Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei varaa pitää puhelinta eikä ostaa uutta, miten elää ilman älypuhelinta ja laskuja?

Vierailija
02.01.2020 |

Osaako joku vinkata?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä puhelimen pidossa maksaa niin paöjon, ettei ole varaa pitää? Ihan ilmaista tämä minulle ainakin on. Lattaminen ei paljoa sähkölaskussa näy ja prepaidista ei tarvitse maksaa erikseen mitään liittymämaksuja.

Itse saa päättää paljonko haluaa puhumisesta maksaa. Ja puhelimenkaan ei tarvitse maksaa edes sataa euroa

Vierailija
2/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä töistä puhelinetu, niin ei tarvi itse maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä puhelimen pidossa maksaa niin paöjon, ettei ole varaa pitää? Ihan ilmaista tämä minulle ainakin on. Lattaminen ei paljoa sähkölaskussa näy ja prepaidista ei tarvitse maksaa erikseen mitään liittymämaksuja.

Itse saa päättää paljonko haluaa puhumisesta maksaa. Ja puhelimenkaan ei tarvitse maksaa edes sataa euroa

Älypuhelimen olemassaolo imee prepaidista kaikki rahat kun se käyttää nettiä päivityksiin ja sovelluksiin.

Nykyään puhelimet kestävät sen 2-3v sitten pitää uusia. Järkyttävä rahareikä. Ilman netti ei voi olla kun on pankin ja lippusovellukset.

Vierailija
4/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käydä kirjastossa. Siellä on ilmainen netti, voit maksaa laskut ja hoitaa kaikki pankkiasiasi yms. Tämä on alku.

Vierailija
5/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko syytä mennä töihin?

Vierailija
6/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko syytä mennä töihin?

Tätä se on kun pätkätyö loppuu (yrityksen säästösyistä) ja jäät työttömäksi eikä uutta löydy. Realiteetti, my friend!

Mites whatappin kanssa? Kätevä sovellus, en halua luopua siitä.

Vierailija
7/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älypuhelimen olemassaolo imee prepaidista kaikki rahat kun se käyttää nettiä päivityksiin ja sovelluksiin.

Nykyään puhelimet kestävät sen 2-3v sitten pitää uusia. Järkyttävä rahareikä. Ilman netti ei voi olla kun on pankin ja lippusovellukset.

Ohis, en ymmärrä miten puhelin ei kestä useampaa vuotta. Toki ajan mittaan hidastuu jne. mutta esim. itselle/lähipiirissä puhelimet eivät "hajoile" vaan ajan mittaan ne vaan "pitää" uusia kun ei enää saa päivityksiä tmv.

Joillain tuntuu että menee koko ajan rikki, en tiedä eikö vaan välitetä/eikö ole suojakuoria vai missä vika.

VAHINKOJA voi toki aina sattua, mutta miten ne aina sattuu samoille ihmisille...

Vierailija
8/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokin nyt tylsyyksissäni trollia, mutta siis: mikset käytä puhelimessa samaa nettiä kuin mitä käytät av:lla roikkumiseen?

Vierailija
9/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin tai hanki Kelasta. Maksavat älykännykän ja laskun.

Vierailija
10/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä namu röllille:

laita mobiilidata pois päältä. Älä salli päivityksiä ilman wifiä. Käytä pankkisovellusta, whatsappia yms vain wifissä. Ei ole vaikeaa!

Minä aloitan taas töissä uuden vuoden kunniaksi mediapaaston ja suljen mobiilidatan ihan muista kuin rahallisista syistä.

Vierailija
11/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, en ymmärrä miten puhelin ei kestä useampaa vuotta. Toki ajan mittaan hidastuu jne. mutta esim. itselle/lähipiirissä puhelimet eivät "hajoile" vaan ajan mittaan ne vaan "pitää" uusia kun ei enää saa päivityksiä tmv.

Joillain tuntuu että menee koko ajan rikki, en tiedä eikö vaan välitetä/eikö ole suojakuoria vai missä vika.

VAHINKOJA voi toki aina sattua, mutta miten ne aina sattuu samoille ihmisille...

Tätä ihmettelen myös. Edellinen puhelimeni kesti ehjänä neljä vuotta, kunnes lopetti lataamasta ja elämä Windows Phonen kanssa alkoi muutenkin käydä vähän hankalaksi. Nykyinen on ollut minulla nyt kolme ja puoli vuotta ja on ihan toimiva laite edelleen. Molemmat maksoivat noin 200 euroa, eli kyse ei ollut mistään high-end-malleista.

Vierailija
12/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa!

Siihen voi ostaa erikseen netin. Ja puhelut erikseen. Tai molemmat yhdessä.

Whatsapp on ilmainen,kavereilla vaan pitää myös olla whatsapp.

Ja joo,kirjastoon koneelle maksamaan laskuja,koneen saa vartiksi tai sitten pidemmäksikin aikaa.

Olin vuoskausia prepaidilla kun suututti kalliit puhelut. Nyt otin nein takia sen pinkinvärisen firman numeron,niillä ei tarte maksaa kuin soitetut puhelut,ja kun käytän whatsappia,ei niitä juurikaan tule,on edullinen,käy kahtomassa

Vierailija
13/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokin nyt tylsyyksissäni trollia, mutta siis: mikset käytä puhelimessa samaa nettiä kuin mitä käytät av:lla roikkumiseen?

Eikös tuo jotain vihjannut aikaisemmassa kommentissa, että työ on loppumassa, eli vielä on varaa käyttää puhelinta, mutta ei lähitulevaisuudessa?

Tää palsta on kummallinen, täällä oikein hakemalla haetaan jokaisesta tekstistä kirjoitusvirheitä ja epäloogisuuksia. Jos henkilö varautuu tulojen karsimiseen, hän on "trolli". Jos hän ei varaudu ja saa esim. maksuhäiriömerkinnän, niin perään kiljutaan kurkku suorana, miten aikuiset ihmiset eivät osaa hoitaa asioitaan. 

Ihmepalsta ja ihmeröllit. Näköjään nämä digipalvelut ja älykännykät ovat joillekin herkkäpaikka. Ei saa arvostella, vaikka julkisuudessa on ollut paljonkin keskustelua, miten nämä jakavat kansaa.

Vierailija
14/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankikaa normali kännykä eikä mitää älypaskaa siel prepaid 

Vierailija
15/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin voisin elää täysin mukavasti ilman laskuja. En niitä kaipaa mutta piru tulee silti.

Vierailija
16/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt puhelimet ei mansikoita maksa.

Vierailija
17/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä namu röllille:

laita mobiilidata pois päältä. Älä salli päivityksiä ilman wifiä. Käytä pankkisovellusta, whatsappia yms vain wifissä. Ei ole vaikeaa!

Minä aloitan taas töissä uuden vuoden kunniaksi mediapaaston ja suljen mobiilidatan ihan muista kuin rahallisista syistä.

Ja mistä sen wifin sitte saa jos ei sitä kotona ole (eikä tule) ja asuu maaseudulla?

Vierailija
18/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tekisin kun haluan päästä halvalla tai mieluiten maksaa 0e laskua?

Vierailija
19/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen myös. Edellinen puhelimeni kesti ehjänä neljä vuotta, kunnes lopetti lataamasta ja elämä Windows Phonen kanssa alkoi muutenkin käydä vähän hankalaksi. Nykyinen on ollut minulla nyt kolme ja puoli vuotta ja on ihan toimiva laite edelleen. Molemmat maksoivat noin 200 euroa, eli kyse ei ollut mistään high-end-malleista.

No, halvemmissa malleissa käyttörajoitus tulee usein vastaan juuri noissa (turva)päivityksissä. Selittää halpaa hintaa, eli on tästäkin featuresta on karsittu kuluja.

Tokihan sinä voit käyttää edelleen vaikka Windows XP:eetä. Se on sitten eri asia, kuinka järkevää/turvallista se on, mutta mitäpä tämä kansa ei tekisi kitsaudesta.

Vierailija
20/26 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspuhelin täytyy olla jokaisella.

On ihan pakollinen nykyaikana, myös työttömollä.

Sen hankkimiseen saa apua KELALTA.

Netti puhelimessa on ylellisyytä, sitä ei välttämättä tsrvita.

On paikkoja, joissa voi käyttää nettiä ilmaiseksi, esim. Kela ja kirjastot. Tuolla käytöllä kyllä pärjää pankki ym. asioissa.

Totta on että, kännykät uudistuu koko ajan, muuta perus känny: puhelut ja viestit toimivat hyvin vanhoissalon puhelimissa.

On raskasta olla köyhä, tavallaan syrjäytynyt ja ulkopuolinen kaikista uusista trendeistä.

Mutta ajantasalla voi pysyä muutenkin nyky Suomessa: Kirjastoissa voi lukea uusimmat lehdet, hoitaa nettiasiat ja lainata suunnattomst määrät uutta tietoa: kirjoja, musiikkia, elokuvia ja tavata toisia ihmisiä. Kirjastoissa on myös runsaasti ilmaisia tapahtumia joihin voi osallistua.

Ruokaa saa seurakunnan ja vapaehtoisten tapahtumista, ainakin vähän.

Suomessa on melko hyvä elää köyhänäkin, lääkäriin pääsee ja apua saa henksiinkinkin ongelmiin.

Älkää hyvät ihmiset valittako turhista asioista.

Olen asunut ulkomailla, ja kokenut Suomessa liiketaloudellisen konkurssin. Maksanut niitä velkoja ja menättänyt elämässä kaiken mitä voi.

En silti ole katkera, pohjalla käynnin jälkeen, sain töitä matalapalkka-alalta, ja nyt elämä on hymyllyit minulle pitkään aikaa.

Kysymys on ihmisen luonteesta, miten sopeutuu.

Minä olen sopeutunut ja se on parasta mitä elämässäni olen kokenut.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan