Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Velka-auton "omistaja": ET saa ajaa Ruotsiin tai Viroon ilman hankalasti saatavaa lupaa!

Vierailija
03.01.2020 |

Eli rahoitusyhtiö päättää ANOMUKSESTA, antavatko luvan vai ei velka-auton viemiselle edes Ruotsiin tai Viroon. Kaikki riskit punnitaan! Ja jos ajat ilman lupaa, auto otetaan pois.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai no sit käytävä venäjällä.. ja joo ihan on oma auto alla ja sinä se jaksat provoilla

Vierailija
2/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat luvat tarvitaan myös Venäjälle. Eikä niiden saanti ole mitenkään hankalaa. Jotkut rahoitusyhtiöt saattaa ottaa luvasta pienen maksun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekoilet? Onko sinulle kaikki vaikeaa? No, äiti varmaan auttaa, jos pyydät nätisti.

Vierailija
4/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossakaan.

Vierailija
5/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalasti saatava tässä tarkoittaa, että se paperilappu pitää erikseen pyytää. Käytännössä näihin tavallisiin naapurimaihin sen saa aina. Eri asia sitten jos haluat mennä autolla johonkin sota-alueelle. Tai muuta typerää.

Vierailija
6/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaihin en minä ainakaan tarvinnut, kun kyselin ihan asiasta rahotusyhtiöltä viime keväänä ennen kesän reissua. Baltiaan kyllä, mutta en ollut menossa.

Vierailija
7/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näitä käräytellyt silloin tällöin. Minulle on tärkeää sääntöjen noudattaminen. Rahoitusyhtiö näkee velka-auton käyttämisen ulkomailla aina riskiksi.

Vierailija
8/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sinun napaasi hiertää, millainen riski se rahoitusyhtiölle on? Pelkäätkö lainojesi korkojen kohoavan?

t.kristallikissa

Vierailija
9/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalasti saatavaa :DD

Onpa hankalaa.

Ymmärrän ap:tä. Ei raukka saanut autoa velaksi, kun sekin on niin hankalaa.

Vierailija
10/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se sinun napaasi hiertää, millainen riski se rahoitusyhtiölle on? Pelkäätkö lainojesi korkojen kohoavan?

t.kristallikissa

Sääntöjen rikkominen hiertää mieltäni. Olen oikeamielinen ihminen, joka elää sääntöjen mukaan. Ymmärrän, että moni täällä vähän soveltaa. He toivovat, että eivät törmäsi minuun. Minä olen se, joka säännöistä muistuttaa.

Vierailija
11/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ulkomaille pitää autolla päästä, niin mennään sinne sitten talouden toisella autolla.

Vierailija
12/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Sääntöjen rikkominen hiertää mieltäni. Olen oikeamielinen ihminen, joka elää sääntöjen mukaan. Ymmärrän, että moni täällä vähän soveltaa. He toivovat, että eivät törmäsi minuun. Minä olen se, joka säännöistä muistuttaa.

Ja sama suomeksi, olet kaikesta nillittävä kyylä jolla ei ole mitään elämää.

Vierailija
13/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ulkomaille pitää autolla päästä, niin mennään sinne sitten talouden toisella autolla.

Velka-autoa ei saa ilman lupaa ulkomaille viedä!

Vierailija
14/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ulkomaille?

Miksi ihmeessä?

Autovuokraamoja on ulkomaat täynnä, mutta yleensä kyseisen maan tieliikennelaki kieltää kuitenkin ajamisen kun ollaan niin kännissä, ettei sillä autolla mitään tee.

Vierailija
15/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ei myönnetty aurorahoitusta kunnon autoon niin joutuu nyt vm 1998 Ooppelilla päästelemään 😅😅

Vierailija
16/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulla, että kaikki luvan saavat.

Vierailija
17/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kovin hankalaa ole kun yhden pyynnön tekee. Toki ihmisillä on erilaisia hankalina pidettäviä asioita. 

Mutta tässähän on aloitus tehty a) Aloittaja haluaa provoamalla saada autojen omistajat liikkeelle. Tai b) aloittaja on oikeasti suuttunut ja kateellinen kun joku hänen tuttunsa on alkanut ajelemaan uudella autolla. Siinä ei silloin järki paina päässä kun kateus pyörittää koko ihmistä. 

Vierailija
18/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oma auto pitäisi kyysätä ulkomaille.?

Vierailija
19/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ottaa päähän liika sääntöjen noudattaminen. Mielestäni suuri osa säännöistä on tehty tyhmempien ihmisten vuoksi. Tämän vuoksi minulla ei ole älykkäänä moraalista vastuuta niitä noudattaa. Säännöt ei koske kaikkia. Suurin osa sääntöjen valvojista on minua tyhmempiä, joten kiinnijääminen on sangen epätodennäköistä.

Vierailija
20/39 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka-autolla käydään virossa joka vuosi kaksikin kertaa. Eipä ole ollut ongelmia!