Tuli yllätysvieraita, pyöräytin suit sait omenapiirakan
Sain tyttöjen illassa kätevän reseptin, ja nyt tuli tarpeeseen. Puolessa tunnissa oli piirakka valmis ja kaavittiin reunoja myöten, ei jäänyt pellille murujakaan :)
Nyt vieraiden lähdettyä on mukava käpertyä hyvän kirjan ääreen. Ja pistin sivuun yhden palasen nautittavaksi höyryävän kahvikupillisen kanssa :)
Kommentit (54)
Minä myös tehnyt tuota piimäpiirakkaa, kätevä!
Kiva, että olet noin nopsa.
Olisi ollut ikävää tarjota vieraille pelkkää kahvia. Omenapiirakka maistuu aina.
Hyvä ap.
Kyllä minua ainakin olisi hävettänyt tarjota pelkkää kahvia ja keskustelua vieraille.
Onneksi itselläni on aina pieni vierasvara yllättäville kahvivieraille. Ja nyt on paljonkin, kun vielä joululeipomuksia pakasteessa.
Toivottavasti oli omppupiirakan kanssa jätskiä tai vaniljakastiketta? Ilman niitä omppupiirakka on kuin hernekeitto ilman sinappia.
Omenapiirakka ilman jäätelöä ja vaniljakastiketta, on parempi kuin ei mitään tarjottavaa.
Monta kertaa parempi.
Eikä mun mielestä ole mitään järkeä lisäillä piirakkaan vanilja-tai muitakaan soosseja.
Maistuu hyvältä ilman niitäkin.
Joskus ihmettelen, miksi jotkut lisäilee aina jotain johonkin, esim ketsuppia kaikkeen tai jotain strösseleitä ym.
No, jos ap.lla olisi ollut tuhti pakkaus jäätelöä, hänellä olisi silloin ollut tarjottavaa, eikä olisi tarvinnut leipaista piirakkaa.
Tuo kommenttesi oli vain vähättälevä, sinua ärsytti, kun ap iloissaan kertoi onnistuneesta tarjoilustaan, tämä kommentti on viestijälle nro 6!
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oli omppupiirakan kanssa jätskiä tai vaniljakastiketta? Ilman niitä omppupiirakka on kuin hernekeitto ilman sinappia.
Hyvä omppupiirakka ei höysteitä kaipaa. Vaniljakastike on liian litkua ja jäätelö on epämääräinen möhkäle piirakan vieressä. Ei kannata uskoa mitä ihan turhia uskomuksia markkinointiväki tuputtaa hyväuskoisille kuluttajille. Toki jos on kaupasta ostettua jänkkiä eikä leivottu itse niin esansseilla sen omenatiiliskiven saa alas.
Kuiva ja väärin tehty omenapiirakka tarvitsee pelastajaksi jotain vaniljalitkuja. Hyvä ei tarvii.
Otitko käpertymöön myös suklaakonvehteja?
Omenahyve, omenalohkoja ja päälle kanelia, kaurahiutaleista, vehnäjauhoista, sokerista ja voista, niin on todella hyvää. Vaniljakermajäätelön kera.
Mies teki juuri fairy omenapiirakan.
Kotiutin ihanan valkoisen kaapin.
Vierailija kirjoitti:
Kotiutin ihanan valkoisen kaapin.
Paljonko kustansi?
En pidä yllätysvieraista, on aika epäkohteliasta tulla kutsumatta ja ilmoittamatta oven taakse. Kotona ei ole herkkuja joten saisivat vain kahvia, teetä tai vettä.
Tänään on OUTO henkilö palstalla.
Saitko?