Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Millä saan lapseni juomaan nestesuosituksen tällä ilmalla?

Vierailija
19.06.2006 |

Eli kyseessä on 3,5v lapsi joka ei tosiaan juo paljoaa. Olen yrittänyt kaikkeni ja tarjoan ihan kaikkea mikä on nestemäistä. Ei vaan onnistu!

Vinkkejä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli " juoppas mikko mukillinen vettä niin saat... öö tarran?!?) jotain muuta mieluista/halpaa... :)

Vierailija
2/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt ei ihan korppulinjalla ole. meillä sama ongelma 10 kk lapsen kanssa. kai ihan ok niin kauan kuin jaksaa olla iloinen eikä nuupahda vähästä juomisesta huolimatta. Hirvittäähän se hiukan kun ei juo kuin pari dl päivän aikaan.

Vältä suoraa auringon paistetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkäs teet? Lahjonta ei auta, kiristys ei auta, eikä sen paremmin uhkailukaan..

Olen jopa alentunut uhkailemaan sairaalalla kun ei juo.

ap

Vierailija
4/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tullut ajatelleeksi asiaa, oon vaan aatellu, että kylläpä ne lapset tahtoo juomista jos janottaa. Meillä tykkäävät juoda pirtelöä ja syödä itsetehtyä mehujäätä, myös kylmä kaakao maistuu. Lapset 3-10 v.

Vierailija
5/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi juoda vähän eri tavalla, niin se voisi olla mielenkiintoisempaa. Juotavan kannattaisi kyllä olla vettä, jos sitä vain menee. Itse juon sitruunalla maustettua jääkaappikylmää vettä.

Vierailija
6/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten juotat runsaasti nestettä , sillä janontunne ei katoa samantien.

Vierailija
7/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ruiskulla suuhun.. En nyt tiiä, onko kovin lapsiystävällistä..

Ja sulla kuiten aika iso lapsi, et miten saa pidettyä paikoillaan..

Vierailija
8/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä isoon muoviseen salaattikulhoon.

Siihen sitten kaikille omat pillit ja saivat juoda

" kilpaa" astian tyhjäksi!

Kaikki ovat saaneet myös kaupasta valkata mieluisat

juomapullot (sellaiset urheilujutut). Niihin kun tekee

hyvin laimeaa mehua, niin se kyllä meillä ainakin uppoo.

Tsemppiä yritykseen :)

Vierailija
9/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ne janota tarpeeksi..

Ja ruutalla väkisin työntäminen on aika inhottavaa. Jos lapsi siitä vaikka loukkaantuu ja lakkaa juomasta kokonaan?

Ollaan yritetty keskustella lapsen kanssa järkevästikin, mutta ilman tulosta.

ap

p.s juhannuksen yli aion tätä touhua jatkaa ja sitten käännyn lääkärin puoleen

Vierailija
10/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii aika usein kaikilla tuon ikäisillä lapsilla

Vierailija
11/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että asiasta on tullut erittäin iso ongelma. Ehkä se auttaa, jos antaa lapselle juotavaa käden ulottuville tai jättää pöydälle ja sanoo, että kun tulee jano tai huono olo, siinä on sitten juotavaa. Jos kerran tuputtaminen ei vaikuta, voi varmaan sen lopettaa ja vähän relata. Tuon ikäinen kumminkin jo vähän tajuaa itsekin ja pystyy itse ottamaan juotavansa.

Vierailija
12/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukku kutistunut. Yritä pikkuhiljaa juotella enemmän ja enemmän, sellasia juomia mitä juo, mehuja, limuja mitä vaan

Vierailija
13/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso numero tosiaan.. no jos jätän huomioimatta juomisen niin ei kyllä lapsi juo senkään vertaa.

Vesipullo on aina mukana ja sisälläkin juotavaa joka kulmalla suurinpiirtein.

Mä oon ihan kypsä koko touhuun jo! Oon ihan poikki!

ap

Vierailija
14/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs lapsi ei oikeasti juo ja varsinkin jos olette etelästä, täällähän on ollut jo monta päivää todella kuuma. Meidän lapsi sai aamulla lämpöuupumuksen eli taju pois, lapsi oli aivan veltto, kylmännihkeä. Loppujen lopuksi säikähdyksellä selvittiin. Kokeita otettiin ja diagnoosi saatiin. Juotavaa oli päivän mittaan tarjottu, muttei enää illalla eikä pieni tosiaankaan osaa välttämättä pyytää jos kuivuminen on jo käynnissä. eli juottakaa myös illalla!! Ja meille nimenomaan suositeltiin mehua annettavaksi. Tarkoitus ei ole peloitella, mutta kun joku aiemmin kirjoitti et lapsi pyytää kun janottaa, ei välttämättä pyydä!!

Vierailija
15/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaa eri sorttia, jääpalojen kera, pillillä, hienosta kahvikupista, lasista, muovimukista, limsapullosta, mehukannusta, omista leikkiastioista, saunan kauhasta, lääkemitasta, desin mitasta..

Kiitti kaikille! Tää äiti soittaa kyl lääkäriajan jos homma ei muutu.

ap

Vierailija
16/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatte tällä sekunnilla sen sipsien syöttämisen huonosti juoville lapsille. Suola vain lisää nesteen tarvetta, janontunne ei välttämättä lisäänny yhtään eikä ainakaan se perustarve korjaannu senkään vertaa. Ja ap:lle tiedoksi, se nestesuositus sisältää KAIKEN nesteen, siis myös ruuan mukana tulevan. Eli ei todellakaan tarvitsen 15-kiloisen lapsen kitata 1,5 litraa nestettä juomina, jos jotain muuta syö kuin korppujauhoja ja näkkileipää päivän mittaan.

Vierailija
17/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 2 v juo parhaiten, kun pääsee kylpyyn - mättää vesilelulla vettä kurkkuun minkä ehtii, etenkin jos kielletään. Toinen takuuvarma on nukuttamishetket: kun ei halua alkaa nukkua, juo vähän väliä vettä pitkittääkseen nukahtamisajankohtaa.

Toivottavasti saat lapsesi juomaan ap, olet kyllä ottanut käyttöön jo aika monta eri keinoa - ehkä joku vielä kertoo jonkun takuuvarman keinon, joka ei ole vielä tullut esiin.

Vierailija
18/21 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on joskus lääkäri sanonut, että pitää syöttää suolaista kuivuneelle lapselle. Syyksi sanoi janon ja suola sitoo sitä nestettä, eikä häviä niin helpolla esim hien (kuumeen) mukana pois..

t: ei ap

ap:lle tsemppiä!

Vierailija
19/21 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsi alkaa väitellä siitä sun kanssas, tarvitseeko lapseni sen nesteen juotavana vai ruokana. Tiedän tasan tarkkaan, että se on 1,5 litraa vrk mikä mun lapseni olisi JUOTAVA! Joo ja ihan lääkityksen takia ja lääkärin määräyksellä.

ap

Vierailija
20/21 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas uusi päivä ja uudet temput!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän