Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän mielestäni ihan terveellisesti mutta en vain laihdu/pysy hoikkana

Vierailija
04.01.2020 |

Pystyn pudottaa kiloja kun lasken kalorit vähiin ja pysyn siinä tarkalleen ja hikoilen joka päivä tunnin lenkillä. Mutta sitten aina alkaa se tavallinen elämä... syön 4 kertaa päivässä ihan tavallista, vaihtelevaa kotiruokaa. Herkkuja kerran kaks viikossa ja mielestäni aivan kohtuullisen määrän, esim karkkipussi jaetaan perheen kesken. En juo alkoholia enkä sokerisia limsoja. Liikun hengästyttävää liikuntaa pari kertaa viikossa puoli tuntia, lisäksi arkikävelyä päivittäin. Näin sitten paino alkaa taas hiipiä muutaman kilon ylöspäin ja pysähtyy yleensä johonkin n. 5-10 kg ylipainon puolella. Sanotaan että pitäisi tehdä elämäntapamuutos, mutta kun näin mä haluaisin elää. Syön terveellistä ruokaa mutta rennosti. Ja tunnen itseni muuten terveeksi, mutta näytän isolta ja sitähän minä olen, lihava! Haluaisin olla hoikka, että voin pukeutua niin kuin haluan kivoihin vaatteisiin. Tuntuu olevan työn ja tuskan takana...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa mitään itse ongelmasta, mutta tässä on hyvä hammastahna fluorittomaksi vaihtoehdoksi. Olen itse käyttänyt muutaman vuoden putkeen ja hampaat ovat paremmat kuin ikinä fluorihammastahnoilla. 

https://www.apteekkituotteet.fi/Biorepair-Plus-Total-Protection

Anteeksi, väärä ketju XDDD

Vierailija
42/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni liikkuu mielestään paljon, ja mielestään myös syö oikein.

Vaan aika kaukana siitä oikeasta ku katsoo ihmisiä kaupassa tai ihan missä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vielä, millaisia leipätuotteita syöt ja kuinka paljon. "Ruisleivässäkin" voi olla vaikka siirappia. Minua ainakin auttaa, kun lasken päivittäiset kalorit ja vertaan urheilukellon antamaan kalonrinkulutukseen. Olen laihtunut yli 20 kg näin. Kaikki lähtee ruokavaliosta. Liikuntaa kannattaa harrastaa joka tapauksessa.

Vierailija
44/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen oikeasti katsoman jo täällä mainittua Secret Eatersia Youtubesta! Siinä havainnollistetaan hyvin se, miten sokea voi olla omalle syömiselleen. "Tavallinen kotiruoka" on myös todella väljä käsite, ja kalorimäärät samalla ruokalajilla voivat olla hyvin vaihtelevat riippuen valmistustavasta. Esimerkiksi ruokaöljyssä on 100kcal/ruokalusikallinen, ja jos on tottunut lorauttelemaan sitä reilusti ruokaa laittaessaan saa hyvin nopeasti montasataa kaloria ylimääräistä energiaa.

Vierailija
45/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyl sanoisin, että tuo liikuntajuttu vois olla ratkaiseva. Ensin hikoilet n. 6h viikossa ja sit vähennät 1h, joten siin on kyl eroa kulutuksessa

Vierailija
46/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle AP riittää elämäntaparemontiksi se että löydät urheiluharrastuksen jolla liikut ja rentoudut. 2-3 kertaa viikossa aktiivista liikuntaa riittänee. Toisille tälläinen on zumba, toisille juokseminen ja/tai potkunyrkkeily, kuntosali tai jokin muu sykettä nostava. Lisäksi pitää muistaa että +35v alkaa aineenvaihdunta  (naisilla) heikkenemään (toki tämä on jokaisella henkilökohtainen asia milloin se alkaa) ja ei voi enää syödä kuten 20-35v on syönyt. Eli ainakin 20% kalorikulutuksesta pois. Suosittelen myös hankkimaan urheilukellon joka mittaa mm. aktiivikaloreita, josta näät kuinka paljon kaloreita kulutat kun liikut ja paljonko kulutat kun et liiku. Lisäksi, syödä voi hyvin ja nauttia elämästä, vaikka olisi esim GI-dietillä (matalaglykeeminen ruokavalio) lopun ikänsä. Siitä todisteena on lukemattomia ruokakirjoja.  Uuden elämän sisäistäminen on toki työn ja tuskan takana, mutta kiitos seisoo lopussa kun on keveämpi kroppa jota kannatella. Noin 6kk jälkeen uusista rutiineista tulee normi. Tsemppiä!

Vierailija
47/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen oikeasti katsoman jo täällä mainittua Secret Eatersia Youtubesta! Siinä havainnollistetaan hyvin se, miten sokea voi olla omalle syömiselleen. "Tavallinen kotiruoka" on myös todella väljä käsite, ja kalorimäärät samalla ruokalajilla voivat olla hyvin vaihtelevat riippuen valmistustavasta. Esimerkiksi ruokaöljyssä on 100kcal/ruokalusikallinen, ja jos on tottunut lorauttelemaan sitä reilusti ruokaa laittaessaan saa hyvin nopeasti montasataa kaloria ylimääräistä energiaa.

Joku nainen närkästyi siitä, kun hänelle näytettiin, että oli laittanut salaattiin kolme isoa lusikallista majoneesia, että hänelle on aina sanottu, että salaattia saa syödä niin paljon kuin vaan haluaa. Ja sitten jäi vielä inttämään, että varmasti joku muukin on siitä purkista ottanut eikä pelkästään hän. Yleensä kyllä myöntävät omat sudenkuoppansa aika suosiolla, kun todistusaineisto esitetään. 

Vierailija
48/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painossa pysymisen salat:

20% kiinni sykettä nostattavasta liikunnasta

80% kiinni siitä mitä+paljonko sinne suuhunsa lappaa!

Vierailija
49/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä esimerkiksi en syö koskaan (no kerran viidessä vuodessa) nakkeja ja ranskalaisia, koska se nyt vaan on sellainen kombo, minkä olen huomannut lihottavan minua erittäin tehokkaasti.

Saman tekee se, jos sallii itselleen pikkasen karkkia, keksejä tai jäätelöä, vaikkei tekisikään sitä isossa mittakaavassa vaan pikkasen vaan. Se estää laihtumisen kokonaan. 

Aina kun suuhun hupsahtaa sokeria niin laihtuminen loppuu seinään. Eka pitää meinaan kuluttaa ne just syödyt sokerit. JOs ei niitä kuluta niin rasvaksi varastoituvat. Niin ja se sokeripeikko sitten kokoajan kutsuu niitä sokerituuotteita syömään. Parasta vaan lopettaa kertalaakista. 3-4vkon jälkeen ei enää tee mitää sokerisia tuotteita mieli.

Vierailija
50/65 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä esimerkiksi en syö koskaan (no kerran viidessä vuodessa) nakkeja ja ranskalaisia, koska se nyt vaan on sellainen kombo, minkä olen huomannut lihottavan minua erittäin tehokkaasti.

Saman tekee se, jos sallii itselleen pikkasen karkkia, keksejä tai jäätelöä, vaikkei tekisikään sitä isossa mittakaavassa vaan pikkasen vaan. Se estää laihtumisen kokonaan. 

Aina kun suuhun hupsahtaa sokeria niin laihtuminen loppuu seinään. Eka pitää meinaan kuluttaa ne just syödyt sokerit. JOs ei niitä kuluta niin rasvaksi varastoituvat. Niin ja se sokeripeikko sitten kokoajan kutsuu niitä sokerituuotteita syömään. Parasta vaan lopettaa kertalaakista. 3-4vkon jälkeen ei enää tee mitää sokerisia tuotteita mieli.

Ihan sama alkoholin kanssa, mitään laihtumista ei tapahdu silloin, kun on alkoholia poltettavana. 

Vierailija
51/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet pysyvät mitoissaan luonnossa. Ainoastaan ihmiselle se on vaikeaa. Katso dokumentti ketogeeninen ruokavalio ja mieti miksi.

Vierailija
52/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet pysyvät mitoissaan luonnossa. Ainoastaan ihmiselle se on vaikeaa. Katso dokumentti ketogeeninen ruokavalio ja mieti miksi.

Teollista ruokaa syövistä eläimistä osa lihoo. Myös hamsteri voi lihoa, jos sille antaa liikaa ruokaa, vaikkei syökään teollista.

Vierailija
53/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku nainen närkästyi siitä, kun hänelle näytettiin, että oli laittanut salaattiin kolme isoa lusikallista majoneesia, että hänelle on aina sanottu, että salaattia saa syödä niin paljon kuin vaan haluaa. Ja sitten jäi vielä inttämään, että varmasti joku muukin on siitä purkista ottanut eikä pelkästään hän. Yleensä kyllä myöntävät omat sudenkuoppansa aika suosiolla, kun todistusaineisto esitetään. 

Täällähän toitotetaan, että rasva ei lihota!

Vierailija
54/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa 4 kertaa päivässä?? Se on liikaa. Minä syön lounaalla oikeastaan kuinka osljon vaan mahtuu (toki terveellistä perus ruokaa, esim kalaa / perunaa / kananmunaa/ salaattia / raejuustoa / näkkileipää..) ja sitten iltapäivällä välipalan klo.17 joka sekin on aika runsas, mutta muuten juon vaan vettä ja kahvia. Jos lisään tähän yhdenkin ruuan, alan lihoa.

Pahin virhe mitä voi painonpudottaja tehdä on syödä liian harvoin. Mä oon jo yli 40v. Syön 2h välein jotain. 2 lämmintä ruokaa päivässä. Liikun paljon. Kahvakuulailen 3krt viikossa. Olen 170cm/58kg

Vierailija
55/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että syömien kaloreiden määrän pitää olla vähemmän, kuin mitä kuluttaa, jos haluaa painon laskevan. Opettelin uudestaan syömään, jonka avulla tiputin 20kg. Nyt kun ruoka-asia on hallussa, niin on energisempi olo ja olen jaksanut aloittaa treenaamisen ilman pelkoa siitä, että nivelet rasittuu liikaa.

En tykkää käydä salilla, eikä siihen ole aikaakaan. Muiden vanavedessä innostuin hankkimaan hulavanteen kotiin puoli vuotta sitten. Sen myötä olen alkanut sisäistämään enemmän kotona tehtävää lihaskuntoa ihan vain oman kehon painoa hyödyntäen. Vuoden alusta päätin aloittaa myös hölkkäämisen, pikkuhiljaa, että totun siihen. Olen aina vihannut juoksemista, mutta olen positiivisesti yllättynyt, kuinka helposti se lähti käyntiin. Johtunee monipuolisesta ruuasta, joka sisältää paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, pähkinöitä, proteiinia ja täysjyvätuotteita.

Puolen vuoden aikana painoni ei ole liikkunut mihinkään, mutta vyötäröltä on kadonnut 6cm. Siinä on vielä montakymmentä senttiä kadotettavana, jotta vatsanympärys olisi terveen naisen mitoissa. Olen kuitenkin luottavainen, että niinkuin hitaasti uudelleen opettelu syömisen suhteen auttoi kohti parempaa suuntaa, myös hitaasti liikunnan lisääminen tulee edesauttamaan hyvinvointia. Tähän ei oikeasti ole pikaratkaisuja taikka oikotietä. Kaikki lähtee omien tapojen objektiiviselta tarkastelulta, jolloin voi asteittaisilla muutoksilla saada pysyviä vaikutuksia aikaiseksi.

Olen myös kokenut jonkinlaisen valaistumisen itseni suhteen. Koen, että minulla on jokin henkinen taakka, joka saa minut alitajuisesti pitämään painostani kiinni. Tähän olen ottanut avukseni meditaation, joka on alusta saakka auttanut muokkaamaan myös ajatusmaailmaani. Tämä liittyy heti alussa mainitsemaani faktaan siitä, että kalorien pitää olla suhteessa kulutettuun määrään. Mutta en koe, että asia on niin yksiselitteinen, sillä me olemme psykofyysinen kokonaisuus, jossa moni asia vaikuttaa toisiinsa. Henkisesti irtipäästämällä päästää irti lopulta myös fyysisellä tasolla. Kehoni on temppelini ja aikaisemmin kohtelin temppeliäni ja itseäni todella kaltoin.

Vierailija
56/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällähän toitotetaan, että rasva ei lihota!

Rasva ei lihota, jos on hiilarit tarpeeksi alhaalla. Sokerin ja rasvan yhdistelmä sen sijaan on tehokas lihottaja.

Vierailija
57/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa. Itse saan nyt painon pysymään suunnilleen normaalipainon sisällä vielä keski-iässä. Mitä syön? En mitään.

Tässä tyypillinen päivä kuten eilen:

- aamulla kahvi

- lounaaksi omena ja kahvi

- iltapäivällä tomaatti ja kahvi

- päivälliseksi kauhallinen makaronilaatikkoa

- iltapalaksi kaksi tomaattia ja klementiini

Tällä pysyy paino paikallaan....

Vierailija
58/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä osaa sanoa. Itse saan nyt painon pysymään suunnilleen normaalipainon sisällä vielä keski-iässä. Mitä syön? En mitään.

Tässä tyypillinen päivä kuten eilen:

- aamulla kahvi

- lounaaksi omena ja kahvi

- iltapäivällä tomaatti ja kahvi

- päivälliseksi kauhallinen makaronilaatikkoa

- iltapalaksi kaksi tomaattia ja klementiini

Tällä pysyy paino paikallaan....

Kuinka voit, koetko itsesi elivoimaiseksi ja vahvaksi? Onko syy ruokavalioon painonhallinta vai joku muu?

Vierailija
59/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunnon parantamista suosittelen minäkin. Nykyihmiselle tunnin päivittäinen kävely voi tuntua hurjalta, mutta oikeastaan se on aika vähän kun miettii että loput tunnit vuorokaudesta vietetään yleensä istuallaan töissä tai kotona maaten. Energiantarve pienenee kun lihasmassaa on vähemmän, iän myötä tämä alkaa näkyä salakavalana lihomisena. Etenkin naisten kannattaisi sisällyttää voimaharjoittelua arkeensa, sillä se suojaa mm. osteoporoosilta.

Kuntosalilla käyminen ei oikeasti ole niin hirveää kuin yleinen ilmapiiri antaa olettaa. Kun etsii viihtyisän salin, palkkaa alkuun personal trainerin näyttämään miten harjoitellaan ja ottaa neutraalin asenteen, homma ei tunnu sen kivuliaammalta kuin hampaiden pesu, kaupassakäynti tai suihkussa peseytyminenkään. Moni tekee suotta omalla asennoitumisellaan liikunnasta tarpeettoman hirveää, vaikka liikunnasta saa elämään paljon hyvää. Jos sali kuitenkin tuntuu ylitsepääsemättömältä ajatukselta, käsipainoja saa ostettua kotiinkin ja youtube on (pihimmällekin persoonalle) täynnä käsipainojumppia aloittelijatahdilla.

Vierailija
60/65 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisikin rahaa palkata joku muu päättämään/hankkimaan/valmistamaan kaikki mitä suuhuni tungen, sillä itseltä häviäisi paino-ongelma. Olen aikanaan kalorilaskemisella (ja täysin Täysin siihen ylihurahtaneena) tiputtanut parissa vuodessa 30kiloa.

Mutta mutta. Kun se meni överiksi, niin ei se elämä elämisen arvoista ollut. Nyt on niistä varmaan taas 20kg takaisin 3 vuoden jälkeen. Douh.

Jatkon tavoite löytää se tasapaino järjettömän sala-ahmimisen ja itsensähuijaamisen, ja toisaalta tuon maanisen kalorilaskemisen väliltä.

Jos lähtisin laskemaan, löytäisin varmasti tästä toimistotyöläisen linjastolounaastani aikamoisen määrän "piilo"kaloreita. Salaatit on usein sotkettu jo valmiiksi kastikkeisiin, ja niissä on pastaa yms mukana. Sitten on vähän kermaperunaa, ja liha kermakastikkeessa. Ja oi, ravioleja! Ja oo, lihapullia jollain täytteellä! ja oi, valkosipulileipääkin tarjolla. Ja joku viattoman näköinen rahkakin kuuluu lounashintaan! :D Lounas on klo 11 ja sitten kun lähden klo 16 kotia kohti, olen siellä joskus klo 17 ja on Jäätävä nälkä. HUMPS kun ahmin jotain tvtä katsellen. Vähän lisää. Jotain hyvääkin ehkä päälle. Huh kun väsyttää ja laiskottaa. Torkun sohvalla.

Oli pakko kirjoittaa tämä, ehkä vain itseäkin varten. Miten älytön kierre on päällä, ja jos tästä haluaisi ulos, niin Jotain olisi tehtävä. Muita on niin helppo neuvoa, mutta omalta kohdaltako olen luovuttanut. yksinasuva 31v,160cm, 80kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän