Miten vanha olet nyt ja miten vanhaksi toivoisit, tai arvelisit voivasi elää?
Siinäpä otsakkeessa kysymykset? Siis antakaa kolme ikävuotta.
Kommentit (31)
Olen 45 vee ja jos lähisukuun verrataan niin siinä on kuoltu tiettyyn sairauteen 69-72 vee. Mutta eräs jolla on myös näitä samoja terveydellisiä ongelmia on jo yli 80 vee. Koska poltan tupakkaa ja samoja ongelmia kuin sukulaisilla niin veikkaan että noin 65-70 vuotiaaksi elänen?
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 v ja molemmat vanhempani ovat jo yli 90 v. En ole ajatellut, miten pitkään voisin tai haluaisin elää.
Ai, no kiva kuitenkin kun jotain vastasit.
Olen 29 ja veikkaan että +80v elän, kuten melkein kaikki Isovanhempani ja isoisovanhemmat.
Olen 25v. Jos en saa lapsia, haluan elää 40v asti, ja jos saan niin 70v asti.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä halua elää kovin vanhaksi. En halua mihinkään "palvelukotiin" kidutettavaksi.
Aika monella on tuo sama perustelu vanhaksi elämisessä.
Oma isoaitini sekä isoisoäitini elivät molemmat yksinään kotonaan (ok-talossa) yli 90-vuotiaiksi. Joutuivat lopulta sairaalaan sydänvaivojen vuoksi ja siellä päättyi molempien vaellus.
Eli jos fyysinen kunto vaan kestää, niin kotona voi hyvin elää pitkäänkin. Eri asia on sitten, jos tulee sellaisia psyykkisiä sairauksia ettei kotona enää millään pärjää.
Olen 56v. Toivoisin eläväni terveenä satavuotiaaksi. Arvelen eläväni n. 80 - 85-vuotiaaksi, ja jos en ole kuollut 85-vuotiaana, teen todennäköisesti itse ns. radikaalin ratkaisun. Suvussani on myöhäisen iän Alzheimeria, ja sitä en omalle kohdalleni halua.
Vierailija kirjoitti:
Uskon ja toivon eläväni ainakin 90+ vuotiaaksi sillä minulla on hyvät elintavat ja isovanhemmistani lähes kaikki elivät reilusti yli 80-vuotiaiksi vaikka tupakoivat ja söivät vain kermaa ja kahvia. Lisäksi veriryhmäni on O, joten dementian todennäköisyys on keskimääräistä pienempi tai aivot alkaa sakata muita myöhemmin ainakin. Jes!
Unohtui sanoa, olen 26-vuotias nyt eli vaikea ennustaa kovin luotettavasti. Mut 90+ on tavoite, olisi mahtavaa nähdä 2100-lukukin. :D
Olen kohta 57v. Joskus päälle40v:na tein testin, jonka mukaan eläisin 51v:ksi joten yliajalla kai mennään. Kyllä mä ehkä vielä 10v haluaisin elää, mutta eläkkeelle en halua jäädä.
Olen 34 ja geenien ja elintapojen puolesta voisin varmaan elää 90-100- vuotiaaksi, mutta olen ajatellut olla kuvioissa vain 35-vuotiaaksi koska ei kiinnosta enää.
Mikäli olen perinyt geenit suvun naisilta olen puolessa välissä menossa, mutta jos perimä on tullut miespuolisilta, niin alkaa aika olemaan jo kortilla. Se eletään mitä annetaan.
M 45
25 ja 26