Meistä tulee mummi ja vaari kesällä. Askarruttaa että mikä laitetaan lapsenlapsen nimeksi. Vinkkejä`?
Kommentit (45)
Eiköhän ole vanhempien tehtävä antaa lapselleen nimi.
Sitä nimeä saakin jännittää sinne Nimiäisiin tai ristiäisiin saakka, jos vanhemmat ei aikaisemmin kerro.
Teillä oli jo aikanne ja mahdollisuus valita mieleinen nimi. Nyt se itse nimetty lapsi pääsee valitsemaan itse lapselleen nimen.
Tekö sen nimen päätätte? Tietääkö vanhemmatkin tämän?
Mistä ihmeestä me täällä osataan antaa sulle vinkkejä mikä sen nimeksi tulee. Kysy vanhemmilta jos noin kiinnostaa, pösilö.
No miten voi antaa vinkkejä ulkopuoliset? Jos sulla ei ole mitään arvausta, mikä nimeksi voisi tulla , niin miten me sen voisimme arvata? Joku tykkää vanhoista nimistä, joku uusista..joku pitkistä.. joku lyhyistä .. ei voi tietää..
Mitä helvettiä? Teistä tulee isovanhemmat ja te pohditte nimeä lapsenlapselle? Eikö lapsen vanhemmat osaa nimetä jälkikasvunsa?
Hohhoo...kaikessa yksinkertaisuudessaan hyvä!!
3/5
Mun mummu antoi mulle toisen nimeni nimekseni, kun eka nimi oli hänelle liikaa.
Mutta kolmen vuoden päästä huomasi, että kaikki muut kuitenkin kutsuivat mua ristimänimelläni. Ja hänkin sitten hyväksyi sen viimein :)
Ja sanon tämän kaikesta rakkaudesta, mulla oli ihana mummi, jonka sain onneksi pitää elämässäni pitkälle teini-ikääni.
Ja mikä hassuinta, tuo liika erikoinen nimeni oli yksi 2010-luvun suosikkinimistä :D
Onnea mummille ja vaarille! Suunnitelkaa myös valmiiksi ristiäiset/nimiäiset, niin vanhempien pääsee helpommalla. Vauvan kanssa on kuitenkin niin paljon touhua, että vauvan vanhemmat tykkää, jos isovanhemmat hoitavat ristiäisjärjestelyt. Ja muistakaa, että ette kerro vauvan nimeä etukäteen kenellekään, kerrotte sen vasta ristiäisissä papille.
Toihan on loistava idea, että se on teidän vastuulla. Raskaus, synnytys ja uuden tulokkaan kanssa eläminen on muutenkin tarpeeksi stressaavaa vanhemmille, nyt on yksi huoli vähemmän heillä kun ei tarvitse nimeä miettiä.
Ja teillä on tietenkin omat avaimet vanhempien luokse jonne voitte mennä vaikka yöllä lupaa kysymättä.
Niko Petteri.