Jokainen työssäkäyvä maksaa 375 euroa vuodessa toimeentulotukea, tavallinen perhe759€, olisiko rahalle muuta käyttöä?
825 miljoonaa toimeentulotukeen 2,2 miljoonaa työssäkäyvää maksamassa.
Ostaisin uuden pesukoneen.
Kommentit (34)
Mä oon maksanut oman toimeentulotukeni moneen kertaan yli 30 vuotta työssä ollessani.
Hienoa jos meidänkin keskituloinen perhe saa ja voi olla mukana auttamassa heitä, joilla ei ole taloudelliset asiat yhtä kuin meillä <3
nim.merk. iloinen veronmaksaja
Ap, mielestäni olet liian ahne =(
Jokainen työssäkäyvä maksaa voittoa tuottaville yrityksille 2045 euroa vuodessa, perhe 4090 euroa!! 4,5 miljardia ja 2,2 miljoonaa työssäkäyvää. Olisiko rahalle muuta käyttöä?
Hohhoijaa taas näitä aloituksia joiden tarkoitus on herättää kateutta: "Että saavatkin ilmaista rahaa!". Tiedoksi ap että ihan jokainen meistä hyötyy yhteiskunnasta (koulutus, neuvolat, sos turva, terveydenhoito, poliisi, palolaitos, teiden kunnossapito ym ym), aikamoinen hintalappu jokaiseen olisi kiinnitettävä, harva ponnistelee plussalle elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Vai tarkoitatko sitä kelan lukua mikä pitää sisällään myös sairaanhoidon, eläkkeet yms?
Vuonna 2018 toimeentulotuen bruttomenot olivat noin 811 miljoonaa euroa, vuonna 2019 825 miljoonaa.
https://thl.fi/hakutulokset?q=Toimeentulotuki+menot&qstart=0
Olisi, voisi ostaa vaikka kultasormuksen, isomman telkkarin tai vaikkapa uudet vanteet autoon. Pitäisi ajatella noidenkin alojen työntekijöiden lapsia. Mistä he saavat ruokaa, tai kultasormuksia, isompia telkkareita tai uusia vanteita polkupyörään, jos kukaan ei enää osta kultasormuksia, isompia telkkareita tai uusia vanteita.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen työssäkäyvä maksaa voittoa tuottaville yrityksille 2045 euroa vuodessa, perhe 4090 euroa!! 4,5 miljardia ja 2,2 miljoonaa työssäkäyvää. Olisiko rahalle muuta käyttöä?
Hohhoijaa taas näitä aloituksia joiden tarkoitus on herättää kateutta: "Että saavatkin ilmaista rahaa!". Tiedoksi ap että ihan jokainen meistä hyötyy yhteiskunnasta (koulutus, neuvolat, sos turva, terveydenhoito, poliisi, palolaitos, teiden kunnossapito ym ym), aikamoinen hintalappu jokaiseen olisi kiinnitettävä, harva ponnistelee plussalle elämänsä aikana.
Asun ulkomailla ja olen viimeisen 10 vuoden aikana saanut suomelta passin josta maksoin 170 €, suurlähetystössä.
Verot maksan Suomeen!
Aloittajalta unohtui, että tt-tukea saa myös monet työssäkäyvät ja eläkeläiset.
Se hinta on maksettava hyvinvointivaltiosta
Millaista meillä olisi, jos toimeentulotukia ei maksettaisi?
Haluatteko slummit ja kerjäläiset kadulle. Haluatteko kulkea kaduilla ja muualla peläten että joku ryöstää teidät, saadakseen rahaa ruokaa...? ja niin edelleen.
Olisiko ihanaa jos meillä olisi korruptoitunut poliisi, lääkärit ja sairaanhoito vain rikkaille.
Tämä on täysin mahdollista myös Suomessa, joten maksan tuosta yhteiskuntarauhasta sun muusta nurisematta verot ja muut maksut. Olen kuitenkin etuoikeutettu, minulla on koulutus, hyväpalkkainen työ ja mukava elämä.
Haluan elää turvallisessa Suomessa. Ja haluan lapsieni elävän turvallisessa Suomessa jatkossakin, mutta se on tietenkin vain unelmaa, koska tulevaisuutta ei voi kukaan täysin ennustaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalta unohtui, että tt-tukea saa myös monet työssäkäyvät ja eläkeläiset.
Puhumattakaan yrittäjistä. Ja vuokranantajista. Hehän saavat suurimman potin tuista.
Te ahneet ruikuttajat: Te maksatte siitä, että Suomessa säilyy yhteiskuntarauha. Tajutkaa nyt jo viimeinkin, typerykset.
Niin, omavastuuajat ja karenssit on suunniteltu ihan sitä varten että ihmiset joutuisivat hakemaan tt-tukea, näin säästetään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Te ahneet ruikuttajat: Te maksatte siitä, että Suomessa säilyy yhteiskuntarauha. Tajutkaa nyt jo viimeinkin, typerykset.
Esimerkiksi Thaimaassa ei ole mitään sosiaalitukia, silti se on paljon turvallisempi kuin suomi.
Bangkok:in metrossa ei ole vartijoita, niitä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla saisi ostettua vaikka venäjältä armeijan palkkasotilaita pitämään yhteiskuntarauhan yllä.
Synnyin köyhään perheeseen, joka haki ajoittain toimeentulotukea. Sain toimeentulotukea myös itse, kun en lukion jälkeen välivuotena saanut töitä ja asuin jo omillani. Minusta kasvoi lopulta aikuinen, joka pärjää elämässään taloudellisesti hyvin. Maksan tuloistani oikein mielelläni veroja, jotta myös muut köyhien perheiden lapset saavat samanlaisen mahdollisuuden kuin minä itse aikoinaan sain.
Vierailija kirjoitti:
Synnyin köyhään perheeseen, joka haki ajoittain toimeentulotukea. Sain toimeentulotukea myös itse, kun en lukion jälkeen välivuotena saanut töitä ja asuin jo omillani. Minusta kasvoi lopulta aikuinen, joka pärjää elämässään taloudellisesti hyvin. Maksan tuloistani oikein mielelläni veroja, jotta myös muut köyhien perheiden lapset saavat samanlaisen mahdollisuuden kuin minä itse aikoinaan sain.
Jokainen joka kuolee niin, että ei ole yhteiskunnalle velkaa on arvokas 👍
Vierailija kirjoitti:
Niin, omavastuuajat ja karenssit on suunniteltu ihan sitä varten että ihmiset joutuisivat hakemaan tt-tukea, näin säästetään rahaa.
Oletko saanut karenssia työstä ja onko palkassasi omavastuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Thaimaassa ei ole mitään sosiaalitukia, silti se on paljon turvallisempi kuin suomi.
Bangkok:in metrossa ei ole vartijoita, niitä ei tarvita.
Mikset muuta sinne Thaimaaseen, kun siellä on kaikki paremmin Suomessa?
Ei, jos toimeentulotukea ei maksettaisi maksaisimme saman rahan valvoville viranomaisille ja lisäksi päälle kaikki rikosseuraumukset tai niihin varautumiseen liittyvät kulut, jolloin tuo on aika pieni hinta.
Lähde?
Vai tarkoitatko sitä kelan lukua mikä pitää sisällään myös sairaanhoidon, eläkkeet yms?