Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen työssäkäyvä maksaa 375 euroa vuodessa toimeentulotukea, tavallinen perhe759€, olisiko rahalle muuta käyttöä?

Vierailija
04.01.2020 |

825 miljoonaa toimeentulotukeen 2,2 miljoonaa työssäkäyvää maksamassa.

Ostaisin uuden pesukoneen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ahneet ruikuttajat: Te maksatte siitä, että Suomessa säilyy yhteiskuntarauha. Tajutkaa nyt jo viimeinkin, typerykset. 

Viimekerralla yhteiskuntarauha saatiin Saksasta jääkärien tuomana, tänä päivänä palkka-armeijan saisi murto-osalla tuosta rahasta, joka syydetään loputtomaan elättien suohon.

Vierailija
22/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ahneet ruikuttajat: Te maksatte siitä, että Suomessa säilyy yhteiskuntarauha. Tajutkaa nyt jo viimeinkin, typerykset. 

Onko tää näitä tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä? Ellet maksa, mä tapan sut?

Miksi ihmeessä koet olevasi oikeutettu uhkailemaan ketään, jos sinä et saa elää käsi toisten taskussa? Yhteiskuntarauha pysyy kyllä, kun ihmiset kokee saavansa oikeudenmukaista kohtelua. Oikeudenmukaisuutta on myös tehdä jotain elantonsa eteen, vaikka pienemmälläkin palkalla. Mielestäni jokainen tt-asiakas pitäisi laittaa tienaamaan tuo tukensa työllä. Se olisi reilua, että jokainen tajuaisi, ettei ole ilmaista lounasta vaan aikuinen ihminen tekee aina työtä elantonsa eteen, ellei saa vapaaehtoista sponsoria elämälleen esim. puolisosta tai vanhemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan ilolla ja kiitollisuudella.

Nimittäin, olen itse ollut aikanaan saajapuolella. Lapsena/nuorena kohtasin asioita, joita en soisi edes pahimmalle vihamiehelleni. Seurauksena oli se, että en ollut koulunkäynti- enkä työkuntoinen. Yhteiskunta otti minusta kuitenkin kopin, elätti minua, tuki minua, sain terapiaa ja vähä vähältä sain elämäni kuntoon. Opiskelin, työllistyin, elämä alkoi voittaa. Siitä on nyt 15 vuotta aikaa, kun saatoin todeta seisovani omin jaloin. Ja olen ollut sittemmin aina töissä ja olen hiljalleen kiivennyt lähelle ylintä kymmenystä tuloluokissa. Siinä on ollut matkaa, jos ottaa huomioon, että olin syrjäytynyt aikuisuuteen tullessa.

Ilman kaikkea sitä tukea, en olisi tässä, aivan rehellisesti sanottuna. Kirjaimellisesti. Olisin mullan alla. 

Olen joka päivästä kiitollinen, eikä verot kirvele. 

Vierailija
24/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi helpompaa jos veronmaksajana voisi itse päättää kenelle ja kuinka paljon tukia haluaa omista tuloistaan siirtää vai haluaako juuri sillä hetkellä lainkaan antaa rahaa vai käyttäisikö sen saman rahan vaikka mieluummin julkisen koululaitoksen tukemiseen. Nykysysteemistä puuttuu kokonaan joustavuus, läpinäkyvyys, korvamerkit ja kuluttajansuoja. En koe saavani vastinetta verorahoille kun työttömät käyttävät sen kuitenkin vain sohva pohjalla kaljoitteluun ja nenä kaivamiseen.

Vierailija
25/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni summa loppupelissä. Elämme hyvinvointivaltiossa toistaiseksi. Mahdoton tietää tulevaisuudesta, mutta toivon, että veroille on järkevää vastinetta jatkossakin.

Vierailija
26/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Thaimaassa ei ole mitään sosiaalitukia, silti se on paljon turvallisempi kuin suomi.

Bangkok:in metrossa ei ole vartijoita, niitä ei tarvita.

Mikset muuta sinne Thaimaaseen, kun siellä on kaikki paremmin Suomessa?

Olen asunut täällä 8 vuotta.

M, 52

Chonburi

Vierailija
27/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ilolla ja kiitollisuudella.

Nimittäin, olen itse ollut aikanaan saajapuolella. Lapsena/nuorena kohtasin asioita, joita en soisi edes pahimmalle vihamiehelleni. Seurauksena oli se, että en ollut koulunkäynti- enkä työkuntoinen. Yhteiskunta otti minusta kuitenkin kopin, elätti minua, tuki minua, sain terapiaa ja vähä vähältä sain elämäni kuntoon. Opiskelin, työllistyin, elämä alkoi voittaa. Siitä on nyt 15 vuotta aikaa, kun saatoin todeta seisovani omin jaloin. Ja olen ollut sittemmin aina töissä ja olen hiljalleen kiivennyt lähelle ylintä kymmenystä tuloluokissa. Siinä on ollut matkaa, jos ottaa huomioon, että olin syrjäytynyt aikuisuuteen tullessa.

Ilman kaikkea sitä tukea, en olisi tässä, aivan rehellisesti sanottuna. Kirjaimellisesti. Olisin mullan alla. 

Olen joka päivästä kiitollinen, eikä verot kirvele. 

Vierailija
29/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se  hinta on maksettava hyvinvointivaltiosta

Millaista meillä olisi, jos toimeentulotukia ei maksettaisi?

Haluatteko slummit ja kerjäläiset kadulle. Haluatteko kulkea kaduilla ja muualla peläten että joku ryöstää teidät, saadakseen rahaa ruokaa...? ja niin edelleen.

Olisiko ihanaa jos meillä olisi korruptoitunut poliisi, lääkärit ja sairaanhoito vain rikkaille.

Tämä on täysin mahdollista myös Suomessa, joten maksan tuosta yhteiskuntarauhasta sun muusta nurisematta verot ja muut maksut.  Olen kuitenkin etuoikeutettu, minulla on koulutus, hyväpalkkainen työ ja mukava elämä.

Haluan elää turvallisessa Suomessa. Ja haluan lapsieni elävän turvallisessa Suomessa jatkossakin, mutta se on tietenkin vain unelmaa, koska tulevaisuutta ei voi kukaan täysin  ennustaa.

Kunpa kaltaisiasi olisi enemmänkin - mieluiten me kaikki, mutta valitettavasti kunkin on pelattava niillä korteilla, mitkä on sattunut saamaan.

Vierailija
30/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarauha tärkein kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se  hinta on maksettava hyvinvointivaltiosta

Millaista meillä olisi, jos toimeentulotukia ei maksettaisi?

Haluatteko slummit ja kerjäläiset kadulle. Haluatteko kulkea kaduilla ja muualla peläten että joku ryöstää teidät, saadakseen rahaa ruokaa...? ja niin edelleen.

Olisiko ihanaa jos meillä olisi korruptoitunut poliisi, lääkärit ja sairaanhoito vain rikkaille.

Tämä on täysin mahdollista myös Suomessa, joten maksan tuosta yhteiskuntarauhasta sun muusta nurisematta verot ja muut maksut.  Olen kuitenkin etuoikeutettu, minulla on koulutus, hyväpalkkainen työ ja mukava elämä.

Haluan elää turvallisessa Suomessa. Ja haluan lapsieni elävän turvallisessa Suomessa jatkossakin, mutta se on tietenkin vain unelmaa, koska tulevaisuutta ei voi kukaan täysin  ennustaa.

Kunpa kaltaisiasi olisi enemmänkin - mieluiten me kaikki, mutta valitettavasti kunkin on pelattava niillä korteilla, mitkä on sattunut saamaan.

Tarkoitin tietysti pelitermein, ettei kovinkaan monille tule täyskättä koskaan.

Monille on vaan häviötä koko elämä alusta loppuun saakka -  toisilla taas elämä voi muuttua yhtäkkiä ihan toiseksi, joko hyväksi tai huonoksi, taas muuttuakseen, tai sitten ei.

Joten iloitkaa te, joilla menee hyvin, niin kauan kuin sitä kestää ja maksakaa veronne iloiten, että voitte auttaa niitä, joilla tällä hetkellä menee huonommin - te voitte olla heidän paikallaan ihan milloin vain ja silloin tuntuu niin hyvältä, että meillä on vielä hyvinvointiyhteiskunta, joka antaa turvaverkon tarvittaessa kaikille ihmisille täällä.

Vierailija
31/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koulutettu ja kokopäivätyössä käyvä. Kiitos toimeentulotuen, olen vielä elossa, joten mielelläni maksan siitä.

Vierailija
32/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni summa. Olisin veikannut, että maksaisin kuukaudessa tuon verran, jos maksan veroja noin 1500€ kuukaudessa.

Vierailija
33/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyin köyhään perheeseen, joka haki ajoittain toimeentulotukea. Sain toimeentulotukea myös itse, kun en lukion jälkeen välivuotena saanut töitä ja asuin jo omillani. Minusta kasvoi lopulta aikuinen, joka pärjää elämässään taloudellisesti hyvin. Maksan tuloistani oikein mielelläni veroja, jotta myös muut köyhien perheiden lapset saavat samanlaisen mahdollisuuden kuin minä itse aikoinaan sain.

Kiitos vastauksestasi! Toivon sinulle kaikkea hyvää, olet sen ansainnut.

Vierailija
34/34 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan lisää sexyleluja silakanhajuisille rrasmuss-pellettärille? 😊

Vihvas. naikkoset vaativat, täytetään pirkkojen toiveet!

WewantOURmoney#

🐟