjoitti:
Kaupat on pullollaan huonolaatuisia vaatteita, ei tee mieli ostaa. Kotona kaapissa alkaa vaatteet olla jo aikansa eläneet, kulahtaneita ja nyppyyntyneitä, kelpaa kotivaatteiksi mutta ei muualle. Tiedän tunteen ap.
☝️
Tykkään klassisista, yleensä yksivärisistä vaatteista. Mustaa en tykkää käyttää, vaikka musta villakangastakki ja parit mustat nahkakengät löytyykin. Mustan tilalta käytän tummansinistä, lisäksi valkoista, vaaleanpuaista ja -sinistä, harmaata. Työssä tarvitsen asiallisia, tyylikkäitä vaatteita, mutta ei kuitenkaan jakkupukua. Työnkin takia tarvitsisin uusia vaatteita.
ap
Sama mulla ap, en voi sietää nykyistä keinokuitu-, nyppyrättiroskaa.
Yritän selvitä mahd kauan vanhoilla.
Osaan kyllä tehdä itsekin, mutta kankaatkin alkavat olla samaa sontaa.
Tämä on kyllä todellinen ongelma. Ihan kauheita rytkyjä kaupat täynnä. Itse olen ratkaissut ongelman opettelemalla ompelemaan itse. Lapselle ompelen jo kaikki sisävaatteet ja pikku hiljaa siirryn itseeni.
Käytkö väärissä kaupoissa? Kokeile mennä vaikka Marimekkoon tai Vogliaan.
Unohda halpisketjuliikkeet ja -brändit ja osta laatua. Itse hankin esim. merinovillaisia ja silkkivaatteita ja niitä ei peruskaupoista löydy. Laadukkaan alpakkaneuleen ostin viimeksi Alpan verkkokaupasta. Kallis ja laadukas tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuinlaaduttomat bulkkivaatteet.
Ostan netistä kaiken. Kivijalkakaupoista hankala löytää kivaa. Ellos on luottokauppa, josta löydän vaatteeni. Ostaminen on kuitenkin n useamman päivän prosessi, kun etsin ja lisään ostoskoriin ja poistelen, kun löytyy parempaa. Lopulta tilaan ja 99% hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään klassisista, yleensä yksivärisistä vaatteista. Mustaa en tykkää käyttää, vaikka musta villakangastakki ja parit mustat nahkakengät löytyykin. Mustan tilalta käytän tummansinistä, lisäksi valkoista, vaaleanpuaista ja -sinistä, harmaata. Työssä tarvitsen asiallisia, tyylikkäitä vaatteita, mutta ei kuitenkaan jakkupukua. Työnkin takia tarvitsisin uusia vaatteita.
ap
Oletko tsekannut nämä merkit: Tiger of Sweden, Esprit, Ril's, Your Face, Odd Molly, Pull & Bear, River Island.
Weecos.comista tekee myös hyviä ja tyylikkäitä löytöjä, kun selailee eri vaatekategorioita.
Mulla on sama ongelma. Ostaisin mielelläni kivijalkaliikkeistä kun siellä voi sovittaa ja näkee vaatteen, mutta nykyään tilaan jonkin verran netistä ja ostan myös kirppareilta vintagea.
Ei ole ongelmaa. Olen jo pitkään löytänyt parhaimmat rytkyt kirppareilta ! Rahaa olisi ostaa kaupoistakin mutta sieltä en löydä mitään. Tosi hyviä löytöjä olen tehnyt ja merkkivaatteita ja kenkiä löytänyt. Suosittelen. Ja se on sitäpaitsi tosi mukavaa kun löytää hyvää ja halvalla :)
Kirppareiden ja second hand kauppojen vaatteissa on usein pinttynyt haju, joka ei lähde millään pesulla tai konstilla pois.
Oletko koskaan harkinnut, että teettäsit itsellesi vaatteita?