Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon laihduttaneet - Ihonpoistoleikkaus?

Vierailija
02.01.2020 |

Tiedän että lihavuusleikkauksessa käyneet voivat saada tuon ihonpoistoleikkauksen julkisella puolella. Mutta entä ihan itse laihduttaneet? Onko kukaan saanut?

Jotenkin tuntuu hassulta että pitäisi ensin mennä lihavuusleikkaukseen että saisi sen iholeikkauksen, sillä se hatta ylimääräisestä ihosta on yhtä suuri molemmilla tavoilla jos tilanne on tarpeeksi paha. Tiedän että pystyn laihduttamaan pysyvästi ilman leikkausta.

Nimim. Mitä ihmettä teen

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ihonpoistoleikkaukset on kamalia. Mahaan tulee valtavan pitkä leikkaushaava ja joutuu yhdistämään satoja verisuonia. Kivut on varmaan hirvittävät ja kestävät pitkään. Se itse mahalaukun pienennys on paljon pienempi juttu kun se tehdään tähystysleikkauksena

Vierailija
2/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ihonpoistoleikkaukset on kamalia. Mahaan tulee valtavan pitkä leikkaushaava ja joutuu yhdistämään satoja verisuonia. Kivut on varmaan hirvittävät ja kestävät pitkään. Se itse mahalaukun pienennys on paljon pienempi juttu kun se tehdään tähystysleikkauksena

Mutta kyllä se voi olla pakollista kun ihopoimut ovat terveydellinen riski, hautuvat jne. Lihavuusleikkausta en koe tarvitsevani, pystyn laihduttamaan ilman sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli tosi lihava ja hänelle tehtiin ihonpoistoleikkaus laihduttuaan.

Saimme itsellemme ylimääräisen ihon. Teimme ihosta lampunvarjostimia. Nyt on kodissamme tunnelmaa.

Vierailija
4/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abdominoplastia on tehty ja itse laihdutin ilman terveydenhuollon apua. Leikkaus on suhteellisen nopea. Vie pari tuntia. 3 päivänä söin panadolia vaikka kipuja ei ollut. 4 viikkoa myöhemmin olin punttisalilla. Leikkausarpi on melkein puoli metriä pitkä. Ihoa poistettiin melkein kilo ja ympärysmitasta lähti 10cm.

Vierailija
5/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt, jokin outo lapsus yhteiskunnan korvaamissa jutuissa. Että lihavuusleikkauksen läpikäyneet saa yhteiskunnan piikkiin iholeikkauksen ja itse laihduttaneet eivät saa??

Perustuisiko tämä jotenkin siihen että tilastollisesti lihavuusleikkauksen läpikäyneet myös pysyy normaalipainoisina ja ”muut laihtujat” saa todennäköisemmin kilonsa takaisin? Lihavuusleikkauksessahan pienennetään vatsalukkua pysyvästi jolloin lihominen on hankalampaa. Normaalisti laihtuneilla on edelleen venynyt vatsalaukku ja TODELLA moni ottaa kilot takaisin viimeistään parin vuoden päästä.

Miksi et mene lihavuusleikkaukseen? Eikö kriteerit vielä täyty?

Vierailija
6/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lihavuusleikkauksessa ja ei niitä ihonpoistoleikkaukdia tehdä jos ihon alle ei tule toistuvasti ihottumaa jne. Minua ylimääräinen iho ei haittaa. Viikkaan sen alushousuihin ja menoksi. Käsivarret näyttävät samanlaisilta kuin muiltakin ikäisiltäni.

Vierailija
7/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei lihavuusleikkausta edes tehdä useammin. täytyy lihottaa vaan lisää, jos siihen haluaa, vaikka ei ole mahdollisuutta omin voimin laihtua.

Vierailija
8/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt, jokin outo lapsus yhteiskunnan korvaamissa jutuissa. Että lihavuusleikkauksen läpikäyneet saa yhteiskunnan piikkiin iholeikkauksen ja itse laihduttaneet eivät saa??

Perustuisiko tämä jotenkin siihen että tilastollisesti lihavuusleikkauksen läpikäyneet myös pysyy normaalipainoisina ja ”muut laihtujat” saa todennäköisemmin kilonsa takaisin? Lihavuusleikkauksessahan pienennetään vatsalukkua pysyvästi jolloin lihominen on hankalampaa. Normaalisti laihtuneilla on edelleen venynyt vatsalaukku ja TODELLA moni ottaa kilot takaisin viimeistään parin vuoden päästä.

Kyllä lihavuusleikatun pitää pysyä samassa painossa kahtena perättäisenä vuotena ennen kuin ryhdytään edes pohtimaan ihonpoistoa. Ja sitä painoa tosiaan seurataan samalla kun käydään labrakokeiden tulokset läpi.

Lääkäri kysyi, että onko jotain kysyttävää? En keksinyt mitään kysyttävää. Pohdin, että tuonkin ajan säästäisi enemmän tarviville jos voisi ihan sähköpostilla vaihtaa tietoja ja vaikka lähettää päivän kuvan vaa’an näyttämästä lukemasta.

Vierailija
9/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä julkisella puolella tehdä lihavuusleikatuillekaan automaattisesti, vaan vain jos ne oikeasti aiheuttaa muutakin kuin esteettistä haittaa. Useimmille eivät aiheuta.

Mä laihdutin 38-42 ikävuoden välillä 45 kg ilman leikkausta ja kyllä jäi pienet allipussit käsivarsiin ja pikkuhousun päälle roikkuu ryppyinen mahapussi. Mutta ei vaivaa mitenkään, ei ihottumaa, hankausta tms. Itse en tässä iässä enää niin siitä ulkonäöstä välitä että sen takia isoon leikkaukseen lähtisinkään. Nuorena olisi ollut eri juttu varmaan.

Vierailija
10/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi kyllä kiva saada ns. varmaa tietoa, että onko tuo vain lihavuusleikatuille.

Itse olen jo sen verran laihduttanut alle sairaalloisen ylipainon, eikä minulla ole sairauksia, jotka puoltaisivat leikkausta. Eli minun pitäisi jonkin verran lihoa että täyttäisin kriteerit. Muutenkaan en haluaisi omalla kohdallani turhaa leikkausta, niissä on aina riskinsä.

Vierailija
11/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmastikaan perustu koska olet väärässä. Sen kun hakee tk:sta lähetteen leikkausarvioon ja kirurgi päättää täyttyykö kriteerit. Itsellä ei tulehduksia ollut. Oli pelkästään roikkuva reppu. Kirurgi ei kahta sekuntia miettinyt kun selitti jo miten leikataan. Tk lääkäri vain kiitti minua että olen säästänyt veronmaksajien rahoja kun olen laihduttanut samalla kun lähetteen teki.

Vierailija
12/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksei lihavuusleikkausta edes tehdä useammin. täytyy lihottaa vaan lisää, jos siihen haluaa, vaikka ei ole mahdollisuutta omin voimin laihtua.

Valmiutta olisi, taitoa olisi, tarvetta olisi, mutta poliitikot ovat runnoneet Kelan asettamat kriteerit sellaisiksi ettei juuri työkykyiset sinne leikkaukseen pääse ilman sairauksia.

Sinällään älytöntä, että pitää ensin saada jokin geeniperintönä tuleva krooninen sairaus ja olla bmi +35 ja vasta sitten leikataan. Ruotsissa leikataan enemmän, nuorempia ja kevyempiä. Sen vuoksi on väkeä enemmän työelämässä.

Vierailija
13/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisessä leikkauksessa tapahtuu suht paljon komplikaatioita, osa hengenvaarallisiakin. Lisäksi valitettavasti se ei ole takuu ettei lohi takaisin, monet lihovat. Siksi se on ihan viimeinen keino vasta.

Ja moni joka ei ole onnistunut laihtumaan millään, jossain elämänvaiheessa yhtäkkiä onnistuukin.

Vierailija
14/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän olisi kyllä kiva saada ns. varmaa tietoa, että onko tuo vain lihavuusleikatuille.

Itse olen jo sen verran laihduttanut alle sairaalloisen ylipainon, eikä minulla ole sairauksia, jotka puoltaisivat leikkausta. Eli minun pitäisi jonkin verran lihoa että täyttäisin kriteerit. Muutenkaan en haluaisi omalla kohdallani turhaa leikkausta, niissä on aina riskinsä.

Ei ole pelkästään lihavuusleikatuille. En käsitä miksi naiset kärsivät rumia maharöllöjään ylipäätään. Leikkausta voi hakea vaikka se röllö olisi tullut raskauksien takia.

Vierailija
15/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään lihavuusleikatuille. En käsitä miksi naiset kärsivät rumia maharöllöjään ylipäätään. Leikkausta voi hakea vaikka se röllö olisi tullut raskauksien takia.

Hakea voi mutta ei kyllä pelkän ulkonäön takia julkiselta puolelta saa.

Vierailija
16/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusleikkauksen jälkeen pitää kyllä laihtua nimenomaan omin voimin 90%. Se 10% on ravitsemusterapeutin kontrollia ja lääkärin kontrolleja. Itse ruokavalio ei ole mikään salaisuus kun sen löytää esim. Terveyskylän nettimateriaalista tai voi tilata Ravitsemusterapeuttien yhdistykseltä Lihavuusleikautuille tarkoitetun ohjevihkosen. Sen mukaan sitten syödään ja aletaan liikkua kunnon ja voinnin mukaan.

Vierailija
17/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonain päivä siitä voi vaikka rakentaa rinnan syövän vuoksi poistetun tilalle. Eli viisas pitää varaosamateriaalinsa eikä mieti toisten mieltymyksiä.

Vierailija
18/18 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abdominoplastia on tehty ja itse laihdutin ilman terveydenhuollon apua. Leikkaus on suhteellisen nopea. Vie pari tuntia. 3 päivänä söin panadolia vaikka kipuja ei ollut. 4 viikkoa myöhemmin olin punttisalilla. Leikkausarpi on melkein puoli metriä pitkä. Ihoa poistettiin melkein kilo ja ympärysmitasta lähti 10cm.

Tehtiinkö julkisella? Huojentavaa jos leikkauksen voi saada myös ilman lihavuusleikkausta.