Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat, miten jaksat työn raskaampia puolia?

Vierailija
03.01.2020 |

Haastavia asiakkaita, vihaisia asiakkaita tai sitä, että väsyneenä ärsyttää.
Vinkkejä kaivataan ja mieluummin muita kuin sellaisia "vaihda alaa".

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se, että sain niin hyvää palautetta siltä lopulta 90% asiakkaista. Päättelin siitä, että minä en ole huono asiakaspalvelija vaan nämä räyhääjät räyhäisivät vaikka heitä palvelisi kuka tahansa. Heillä on jotain pahasti hätänä, esimerkiksi hormonihäiriö tai trauma. Suhtauduin heihin kuin karkuteillä oleviin potilaisiin, en kuten asiakkaisiini normaalisti.

Vierailija
2/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttoi se, että sain niin hyvää palautetta siltä lopulta 90% asiakkaista. Päättelin siitä, että minä en ole huono asiakaspalvelija vaan nämä räyhääjät räyhäisivät vaikka heitä palvelisi kuka tahansa. Heillä on jotain pahasti hätänä, esimerkiksi hormonihäiriö tai trauma. Suhtauduin heihin kuin karkuteillä oleviin potilaisiin, en kuten asiakkaisiini normaalisti.

Minäkin saan myös hyvää palautetta, mutta esimieheni on huolissaan, koska olen ainoa, josta tulee myös negatiivista palautetta.

Koen itsekin, että mukavat asiakkaat on niitä, joiden takia jaksaa <3

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista negatiivinen palaute on?

Pletko saanut työnantajaltasi varoituksen.

Miksi otat henkilökohtaisesti?viiraako sulla päässä?

Vierailija
4/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko ap töissä rautakaupassa?

juoksetko pakoon asiakkaita?

Vierailija
5/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin saan myös hyvää palautetta, mutta esimieheni on huolissaan, koska olen ainoa, josta tulee myös negatiivista palautetta.

ap

Meidän pitäisi tietää minkä tyyppisistä asioista on tullut sitä negaa? Esimiehen tuki on nimittäin ihan avainasemassa aspalvelun jaksamisessa, hänen täytyy kyetä erottamaan jos palaute on jotain mitättömistä asioista lämpimikseen nillittämistä, mitä hankalat tyypit voi harrastaa vaikka ihan huvikseen, varsinkin jos haistavat epävarmuutta tai kokemattomuutta työntekijästä :/

Vierailija
6/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä tyhmää, jos joku erityisesti haluaa kyykyttää epävarmaa ja usein juuri aloittanutta työntekijää. Siitä ei hyödy kukaan. Mutta vastaan kysymykseesi, eli itsellä auttoi jaksamaan kun kollegat ja joskus muutkin asiakkaat sanoivat tyyliin "vitsi miten tyhmä tyyppi" kun oli joku hankala tapaus. Silloin tajusi että vika ei ole minussa, vaan kuka tahansa olisi voinut joutua sen uhriksi.

Vierailija
7/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydeltään järkkyneiden asiakkaiden jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 

Vierailija
8/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet, että ongelma on siinä asiakkaassa, ei sinussa. Hänellä on paha olo ja hän purkaa sen sinuun kun ei muutakaan osaa. Ystävällisellä ja itsevarmalla suhtautumisella suurin osa "riehujista" talttuu, kun tajuaa ettei saakaan aikaan toivomaansa reaktiota. 

Vierailija
9/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistutin usein itseäni, siitä, että sitä hankalaa asiakasta tarvitsee yleensä kuunnella vain joitain minuutteja. Suuri osa raivoavista asiakkaista on kuitenkin niitä, jotka raivoavat aina kun asiat eivät mene niinkuin itse haluavat. Ja joku saattaa olla naimisissa tällaisen tyypin kanssa, olla hänen lapsensa tai työkaverinsa... Mietin paljonkohan heillä on tyypissä kestämistä.

Vierailija
10/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hymyilet asiakkaalle ja sanot ”kiitos, hyvää päivänjatkoa”, ajatteletkin mielessäsi ”haista vee, sinä valittava kurttunaamaämmä!”. Mutta ole varovainen, ettei puheet, ilmeet ja ajatukset mene sekaisin keskenään.

Vierailija
11/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työssä kaupassa muutaman kuukauden ja oli karsein työ missä olen ollut. Mutta ei sen takia että paikka olisi ollut huono vaan ei sopinut itselleni ja persoonalleni mutta tulipahan kokeiltua. Hatun nosto teille jotka koette työn omaksenne ja kestätte räyhääjät. Ei kaikista saa hyviä asiakaspalvelijoita. Väsyin itse kauhean nopeasti hommassa ja olin kuin kala maalla. 

Vierailija
12/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon vain töissä täällä kirjoitti:

Millaista negatiivinen palaute on?

Pletko saanut työnantajaltasi varoituksen.

Miksi otat henkilökohtaisesti?viiraako sulla päässä?

No esim. että olen "tympeä".

En ole saanut varoitusta.

En ota henkilökohtaisesti ja en myös tahallaan ole epäystävällinen, ennemminkin niin, että jotkut asiakkaat tuntuvat kokevan minut epäystävällisinä jossain tilanteissa. Olen pohtinut noita tilanteita.

Ei viiraa päässä.:) ap

Vierailija
13/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Meidän pitäisi tietää minkä tyyppisistä asioista on tullut sitä negaa? Esimiehen tuki on nimittäin ihan avainasemassa aspalvelun jaksamisessa, hänen täytyy kyetä erottamaan jos palaute on jotain mitättömistä asioista lämpimikseen nillittämistä, mitä hankalat tyypit voi harrastaa vaikka ihan huvikseen, varsinkin jos haistavat epävarmuutta tai kokemattomuutta työntekijästä :/

No mulla ongelma on varmaan enemmän se, että olen kokeneempi asiakaspalvelija, jolle on kasvanut paksu nahka vuosien ja kokemusten varrella. Eli en hermostu monestikaan hankalammista asiakkaista, mutta ehkä omassa ilmaisussani tietty ystävällisyys myös pudonnut pois samalla.

Vierailija
14/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistutin usein itseäni, siitä, että sitä hankalaa asiakasta tarvitsee yleensä kuunnella vain joitain minuutteja. Suuri osa raivoavista asiakkaista on kuitenkin niitä, jotka raivoavat aina kun asiat eivät mene niinkuin itse haluavat. Ja joku saattaa olla naimisissa tällaisen tyypin kanssa, olla hänen lapsensa tai työkaverinsa... Mietin paljonkohan heillä on tyypissä kestämistä.

Näihin minun onkin helpointa suhtautua, kun itsekin huomaan, että asiakas on sellainen, että todellisuudessa hänen elämänsä ongelmat ovat isompia kuin asiat, joista raivoaa. Näihin pystyn suhtautumaan kivan ammatillisesti.

On sitten muita asioita, joista saatan ärsyyntyä. Yksi ärsytyksen herättävä tyyppi minulla on nykyään sellainen naistyyppi, joka ehkä elää ruuhkavuosiaan ja palvelutilanteessa haluaa kovasti dominoida tilannetta (vaikka minähän sen hänelle teen), sellainen vähän kontrollifriikki, joka ei luota osaamiseeni.

Vierailija
15/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorilla, palvelemalla sekopäitä ylikorostetun aurinkoisesti ja sillä että työni on oikeasti mukavaa, olen siinä hyvä ja saan senmukaista palautetta. Eikä elämä ole kovin vakavaa.

Vierailija
16/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mulla ongelma on varmaan enemmän se, että olen kokeneempi asiakaspalvelija, jolle on kasvanut paksu nahka vuosien ja kokemusten varrella. Eli en hermostu monestikaan hankalammista asiakkaista, mutta ehkä omassa ilmaisussani tietty ystävällisyys myös pudonnut pois samalla.

Ymmärrän, olen itse alkanutkin epäillä, että aspalvelutyössä on vaan joku rajallinen määrä olemassa, minkä jaksaa ja pystyy kunnolla tekemään, ennen kuin siihen jotenkin alkaa itsekin turtumaan. Kiire ja liian usein vaihtuvat naamat lisäävät turhautumista asiakastilanteissa. Kannattaa silmäillä muita työpaikkoja, ja sillä välin muistuttaa itseään siitä että aina tervehditään, ja mulle maksetaan tästä :D

Vierailija
17/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ymmärrän, olen itse alkanutkin epäillä, että aspalvelutyössä on vaan joku rajallinen määrä olemassa, minkä jaksaa ja pystyy kunnolla tekemään, ennen kuin siihen jotenkin alkaa itsekin turtumaan. Kiire ja liian usein vaihtuvat naamat lisäävät turhautumista asiakastilanteissa. Kannattaa silmäillä muita työpaikkoja, ja sillä välin muistuttaa itseään siitä että aina tervehditään, ja mulle maksetaan tästä :D

Työn vaihtaminen ei ole nyt vaihtoehto. Ja oikeastaan itselleni ei ole ongelma ne palautteet, esimiehelle suurempi ongelma.

On vaan hankalaa, jos olen jo persoonaltani sellainen, että jossain hankalammassa tilanteessa menee herkemmin ne kemiat ristiin. Kun en koe, että persoonaa voi muuttaa, tarkoitan siis, että on olemassa  myös persoonaltaan sellaisia, jotka eivät koskaan ärsytä ketään ja en valitettavasti kuulu heihin ja sen vuoksi on vaikeampaa. ap

Vierailija
18/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hymyilet asiakkaalle ja sanot ”kiitos, hyvää päivänjatkoa”, ajatteletkin mielessäsi ”haista vee, sinä valittava kurttunaamaämmä!”. Mutta ole varovainen, ettei puheet, ilmeet ja ajatukset mene sekaisin keskenään.

Itse kun olen aspa, niin tunnistan hyvin sitten tällaisen teennäisen ylipirteyden. Saatan ihmetellä, että mistäs nyt kiikastaa. Varon itse teennäisyyttä, uskon sen paistavan läpi. ap

Vierailija
19/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Työn vaihtaminen ei ole nyt vaihtoehto. Ja oikeastaan itselleni ei ole ongelma ne palautteet, esimiehelle suurempi ongelma.

On vaan hankalaa, jos olen jo persoonaltani sellainen, että jossain hankalammassa tilanteessa menee herkemmin ne kemiat ristiin. Kun en koe, että persoonaa voi muuttaa, tarkoitan siis, että on olemassa  myös persoonaltaan sellaisia, jotka eivät koskaan ärsytä ketään ja en valitettavasti kuulu heihin ja sen vuoksi on vaikeampaa. ap

TÄMÄ

Vierailija
20/21 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme