Eläinlääkikseen nelikymppisenä?
Olen alanvaihtoa pohtiva opettaja. Aikoinaan luokanopettajan ammatin lisäksi kiinnosti eläinlääkärin työ, mutta itsetunto ei riittänyt edes ajatella lääkiksen pääsykokeita, vaikka olinkin aina menestynyt hyvin opinnoissa. Nyt kuitenkin mietin, olisiko vielä liian myöhäistä tavoitella tätä unelmaa. Matikan, fyssan ja bilsan kertausta saisi kyllä tehdä ihan täysipäiväisesti, DI mieheni olisi kyllä hyvä treeniapu matikan osalta. Lisäksi toki valmennuskurssi. Tämän kevään hakuun en taida ehtiä, mutta ehkä seuraavaan. Mietin vain, onko ihan hullua vielä tällä iällä hakea eläinlääkikseen?
Kommentit (12)
Sinne vaan yrittämään. Jos pääset sisään, niin sit on vähän pakko opiskella uus ammatti 😉
No mieti. Kauan siellä elukalla kestää ennen ku on valmis? 5 vuotta? Oot valmistuessasi alle viisikymppinen. Tehokasta työskentelyaikaa melkein parikytä vuotta. Lähtisin ehdottomasti yrittämään.
Lukupäätä sulta löytyy ja ammatti olisi yksi parhaista, joten yritä ihmeessä, et menetä mitään!
Tekoäly korvaa lääkärit parissa vuodessa. Joten aika turha nyt lähteä opiskelemaan.
Koskaan ei ole liian myöhäistä. Aina löytyy joku tie. Elä elämääsi täysillä.
Anna palaa! Ihanaa, kun ihmiset uskaltavat lähteä tavoittelemaan unelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly korvaa lääkärit parissa vuodessa. Joten aika turha nyt lähteä opiskelemaan.
Ei korvaa eläinlääketieteessä kun potilas ei voi kertoa itse oireitaan. Itse asiassa erittäin iso osa eläinlääketieteestä on ihmispsykologiaa, kun yrittää repiä järjellistä oirekuvausta fifin hysteeriseltä mammalta...
Nykyään pitää kuitenkin tehdä työtä n. 70 vuotiaaksi asti niin aikaa on ja paljon. Mukavampaa se on tehdä sellaista mistä pitää. Anna mennä!
Miksi ei. Valtaosa suomalaisista vissiin opiskelee Tartossa.
Ei ole hullua. Ehdit tehdä valmistumisenkin jälkeen töitä noin 20 vuotta. Se on pitkä aika se.
Mielestäni olisi hullumpaa olla yrittämättä saavuttaa unelmaansa, jos siihen on mahdollisuus. Tsemppiä!