Elän mielestäni ihan terveellisesti mutta en vain laihdu/pysy hoikkana
Pystyn pudottaa kiloja kun lasken kalorit vähiin ja pysyn siinä tarkalleen ja hikoilen joka päivä tunnin lenkillä. Mutta sitten aina alkaa se tavallinen elämä... syön 4 kertaa päivässä ihan tavallista, vaihtelevaa kotiruokaa. Herkkuja kerran kaks viikossa ja mielestäni aivan kohtuullisen määrän, esim karkkipussi jaetaan perheen kesken. En juo alkoholia enkä sokerisia limsoja. Liikun hengästyttävää liikuntaa pari kertaa viikossa puoli tuntia, lisäksi arkikävelyä päivittäin. Näin sitten paino alkaa taas hiipiä muutaman kilon ylöspäin ja pysähtyy yleensä johonkin n. 5-10 kg ylipainon puolella. Sanotaan että pitäisi tehdä elämäntapamuutos, mutta kun näin mä haluaisin elää. Syön terveellistä ruokaa mutta rennosti. Ja tunnen itseni muuten terveeksi, mutta näytän isolta ja sitähän minä olen, lihava! Haluaisin olla hoikka, että voin pukeutua niin kuin haluan kivoihin vaatteisiin. Tuntuu olevan työn ja tuskan takana...
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa 4 kertaa päivässä?? Se on liikaa. Minä syön lounaalla oikeastaan kuinka osljon vaan mahtuu (toki terveellistä perus ruokaa, esim kalaa / perunaa / kananmunaa/ salaattia / raejuustoa / näkkileipää..) ja sitten iltapäivällä välipalan klo.17 joka sekin on aika runsas, mutta muuten juon vaan vettä ja kahvia. Jos lisään tähän yhdenkin ruuan, alan lihoa.
Pahin virhe mitä voi painonpudottaja tehdä on syödä liian harvoin. Mä oon jo yli 40v. Syön 2h välein jotain. 2 lämmintä ruokaa päivässä. Liikun paljon. Kahvakuulailen 3krt viikossa. Olen 170cm/58kg
Huhhuh. Yötä päivää suu käy parin tunnin välein.
Ihmeellistä, ettei kroppasi ole vielä romahtanut. Pian saat kyllä diabeteksen. Hampaat sulla on jo tuollaisella mässyttämisellä pilalla lopullisesti.
Mitä teet työksesi? Jos työsi ei ole fyysisesti ja päivittäin todella rasittavaa, niin kyllähän tuo syömisen määrä on hurja. Ei parina päivänä tapahtuvat tunnin-kahden liikuntasessiot kuluta noin suuria energiamääriä, ei edes kyseisenä päivänä, saati viiveellä tai etukäteen.
Laihdutin kerran 58/170 mittoihin, silloin päivän keskikulutuksen piti olla 1200 kcal ( pidin 800kcal päiviä että säästin kaloreita toisiin päiviin....) söin omenan, pakastevihanneksia lounaaksi, tai 2 real viipaletta raejuustolla, herkku oli näkkäri sinapilla, makarooni+jauhelihan jaoin annoksiin ja laskin paljonko päivässä pystyi syömään, puuroa+ kevyttä mehukeittoa. Jos joskus oli pakko syödä vaikka ruokalassa, raaputin lihoista paneeraukset pois...muistan laivareissun missä aamiasbuffetista söin kauhallisen maustamatonta jogurttia + marjoja, vain ja ainoastaan. Kalorit piti säästää alkoholiin ( opistekelija elämään) tai joskus välttämättömiin karkkeihin + kekseihin. Oikeasti ihminen pärjää tosi vähällä, mitään "normaalia kotiruokaa 2 kertaa päivässä" ei pysty kyllä syömään muut kuin kasvata ja urheilevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä esimerkiksi en syö koskaan (no kerran viidessä vuodessa) nakkeja ja ranskalaisia, koska se nyt vaan on sellainen kombo, minkä olen huomannut lihottavan minua erittäin tehokkaasti.
Saman tekee se, jos sallii itselleen pikkasen karkkia, keksejä tai jäätelöä, vaikkei tekisikään sitä isossa mittakaavassa vaan pikkasen vaan. Se estää laihtumisen kokonaan.
Aina kun suuhun hupsahtaa sokeria niin laihtuminen loppuu seinään. Eka pitää meinaan kuluttaa ne just syödyt sokerit. JOs ei niitä kuluta niin rasvaksi varastoituvat. Niin ja se sokeripeikko sitten kokoajan kutsuu niitä sokerituuotteita syömään. Parasta vaan lopettaa kertalaakista. 3-4vkon jälkeen ei enää tee mitää sokerisia tuotteita mieli.
Eihän se minnekään varastoidu, jos energiansaanti on pienempää kuin kulutus.
Ruoka-annoksesi ovat liian suuria kulutukseen nähden. Terveellisellä kotiruoallakin voi lihoa, kun syö sitä liian paljon.
Pienennä annoksiasi. Siinä auttaa, kun ruokalautanen on nykyistä pienempi. Päätä, että yksi lautasellinen on riittävästi.