Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään oteta nimeä pois ovesta, ennen kuin tulee uusi asukas asuntoon?

Vierailija
02.01.2020 |

Naapurimme muutti syksyllä, mutta vieläkin on sukunimi postiluukussa.
Jotenkin mystistä menoa, olen kuullut asunnon ovenkin käyvän, mutta nimi ei ole ovessa vaihtunut, enkä ole havainnut kenenkään asuntoon muuttaneen.
Ratkaiskaa te mysteeri, mistä on kyse?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on laiska isännöitsijä.

Vierailija
2/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan 3kk muuton  jälkeen edellisen asukkaan nimi ovessa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö vaihtaa nimen oveen. Jos asukas ei ilmoita huoltoyhtiölle muutosta (sisään tai ulos) niin nimi ei vaihdu ovessa. Näin ainakin isoissa vuokrayhtiöissä.

Vierailija
4/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan niitä olis poistettu ennenkuin uusi laitetaan tilalle.... Ennen 70-lukua, koska muuten muistaisin.

Toki asunnolla on omistaja joka välillä paukuttaa ovea käydessään katsomassa että kaikki on ok.

Vierailija
5/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä prostituoidut pitää vastaanottoa airbnb hengessä.

Ota sileä satasen seteli mukaasi ja palaat puolen tunnin päästä asiasta varmistuneena.

Vierailija
6/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen ei ole kukaan muuttanut, mutta siellä on käynyt esim. asunnon katsojia. Asunnon omistaja käy välillä katsomassa, että asunnossa on kaikki kunnossa?

Vierailija
7/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans monta kuukautta ovessa edellisen nimi, vaikka muuttoilmoitus oli kyllä tehty. Postilaatikkoon pistettiin nimi, mutta oveen eivät tulleet vaihtamaan, ennenkuin otin erikseen isännöintiin yhteyttä. Eivät vastanneet mitään viestiin, mutta nimi vihdoin vaihtui ovessa.

Vierailija
8/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni puoli vuotta sisäänmuutosta ennen kun sain oman nimen oveen. Silloinkin soitin asiasta isännöitsijälle (luulin, että vuokranantaja olisi soittanut sinne). Eli todennäköisesti asiasta ei ole ilmoitettu huoltoon. Joissain paikoissa vaihtuu asukkaat niin tiuhaan, ettei isännöitsijäkään pysy välttämättä perässä.

Vierailija
9/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Siellä prostituoidut pitää vastaanottoa airbnb hengessä.

Ota sileä satasen seteli mukaasi ja palaat puolen tunnin päästä asiasta varmistuneena.

Ei se ovi sentään niin usein ole käynyt.

Eikä kuulu mitään elämän ääniä, entisen naapurin siellä asuessa kuului kun kerran päivässä tiskasi tai kun pesukone oli päällä.

Vierailija
10/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossani on vielä yli 10- vuotta poismuuttaneen nimi ovessa. Toki siinä on asunut useampia ihmisiä tällä välin. Jotkut heistä ovat laittaneet nimensä siihen päälle paperille kirjoitettuna ja ottaneet sen lähtiessä pois. Nyt taas alkuperäinen nimi ollut siinä kauan. Saton talo kyseessä. Huoltoyhtiö ja isännöinti toimivat kyllä mielestäni muuten hyvin.

Vierailija
11/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans monta kuukautta ovessa edellisen nimi, vaikka muuttoilmoitus oli kyllä tehty. Postilaatikkoon pistettiin nimi, mutta oveen eivät tulleet vaihtamaan, ennenkuin otin erikseen isännöintiin yhteyttä. Eivät vastanneet mitään viestiin, mutta nimi vihdoin vaihtui ovessa.

Huoltoyhtiö tai isännöitsijä ei seuraa mitöön muuttoilmoituksia tai saa niistä tietoa. Itse pitää ilmoittaa, mitä oveen kirjoitetaan.

Vierailija
12/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan perushommaa, isännöinti mennyt oudoksi monessa paikassa. Nimitaulusta ei tosiaan näe keitä talossa mhdollisesti asuu.

Vierailija
13/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan 3kk muuton  jälkeen edellisen asukkaan nimi ovessa....

Mulla on ollut 5v tuo edellisen asukkaan nimi ovessa. Isännöitsijää saati talonhuoltoa ei tunnu pätkääkään kiinnostavan vaikka molempiin ollaan useasti ilmoitettu tässä vuosien saatossa. Pomputtelevat asiaa toisilleen. Nykyään jo tosin aivan sama koska posti kuitenkin tulee oikeaan osoitteeseen. 

Vierailija
14/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talossani on vielä yli 10- vuotta poismuuttaneen nimi ovessa. Toki siinä on asunut useampia ihmisiä tällä välin. Jotkut heistä ovat laittaneet nimensä siihen päälle paperille kirjoitettuna ja ottaneet sen lähtiessä pois. Nyt taas alkuperäinen nimi ollut siinä kauan. Saton talo kyseessä. Huoltoyhtiö ja isännöinti toimivat kyllä mielestäni muuten hyvin.

Tuo kuulostaa aika omituiselta. Ehkä asiaan liittyy hämärähommia.

Vierailija
15/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassakin ovessani lukee edelleen jotain ihan muuta kuin oma nimeni, vaikka ostin asunnon, muutin sisään ja ilmoitin isännöitsijälle jo puolitoista vuotta sitten. Ja ilmoitin uudlleen vuosi sitten ja kolmannen kerran puoli vuotta sitten. Seuraavassa yhtiökokouksessa ajattelin kysyä, mikä isönnöitsijån mielestä olisi kohtuullinen aika nimikyltin muuttamiseen.

Vierailija
16/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä otetaan, jos keretään. Minä muutin seuraavana päivänä siitä, kun edellinen muutti pois joten ei oltu vielä vaihdettu nimeä oveen, kun oli viikonloppu. Kävivät heti maanantaina vaihtamassa nimen oveen. Jos on pitempi väli niin kyllä ne ainakin meidän taloyhtiössä pyritään ottamaan pois ennen kuin uusi muuttaa sisään.

Vierailija
17/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy on se että edellinen asukas on edelleen kirjoilla kyseisessä asunnossa, nykyinen asukas on pimeä vuokralainen. Alkuperäinen vuokralainen saa sekä asumistuet että pimeän vuokran. Ja tämän vuoksi asumistuet ovat yksi isoimmista suomen valtion kulueristä.

Vierailija
18/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiö vaihtaa oveen uuden nimen sitten kun uusi asukas tekee muuttoilmoituksen. Miksi vanha nimi pitäisi poistaa jos kukaan uusi ei ole vielä ilmoittanut muutostaan? Joka taloyhtiöstä löytyy jostain yleiseltä paikalta ohjeet kuinka toimia.

Vierailija
19/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin asunto-osakeyhtiöissä nimi pidetään ovessa tietyistä syistä, vaikka asunto olisi tyhjillään.

Ja se on täysin ymmärrettävää.

Yleensä pitää vuokrataloissa, itse pyytää huoltoyhtiötä laittamaan oma nimi oveen.

Miten muuten voi saada edes postin uuteen asuntoonsa, jos ovessa ei ole omaa nimeä.

Pelkällä osoiteellako se posti jakaa kirjeet ja lehdet, ilman asiakkaan nimeä.

Vierailija
20/43 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän ois selvä viesti et asunto on tyhjä! Jos olis nimetön. Siks nimeä ei oteta pois ennen kuin uusi nimi tulee tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan