Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli yllätysvieraita, pyöräytin suit sait omenapiirakan

Vierailija
04.01.2020 |

Sain tyttöjen illassa kätevän reseptin, ja nyt tuli tarpeeseen. Puolessa tunnissa oli piirakka valmis ja kaavittiin reunoja myöten, ei jäänyt pellille murujakaan :)

Nyt vieraiden lähdettyä on mukava käpertyä hyvän kirjan ääreen. Ja pistin sivuun yhden palasen nautittavaksi höyryävän kahvikupillisen kanssa :)

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

outo ap antoi mielikuvitusystäviensä rääpiä muruja, kun säästi itselleen palan mielikuvituspiirakoista. Omenat on muuten kamalia tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
22/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kertoa, että pidät hämäristä syysilloista, jolloin voi käpertyä viltin alle kynttilänvalossa.

Ja puhtaiden lakanoiden väliin on ihana sujahtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko käpertymöön myös suklaakonvehteja?

Ja lasillisen (lue: pullollisen) kuplivaa?

Vierailija
24/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootpa sä kohtelias yllätysvieraillekin. Ite yleensä leivon vain pitkään odottamilleni vieraille. Vähän kuin eleeksi että arvostan heidän vierailua. Yllätysvieraista en tykkää minäkään.

Vierailija
25/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit kertoa, että pidät hämäristä syysilloista, jolloin voi käpertyä viltin alle kynttilänvalossa.

Ja puhtaiden lakanoiden väliin on ihana sujahtaa!

Ja nukahtaa sateen ropinaan.

Vierailija
26/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuit pimittämään sen yhden palasen vierailta jos pelti oikein kaavittiin tyhjäksi? Olisipa outoa jos emäntä yhtäkkiä ottaisi viimeisen palan ”itselleen jemmaan”, vaikka vieraat vielä istuvat pöydässä.

Vierailija
27/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana herätä kesäaamuna sopivassa lämmössä auringonpaisteeseen. Nyt ihanat aamukahvit terassilla, oli onnea!

Vierailija
28/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihanaa! Minä olen 38-vuotias enkä ole koskaan leiponut omenapiirakkaa (tai pullaa tai täytekakkua tai sämpylöitä tai juuri mitään muutakaan). Kyllä minä toivon, että olisin samanlainen tehopakkaus kuin sinä!!!

Vierailija
29/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläkö sinä olet? Kerronkin hiljattain vaimolleni joka noitui kun ei ollut mitään tarjottavaa yllätysvieraille että exäni pyöräytti aina vieraiden tullessa hetkessä omenapiirakan tai muuta mukavaa tarjottavaa.

Vierailija
30/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä pyöräytin mökillä beef wellingtonin siinä saunan lämmityksen ohessa kun laituriin karautti veneellinen yllätysvieraita. Kyllä tykkäsivät.

Vierailija
31/54 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka ihanaa! Minä olen 38-vuotias enkä ole koskaan leiponut omenapiirakkaa (tai pullaa tai täytekakkua tai sämpylöitä tai juuri mitään muutakaan). Kyllä minä toivon, että olisin samanlainen tehopakkaus kuin sinä!!!

Mä oon 40, ja aloitin leipomisen vasta muutama vuosi sitten. Repertuaarini ei ole hirveän laaja, mutta sitä kehutaan kovasti. Että jos yhtään houkuttelee, niin suosittelen aloittamaan. En mäkään ole hyvä noissa hiivataikinaleivonnaisissa, mutta kaikenlaisia kakkuja ja piirakoita teen. Ohjeet kannattaa aina lukea etukäteen, mä oon siinä huono, mutta petraan koko ajan.

Vierailija
32/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko käpertymöön myös suklaakonvehteja?

👍

Vierailija
33/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onnistuit pimittämään sen yhden palasen vierailta jos pelti oikein kaavittiin tyhjäksi? Olisipa outoa jos emäntä yhtäkkiä ottaisi viimeisen palan ”itselleen jemmaan”, vaikka vieraat vielä istuvat pöydässä.

Kuka muka tarjoaa vieraille jotain PELLILTÄ?

Vierailija
34/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli omppupiirakan kanssa jätskiä tai vaniljakastiketta? Ilman niitä omppupiirakka on kuin hernekeitto ilman sinappia.

Mun mies ei tykkää jäätelöstä tai vaniljakastikkeesta omenapiirakan kanssa vaan haluaa syödä sellaisenaan. Tuollaisiakin outoja tyyppejä on olemassa.

Vierailija
35/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräytin eilen kaks pellillistä luumutorttuja. Jaa niin ja suit sait.

Vierailija
36/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirakkapellillinen valmis , otit itsellesi palan, veit vieraille pellillisen piirakkaa( josta jo leikattu pala pois?)

Vierailija
37/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piirakkapellillinen valmis , otit itsellesi palan, veit vieraille pellillisen piirakkaa( josta jo leikattu pala pois?)

Ei kukaan tarjoa leivonnaisia pelliltä, kenties joku tosi vvt.

Vierailija
38/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap:n hieman laihduttaa?

Vierailija
39/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies teki juuri fairy omenapiirakan.

Meillä teki Bliv-omenapiirakan.

Vierailija
40/54 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin olisi ollut vieraille tarjota jääkaappikylmää energiajuomaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi