Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoala vaatimassa taas isoja palkankorotuksia

Vierailija
03.01.2020 |

Kuntasektorilla sairaanhoitajien kokonaisansioiden keskiarvo on 3045e/kk ja yksityissektorilla 2951e/kk. Valtion palveluksessa olevilla sairaanhoitajilla on korkein keskimääräinen kokonaisansio 3427e/kk. Vuorotyötä tekevän sairaanhoitajan kokonaisansiosta suuri siivu koostuu vuorotyölisistä. Kokonaisansio sisältää muun muassa kokemus-, vuorotyö- ja erillislisät sekä ylityökorvaukset.

https://sairaanhoitajat.fi/2019/sairaanhoitajan-palkka-on-suomessa-pohj…

Ei tuo nyt mikään huono palkka ole. Aika moni duunari Suomessa tienaa tuon verran. Ja sairaanhoitaja/hoitaja voi lisätä palkkaansa tekemällä kalliita vuoroja kuten yö/iltavuoroa tai vaikka viikonloppua. Monilla muilla aloilla iltatyöt on joustoa eli palkkaa ei tule yhtään sen enempää. Ja moni hoitoalalla tienaa vielä enemmän, nuo luvut on vain keskiarvoja.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen työterveyshoitajana ja peruspalkkani on 2430 euroa/kk.

Sairaanhoitajat, terveydenhoitajat ja lähihoitajat ovat todellakin palkankorotuksensa ansainneet.

Nykyään lääkäriaines on aika heikkoa ja kielitaidotonta, niin työ on myös muuttunut entistä vastuullisemmaksi ja oikeasti usein jopa neuvomme kokemattomia tohtoreita!

Vierailija
42/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän hoitajatkin saa esittää korotuksia. 

Ja vaativasta työstä pitää säällisesti maksaakin. 

Mutta sitten: kun nuo hoitajien palkat on ihan kohtuullisia! 3k kuussa keskimäärin. Aivan hyvä palkka ja samaa luokkaa kuin esim. insinööreillä, joilla on vastaava koulutustausta. Tietenkin hoitajat toimivat ihmisten kanssa ja insinöörit useimmiten asioiden kanssa, mutta huonostihan siinäkin käy jos se insinöörin suunnittelema silta ei kestäkään. Eli tavallaan ihmishenkiä on pelissä myös insinöörityössä. 

No ei siltaa suunnittelevan inssin palkka mikään 3k ole :--D Reilusti, reilusti enemmän. Maanmittausinssi on siinä kolmosen tienoilla. Muistathan myös, että insinöörit harvemmin tekevät vuorotyötä, eli vaikka insinöörin palkka olisikin hypoteettisesti sen 3k, on se silti isompi kuin vuorotyötä ja pyhätyötä tekevän sairaanhoitajan 3k.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäväpirissä useita sairaanhoitajia, ja tuo palkasta valittaminen on ihan todella yleistä ja jatkuvaa. Sitten kun alkaa avata muiden alojen palkkoja näille valittajille, niin ovat yllättyneitä ja hämillään.

Itse olen myös julkisella töissä, asiantuntijahommissa enkä tienaa sen enempää kuin sairaanhoitajat. Heillä on toki vuorotyö, mutta saavat siitä vuorotyölisät. Minulla jos työpäivä venyy, kuten usein venyykin, on se vain tunti tunnista työaikasaldoon, jota voi sitten ottaa takaisin jos ja kun pystyy. Ei ole mahdollisuutta kerätä rahaa suurempaan hankintaan, matkaan tms. haalimalla ilta- yö-, ja pyhävuoroja. No, itse olen alani valinnut, mutta jotenkin soisin sairaanhoitajille perspektiiviä tuohon iänikuiseen valitukseen. Miten en kuule koskaan esim. palomiesten, poliisien tai kokkien valittavan palkastaan? Raskasta vuorotyötä sekin, eikä sen parempaa palkaa saa kuin sairaanhoitajat. Osa jopa huonompaa. 

Niin, ja sitten siitä iänikuisesta vastuusta. Se kun tuodaan aina esiin. Juuri luin, että eräässä keskussairaalassa lääkäri oli saanut tuomion ja sakot hoitovirheestä, jonka teki kaksi hoitajaa. Lääkärin olisi pitänyt kierrollaan huomata väärin asennettu nenä-mahaletku, potilaan voinnin huononeminen ym. seikat. Missä oli potilasta hoitavien ja letkun asentaneiden hoitajien vastuu? Niin, eihän sitä ollut, lääkäri kantoi vastuun. 

Asiantuntija se on sairaanhoitajakin, joka saa saman kuin sinä, joka et tee yhtään virhettä, josta pomosi vastaisi.

Palkkasi on sama kuin sairaanhoitajan, jonka lapset ovat viettäneet jouluaattoa ilman äitiä, joulupäivän illalla tapasivat väsyneen äidin, tapanina oltiin ilman äitiä mummoa katsomassa, sinne jäivätkin kun äiti nukkui päivällä, että jaksoi yöksi töihin, uusi vuosikin juhlittiin ilman äitiä. Mutta iloisia uutisia, loppiaisen jälkeen äidillä on 7 vapaa päivää, tosin koulu alkaa samana päivänä kun äidin vapaat.

Joskus tuntui, että tämä oli viimeinen joulu kun jaksaa kuunnella tai paremminkin lukea v.. tuilua hyvästä palkasta.

Jäi tuosta edellisestä pois, että nämä sh-kaverit kuvittelevat minun ja monen muun tienaavan enemmän kuin he. Kun sitten kerron palkkani, ovat he todella yllättyneitä. Ja minä en siis tienaa yhtä paljon kuin sairaanhoitajat lisineen, vaan peruspalkka on samaa luokkaa kuin heillä päivätöissä ilma lisiä. Eli tienaan vähemmän. En kadehdi sairaanhoitajien tai muidenkaan vuorotyötä tekevien lisiä, ovat lisänsä ansainneet. Ainoa mitä toivon, on perspektiivi siihen, mitä muut tienaavat. Sairaanhoitajat eivät ole missään palkkakuopassa muihin verrattuna. Et muuten kommentoinut mitenkään palomiesten, poliisien ja kokkien palkkaa?

Käsittääkseni poliisit tienaavat saman verran kuin sairaanhoitajat, ainakin rutisevat yhtä paljon, mutta heistä suurin osa onkin miehiä ja se heille sallittakoon, palomiehet norkoilevat asemalla vähintään 80% työajasta, toki tylsyydestäkin pitää maksaa. Rivikokkia ja sairaanhoitajaa ei voi verrata, kiire toki heilläkin on, mutta parissa kuukaudessa kotikokista tulisi ammattilainen, laastarinlaittajasta ei sairaanhoitajaa.

Lisättäköön, että olen aiemmalta ammatiltani kokki.

Poliisit tienaavat kyllä enemmän kuin sairaanhoitajat. Toki alkupalkka voi pollareillakin olla sairaanhoitajan tasoa, mutta aika nopeasti (lue:heti) sitä nuorenakin edetään vanhemmaksi konstaapeliksi, saadaan enemmän lisiä ja etenemismahdollisuudet ovat muutenkin paremmat. Googlen mukaan vanhemman konstaapelin keskipalkka on 3547/kk. Hoitajana saat mahdolliset vuorotyölisät sisältäen palkkaasi vain ikälisiä (eli keskiarvoisesti muutaman vuoden töissä olleena hoitajana 2600/kk ja tällöin teet myös yötä, pyhiä jne), ja jos haluat edetä urallasi, joudut itse kustantamaan usean tonnin koulutuksen.

Laittaisivat edes nuo ikälisät kuntoon. Mielestäni sairaanhoitajien peruspalkan pitäisi olla muutaman työvuoden jälkeen 3000+, varsinkin jos tekee vaativaa työtä leikkurissa, teholla, päivystyksessä jne. Kun ei hoitajana oleminen ole mitään peukkujen pyörittelyä, vaan hoitajan virhe voi maksaa ihmisen hengen. Uskomatonta että optikotkin saavat enemmän palkkaa! Kyseessä on kuitenkin samantasoinen AMK-koulutus, mutta paremmilla työvuoroilla ja vähemmällä vastuulla.

No sairaanhoitajanakin edetään ylihoitajaksi aika nopeasti (lue:heti) joten järkevämpi vertailla ylihoitajan palkkaa tuohon vanhemman konstaapelin palkkaan eikä noin.

Vierailija
44/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi: sähköasentaja on amiskoulutus, sairaanhoitaja on AMK-koulutus eli korkeakoulututkinto. Typerää verrata kahta eri tason koulutusta, huudellen että sähkäreillä on ihan sama palkka kuin korkeakoulun käyneillä. Sietäisi olla pienempi!

Lähihoitajajaanhan näitä nyt verrattiinkin. Eli kahta amistasoista koulutusta. Sairaanhoitajiahan pitäisikin verrata insinööreihin, joiden keskipalkka on 3600 €/kk

Vierailija
45/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut alas, omaa palkkaa pienemmäksi ja veroja ylös. Siinä on keinoja millä euroja esimerkiksi hoitajien palkkoihin lisää rahaa. 

Vierailija
46/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2350€/kk-verot ja olen siis palkkahuipussani näin 15v alalla olleena. Kaikki kateelliset jonoon *mars*!!

Vierailija
47/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja, pian ex-sellainen kirjoitti:

2040e/kk kokopäivätyöstä on lähihoitajan brutto. Siitä jää käteen alle 1600e/kk. Jos menen yksityiselle niin brutto on 200e pienempi!! Sillä ei enää elä nykypäivän Suomessa, kun on vieläpä kaksi lasta. Ja joka vuosi ostovoima vaan heikkenee lisää.

Jos ei tule palkankorotuksia niin sit on saatava asumisen, sähkönsiirron, ruuan ja autoilun kulut alas. Hoitajista on jo nyt pula.

Kuinka moni ammattikoulun käynyt saa päivätyöstä peruspalkkaa yli 2000e? Luetellaan nyt ensin ne muut samantasoista työtä tekevät, joilla on huomattavasti isompi palkka. Niitähän täytyy olla vaikka kuinka, jos kerran lähihoitajan palkka on kuopassa.

Sähköasentajen keskiansio 2836 € ja suurin osa ei tee vuorotyötä.

https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/s%C3%A4hk%C3%B6asentaja

Niin, ja tässä on mukana kaikki lomarahat, ylityöt, urakat, yrittäjät, jne jne.

Ymmärrätkö ollenkaan kuinka naurettavaa on verrata tätä hoitajan taulukkoperuspalkkaan? Onko sulla ketään kotona?!

Lopeta nyt tuo lapsekas lässytyt yrittäjistä, ne ei näissä keskipalkoissa ole mukana.

Tuossa on sähköliiton palkkataulukko. Peruspalkka palkkaryhmässä 3 on 16.74€ ja kun työskentelee normaalit 160 tuntia kuukaudessa, niin siitä tulee 2 678,4€/kk. Tähän sitten päälle lisät, ylityöt, lomarahat yms.

https://www.sahkoliitto.fi/sites/default/files/attachments/005%20S%C3%A…

Ja jos otetaan korkein mahdollinen, niinkuin itse teit, lähihoitajan palkkaryhmä, on se noin 2200e. Päälle lisät, lomarahat jne. Ei tuo ero nyt ihan älytön ole, jos YKSI ammattiryhmä tienaa enemmän. Kyseessä kuitenkin lähes varma työllistyminen ja julkinen työnantaja, ei silloin voi olettaa olevansa palkkajohtaja.

Vierailija
48/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sairaanhoitajat ja hoitajat jaksavat kyllä toitottaa vuodesta toiseen kuinka heidän työnsä pitäisi arvostaa tärkeimmäksi ammatiksi tässä maassa ja muut ammatit eivät ole minkään arvoisia. Siitä kielii myös nuo vaatimukset että hoitajien palkkoja olisi nostettava 1,8% enemmän kuin muilla ammattialoilla.

Vierailija
49/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ystäväpirissä useita sairaanhoitajia, ja tuo palkasta valittaminen on ihan todella yleistä ja jatkuvaa. Sitten kun alkaa avata muiden alojen palkkoja näille valittajille, niin ovat yllättyneitä ja hämillään.

Itse olen myös julkisella töissä, asiantuntijahommissa enkä tienaa sen enempää kuin sairaanhoitajat. Heillä on toki vuorotyö, mutta saavat siitä vuorotyölisät. Minulla jos työpäivä venyy, kuten usein venyykin, on se vain tunti tunnista työaikasaldoon, jota voi sitten ottaa takaisin jos ja kun pystyy. Ei ole mahdollisuutta kerätä rahaa suurempaan hankintaan, matkaan tms. haalimalla ilta- yö-, ja pyhävuoroja. No, itse olen alani valinnut, mutta jotenkin soisin sairaanhoitajille perspektiiviä tuohon iänikuiseen valitukseen. Miten en kuule koskaan esim. palomiesten, poliisien tai kokkien valittavan palkastaan? Raskasta vuorotyötä sekin, eikä sen parempaa palkaa saa kuin sairaanhoitajat. Osa jopa huonompaa. 

Niin, ja sitten siitä iänikuisesta vastuusta. Se kun tuodaan aina esiin. Juuri luin, että eräässä keskussairaalassa lääkäri oli saanut tuomion ja sakot hoitovirheestä, jonka teki kaksi hoitajaa. Lääkärin olisi pitänyt kierrollaan huomata väärin asennettu nenä-mahaletku, potilaan voinnin huononeminen ym. seikat. Missä oli potilasta hoitavien ja letkun asentaneiden hoitajien vastuu? Niin, eihän sitä ollut, lääkäri kantoi vastuun. 

Asiantuntija se on sairaanhoitajakin, joka saa saman kuin sinä, joka et tee yhtään virhettä, josta pomosi vastaisi.

Palkkasi on sama kuin sairaanhoitajan, jonka lapset ovat viettäneet jouluaattoa ilman äitiä, joulupäivän illalla tapasivat väsyneen äidin, tapanina oltiin ilman äitiä mummoa katsomassa, sinne jäivätkin kun äiti nukkui päivällä, että jaksoi yöksi töihin, uusi vuosikin juhlittiin ilman äitiä. Mutta iloisia uutisia, loppiaisen jälkeen äidillä on 7 vapaa päivää, tosin koulu alkaa samana päivänä kun äidin vapaat.

Joskus tuntui, että tämä oli viimeinen joulu kun jaksaa kuunnella tai paremminkin lukea v.. tuilua hyvästä palkasta.

Jäi tuosta edellisestä pois, että nämä sh-kaverit kuvittelevat minun ja monen muun tienaavan enemmän kuin he. Kun sitten kerron palkkani, ovat he todella yllättyneitä. Ja minä en siis tienaa yhtä paljon kuin sairaanhoitajat lisineen, vaan peruspalkka on samaa luokkaa kuin heillä päivätöissä ilma lisiä. Eli tienaan vähemmän. En kadehdi sairaanhoitajien tai muidenkaan vuorotyötä tekevien lisiä, ovat lisänsä ansainneet. Ainoa mitä toivon, on perspektiivi siihen, mitä muut tienaavat. Sairaanhoitajat eivät ole missään palkkakuopassa muihin verrattuna. Et muuten kommentoinut mitenkään palomiesten, poliisien ja kokkien palkkaa?

Käsittääkseni poliisit tienaavat saman verran kuin sairaanhoitajat, ainakin rutisevat yhtä paljon, mutta heistä suurin osa onkin miehiä ja se heille sallittakoon, palomiehet norkoilevat asemalla vähintään 80% työajasta, toki tylsyydestäkin pitää maksaa. Rivikokkia ja sairaanhoitajaa ei voi verrata, kiire toki heilläkin on, mutta parissa kuukaudessa kotikokista tulisi ammattilainen, laastarinlaittajasta ei sairaanhoitajaa.

Lisättäköön, että olen aiemmalta ammatiltani kokki.

Poliisit tienaavat kyllä enemmän kuin sairaanhoitajat. Toki alkupalkka voi pollareillakin olla sairaanhoitajan tasoa, mutta aika nopeasti (lue:heti) sitä nuorenakin edetään vanhemmaksi konstaapeliksi, saadaan enemmän lisiä ja etenemismahdollisuudet ovat muutenkin paremmat. Googlen mukaan vanhemman konstaapelin keskipalkka on 3547/kk. Hoitajana saat mahdolliset vuorotyölisät sisältäen palkkaasi vain ikälisiä (eli keskiarvoisesti muutaman vuoden töissä olleena hoitajana 2600/kk ja tällöin teet myös yötä, pyhiä jne), ja jos haluat edetä urallasi, joudut itse kustantamaan usean tonnin koulutuksen.

Laittaisivat edes nuo ikälisät kuntoon. Mielestäni sairaanhoitajien peruspalkan pitäisi olla muutaman työvuoden jälkeen 3000+, varsinkin jos tekee vaativaa työtä leikkurissa, teholla, päivystyksessä jne. Kun ei hoitajana oleminen ole mitään peukkujen pyörittelyä, vaan hoitajan virhe voi maksaa ihmisen hengen. Uskomatonta että optikotkin saavat enemmän palkkaa! Kyseessä on kuitenkin samantasoinen AMK-koulutus, mutta paremmilla työvuoroilla ja vähemmällä vastuulla.

No sairaanhoitajanakin edetään ylihoitajaksi aika nopeasti (lue:heti) joten järkevämpi vertailla ylihoitajan palkkaa tuohon vanhemman konstaapelin palkkaan eikä noin.

Olet täysin pihalla. Miksi edes osallistut keskusteluun, josta sinulla ei ole edes auttavasti tietoa? Sairaanhoitajasta ei voi edetä ylihoitajaksi (eli osastonhoitajaksi), se vaatii lisäkoulutusta ja ylemmän korkeakoulututkinnon.

http://www.ammattinetti.fi/ammatit/detail/215_ammatti

Vierailija
50/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on ettei näillä itkevillä hoitajilla ole edes kunnon lakkoasetta. Heidän pakko huolehtia potilaista eivätkä pysty kunnolla ajamaan etujaan. Siinähän yrittävät nostaa palkkaansa kun eivät pysty edes persettä penkkiin pistämään kuin muutama kerrallaan. 

Vierailija
51/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sairaanhoitajat ja hoitajat jaksavat kyllä toitottaa vuodesta toiseen kuinka heidän työnsä pitäisi arvostaa tärkeimmäksi ammatiksi tässä maassa ja muut ammatit eivät ole minkään arvoisia. Siitä kielii myös nuo vaatimukset että hoitajien palkkoja olisi nostettava 1,8% enemmän kuin muilla ammattialoilla.

Menisit sinäkin töihin

Vierailija
52/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi: sähköasentaja on amiskoulutus, sairaanhoitaja on AMK-koulutus eli korkeakoulututkinto. Typerää verrata kahta eri tason koulutusta, huudellen että sähkäreillä on ihan sama palkka kuin korkeakoulun käyneillä. Sietäisi olla pienempi!

Lähihoitajajaanhan näitä nyt verrattiinkin. Eli kahta amistasoista koulutusta. Sairaanhoitajiahan pitäisikin verrata insinööreihin, joiden keskipalkka on 3600 €/kk

Miksi?

Vierailija
53/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja, pian ex-sellainen kirjoitti:

2040e/kk kokopäivätyöstä on lähihoitajan brutto. Siitä jää käteen alle 1600e/kk. Jos menen yksityiselle niin brutto on 200e pienempi!! Sillä ei enää elä nykypäivän Suomessa, kun on vieläpä kaksi lasta. Ja joka vuosi ostovoima vaan heikkenee lisää.

Jos ei tule palkankorotuksia niin sit on saatava asumisen, sähkönsiirron, ruuan ja autoilun kulut alas. Hoitajista on jo nyt pula.

Kuinka moni ammattikoulun käynyt saa päivätyöstä peruspalkkaa yli 2000e? Luetellaan nyt ensin ne muut samantasoista työtä tekevät, joilla on huomattavasti isompi palkka. Niitähän täytyy olla vaikka kuinka, jos kerran lähihoitajan palkka on kuopassa.

Sähköasentajen keskiansio 2836 € ja suurin osa ei tee vuorotyötä.

https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/s%C3%A4hk%C3%B6asentaja

Niin, ja tässä on mukana kaikki lomarahat, ylityöt, urakat, yrittäjät, jne jne.

Ymmärrätkö ollenkaan kuinka naurettavaa on verrata tätä hoitajan taulukkoperuspalkkaan? Onko sulla ketään kotona?!

Lopeta nyt tuo lapsekas lässytyt yrittäjistä, ne ei näissä keskipalkoissa ole mukana.

Tuossa on sähköliiton palkkataulukko. Peruspalkka palkkaryhmässä 3 on 16.74€ ja kun työskentelee normaalit 160 tuntia kuukaudessa, niin siitä tulee 2 678,4€/kk. Tähän sitten päälle lisät, ylityöt, lomarahat yms.

https://www.sahkoliitto.fi/sites/default/files/attachments/005%20S%C3%A…

Ja jos otetaan korkein mahdollinen, niinkuin itse teit, lähihoitajan palkkaryhmä, on se noin 2200e. Päälle lisät, lomarahat jne. Ei tuo ero nyt ihan älytön ole, jos YKSI ammattiryhmä tienaa enemmän. Kyseessä kuitenkin lähes varma työllistyminen ja julkinen työnantaja, ei silloin voi olettaa olevansa palkkajohtaja.

Käy nyt vitun tollo edes vilkaisemassa sitä taulukkoa, ennen kuin länkytät tyhjää paskaa, palkkaryhmä 3 on KESIMMÄINEN palkkaryhmä. Palkkaryhmä 5 on noin 3000€/kk ja siihen tulee sitten jo lähes poikkuksetta myös nokkamieslisät yms. päälle.

Vierailija
54/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Koska inisiöörit on AMK koulutus. Idiootti.

Vierailija
55/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairaanhoitajille/hoitajille maksetaan palkankorotus, se on samalla palkanalennus kaikilla muilla aloilla verojen vuoksi.

Vierailija
56/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajat ovat kyllä palkka kuopastakin alempana. Olet vastuussa aika monesta ihmishengestä, mitään lisiä tai ylenemisiä ei ole eikä tule,joten vedät sillä ~2000 palkalla urasi alusta loppuun ja mitään arvostusta ei ole sen sijaan saat kuulla olevasi työssä jota kuka tahansa voisi tehdä ilman koulutustakin. Ja jos ajatellaan ,että ollaan kuitenkin aika ratkaisevassa asemassa muiden työssäkäyntiä ajatellen ja vastuussa monen ihmisen tärkeimmästä asiasta niin ei tämä missään kyllä näy.

Vierailija
57/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hoitajaviha täällä on? Itse en ole hoitaja, mutta arvostan suuresti hoitoalan ihmisiä. Ei tämä yhteiskunta pyöri, jos kukaan ei hoida lapsia, vanhuksia tai sairaita.

Vierailija
58/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lähärihän täällä kehuskeli yli 50k vuosiansioilla. Minulle on aivan sama millä keikoilla ja ylitöillä nuo on ansaittu, mutta herroiksi elävät amistutkinnoilla? Että vieläkö haluatte niille lisää liksaa? Eikö lähihoitaja elä 50 000 eurolla vuosi? Mitä?

Vierailija
59/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on ettei näillä itkevillä hoitajilla ole edes kunnon lakkoasetta. Heidän pakko huolehtia potilaista eivätkä pysty kunnolla ajamaan etujaan. Siinähän yrittävät nostaa palkkaansa kun eivät pysty edes persettä penkkiin pistämään kuin muutama kerrallaan. 

Onneksi voi vaihtaa toiselle allalle. Minäkin vaihdoin, enkä ole katunut.

t. Ex erikoissairaanhoitaja

Vierailija
60/192 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen työterveyshoitajana ja peruspalkkani on 2430 euroa/kk.

Sairaanhoitajat, terveydenhoitajat ja lähihoitajat ovat todellakin palkankorotuksensa ansainneet.

Nykyään lääkäriaines on aika heikkoa ja kielitaidotonta, niin työ on myös muuttunut entistä vastuullisemmaksi ja oikeasti usein jopa neuvomme kokemattomia tohtoreita!

Höpö höpö. Ja jos "neuvotte" niin ette ota vastuuta vaan kaikki vastuu on lääkärillä. Kivahan siinä on neuvoa mitä sontaa sattuu...