Eronneet sinkut / sinkut - millainen sänky teillä on ja miten petaatte sen? Ja miten nukutte?
Onko teillä edelleen parisänky? Pidättekö siinä kahdelle hengelle tyynyt ja peitot vai vain itselle?
Mielestäni normaali esim.160cm leveä parisänky näyttää tosi orvolle kun siinä on vain yhden hengen peitto ja tyyny toisella puolella. Välillä yritän pedata niitä siihen keskelle mutta sekin on hassun näköistä.
Ja tulee edelleen nukuttua siinä toisella puolella (siksikin kun parisänky on kahdesta sängystä koostuva, väliin tulee helposti vähän rakoa vaikka siinä onkin sellainen patjakiila ja yhtenäinen sijauspatja), eli ihan keskellä kokonaisuutta on huono nukkua.
Mutta turhalta tuntuu pitää kahdellekaan peittosettejä turhan takia. Kun erosin muutama vuosi sitten, pidin aina, kun kävi toisinaan miesvieraita ja sitten tapailin yhtä josta tulikin kumppani pariksi vuodeksi.
Nyt taas erottua mulla ei ole lapsivapaita aikoja juuri koskaan enkä muutenkaan jaksa sellaista säätämistä eli sikäli kahta settiä ei usein tarvitse.
Ja vaikka pitäisikin kahta että on kivemman näköistä, niin mitä sitten kun lakanat pitää vaihtaa? Tuntuu turhalta vaihtaa ja pestä lähes käyttämätöntä settiä (jos siinä on joku joskus yhden kerran nukkunut, tuskin.. tai joskus lapsi tulee mun viereen). Mutta tykkään toki että on samanlaiset lakanat, eli sitten ne on kuitenkin pakko vaihtaa yhtäaikaa molemmat.
Olen miettinyt että ostaisin sellaisen ison tuplaleveän kahden hengen peiton, sillä saisi nätisti pedattua koko sängyn kivemman näköiseksi, mutta nekin maksaa hyvät paljon ja tuntuu hieman turhalta rahanmenolta, samalla pitäisi lakanatkin uusia. (Ja just ostin kivoja uusia yhden hengen lakanoita.) Hyvä peitto ja lakanoita olisi jo useampi sata euroa, ja nyt erottua ollut hirveästi pakollista rahanmenoa muutenkin. Ja sellaiseen isoon peittoon on hankala yksin aina laittaa sitä pussilakanaa, ja pesun jälkeen yksin viikata niitä tuplaleveitä lakanoita...
Ja sänkyä olen myös miettinyt, pitäisikö vaihtaa pienempään, ehkä jättää itselle vain toinen niistä 80 cm ja antaa toinen lapselle joka tarttisi uutta sänkyä (uudet sijauspatjat vaan pitäisi ostaa). Toisaalta 80cm on mulle pelkällään vähän ankean kapea, ja mitä sitten jos/kun kuitenkin joku yövieras tulee tai alan seurustella. (Nyt tuo leveä sänky on hyvä jos on vaikka ystäviä yökylässä, voivat nukkua nuoremman lapsen huoneessa ja tämä tulee mun viereen.)
Tai voisin ostaa itselle uuden vaikka 120cm leveän, mutta rahanmenoa sekin.
Ja tuntuu jotenkin että jos luovun parisängystä, onko se jotenkin niin henkinen "kannanotto" itselleni että aion pysyä sinkkuna.... mitä en kuitenkaan haluaisi pidemmän päälle, olen parisuhdeihminen.
En tiedä oonko outo kun mietin edes tällaisia, vissiin olen... Mutta mulle visuaalisuus, harmoninen sisustus jne. on kohtalaisen tärkeää, ja jotenkin tämä uusi tilanne uuden eron jälkeen on muutenkin niin surkea.
120cm leveä sänky. 1 tyyny, 1 peitto. En ole koskaan nukkunut kaksin ja tuskin tulen nukkumaankaan.