Vuosi 2020, mikä on ihanne lapsilukunne?
Ihanne olisi 4, mutta päädytään varmaan kahteen.
Kommentit (31)
Kuusi. Ei ihan toteudu. Ei uskonnollista taustaa, olen vain lapsirakas ja en että on tulevaisuutta ajatelleen entistä tärkeämpää että olisi hyvä tiivis perheyhteisö ja sisaruksia lapselle.
1-4. Riippuu voimavaroista ja rahasta. Sittenkun olen käynyt terapian, niin haluaisin perustaa perheen mieheni kanssa.
Lapsilukumäärää on oikeastaan aika hankala etukäteen "päättää", kun ei vielä osaa sanoa kuinka hankalaa tai helppoa perhearjesta tulee. Lapsista on muuta kokemusta kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi. Ei ihan toteudu. Ei uskonnollista taustaa, olen vain lapsirakas ja en että on tulevaisuutta ajatelleen entistä tärkeämpää että olisi hyvä tiivis perheyhteisö ja sisaruksia lapselle.
Toivottavasti se toteutuukin ja saat mahdollisuuden siihen, asiat järjestyisi💓
4, meillä on 3 ja neljäs toiveissa, mutta vielä ei olla alettu yrittämään eikä lyöty lukkoonkaan. Olemme sen verran nuoria, että periaatteessa iltatähdetkin mahdollisia ennen neljääkymmentä (tai sen jälkeenkin, miksi ei, mutta varmempaahan sellaisen suunnittelu olisi ennen). Sen näkee sitten eli neljä on haaveissa, mutta emme mene heti sen jälkeen steriin vielä. :)
Yksi, joka toivottavasti syntyy kesällä.
Kaksi. Kun kaksi ihmistä tekee kaksi ihmistä, niin maailman väkiluku ei kasva (kuin väliaikaisesti), ja itse asiassa pidemmällä aikavälillä hieman pienenee. Ja kaksi lasta on parempi kuin vain yksi, sillä ainoista lapsista tulee usein itsekkäitä ja itsekeskeisiä (ja tähän voivat kaikki ainoat lapset nyt laittaa alapeukkua).
Tosin kyllä meillä on lapsiluku jo täynnä monestakin syystä, ja 2020-luvulla odotellaan enemmänkin lapsenlapsia, joten sinänsä kysymys on hieman akateeminen.
3 noita on ja kun itsellä on ikää kohta 50v niin eiköhän tuo aika ihanne määrä ole. Ei noita yläasteikäisiä enää voi oikein poiskaan antaa, sen verran ovat rakkaita.
Neljä.
Neljäs syntyi kesällä ja enempää ei iänkään vuoksi tule. Olen onnellinen että ehdimme vielä tämän lapsen saada ❤
Vierailija kirjoitti:
Neljä.
Neljäs syntyi kesällä ja enempää ei iänkään vuoksi tule. Olen onnellinen että ehdimme vielä tämän lapsen saada ❤
Minkä ikäisiä olette?
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele sitä, mikä ehkä, kenties, mahdollisesti olisi hyvä lapsille, koska sitä et voi tietää - aina sisarukset eivät tule toimeen keskenään eivätkä kaikkien kokemukset suurperheistä ole todellakaan hyviä.
Ajattele siis vain sitä, mitä sinä jaksat, mikä sinulle on unelma. Muuta et voi tehdä etkä muiden puolesta ajatella ja tuntea.
Perheen perustamisessa tarvitaan tervettä itsekkyyttä.
Liian myöhäistä nyt, mutta 1-2 olisi ollut se määrä, minkä olisin halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä.
Minkä ikäisiä olette?
40v molemmat.
Ei yhtään eli 0. Ja voi kun se ottaa muiden ihmisten päähän jostain syystä niin kovasti. :D
Yksi. Aikuinen ja naimisissa eikä aio puolisonsa kanssa hankkia yhtään lasta, mikä on mielestäni hieno päätös (julkisesti en siihen ota tietenkään millään tavalla kantaa).
Vierailija kirjoitti:
Liian myöhäistä nyt, mutta 1-2 olisi ollut se määrä, minkä olisin halunnut.
<3
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään eli 0. Ja voi kun se ottaa muiden ihmisten päähän jostain syystä niin kovasti. :D
❄️
Pyöreät nolla.