Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kestätte sen ettette tiedä mihin maailmankaikkeus rajautuu

Vierailija
04.01.2020 |

Ikuisuusaihe juu, ihan konkreettisestikin. Mutta suuntaan kysymystä sellaisille "faktaihmisille", joilla on järjellinen selitys ja rajat kaikelle. Kuinka suhtaudutte siihen että maailmankaikkeutta, avaruutta, ääretöntä emme voi ymmärtää? Mietin vaan kun itselle tuppaa tällaisista aiheista tulemaan melkeinpä fyysisesti huono olo koska ne ovat ymmärryskykyni ulkopuolella.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaa osaa "autuita" auttaa jeesus ja jumala. Mihin usko loppuu, alkaa tiedonjano. Äärettömän jälkeen tulee ääretön yksi?

Vierailija
42/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisuusaihe juu, ihan konkreettisestikin. Mutta suuntaan kysymystä sellaisille "faktaihmisille", joilla on järjellinen selitys ja rajat kaikelle. Kuinka suhtaudutte siihen että maailmankaikkeutta, avaruutta, ääretöntä emme voi ymmärtää? Mietin vaan kun itselle tuppaa tällaisista aiheista tulemaan melkeinpä fyysisesti huono olo koska ne ovat ymmärryskykyni ulkopuolella.

Olen faktaihminen, mutta en ilmeisesti kuitenkaan kriteerisi täyttävä "faktaihminen". Minä siis tukeudun vaan sellaisiin faktoihin, jotka ovat todistettuja ja todennettuja faktoja. Sellaiset asiat, joihin ei ole vastausta, eivät taas purista minua pätkääkään. Olen suurinpiirtein kartalla avaruuden äärettömyydestä, eikä se saa minussa aikaan minkäänlaista ahdistusta.

Vastaus siis kysymykseesi: kestän oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan lähtee jo olevaisen olemuksen määrittelemättömyydestä. Eli myös kaikki pohdinnat maailmankaikkeuden rajallisuudesta leijuvat tyhjän päällä vailla konkretiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi