Mieleni minun tekisi
Hakea ensi kevään haussa opiskelemaan ammattikorkeaan. Olen jo keski-ikäinen työkyvyttömyyseläkkeellä oleva teinien äiti. Tässä olisi vielä hyvästi aikaa valmistautua uuteen koulutukseen. Olisikohan tuo liian iso pala haukattavaksi. Alan olla totaalisen kyllästynyt tähän päämäärättömään kotielämään. Mitkään askartelupiirit ei vaan kiinnosta. Uskallanko ottaa uuden suunnan?
Kommentit (11)
Kampaajaksi, lähihoitajaksi tai välinehuoltajaksi. Miksei bussikuskiksikin. Varmaan riittää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ammattikouluun.
No miksei sekin käy. Koulutus on lyhyempi ja siltä alalta löytyy ammattikoulutututkintokin täälläpäin. Saattaisin päästä kumpaan vain, mutta onhan se vaativampi ja pidempi koulutus tuo ammattikorkea.
Siitä vaan yrittämään! Mikä ala mielessä AMKissa?
Vaikeaa uskoa, että jaksaisit käydä koulua loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan yrittämään! Mikä ala mielessä AMKissa?
Liiketoiminta
Kannattaa ensin selvittää mitä sääntöjä on työkyvyttömyyseläkeläiselle. Mitä ajattelit tehdä valmistuttuasi, jos olet työkyvytön?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa uskoa, että jaksaisit käydä koulua loppuun.
Onneksi se ei ole sinun uskomisesta kiinni. En kertonut miksi olen eläkkeellä, miten kauan olen ollut, mikä on nykyinen kunto, jne.
Siihen nähden erikoinen veikkaus, mutta kiitos tästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin selvittää mitä sääntöjä on työkyvyttömyyseläkeläiselle. Mitä ajattelit tehdä valmistuttuasi, jos olet työkyvytön?
Hakea töihin ja todistaa, etten ole enää työkyvytön. Haaveesta se lähtee, katsotaan kantaako sen pidemmälle.
Jotkut on jaksaneet peukuttaa. Saisiko perusteluja, kiitos.