Minkä neuvon antaisit nuorelle itsellesi jos saisit käydä menneisyydessä?
Kehottaisin opettelemaan elämään yksin mahdollisimman nuorena eikä luottaa parisuhteeseen tai tukeutua vanhempiin.
Kommentit (73)
En oikeastaan mitään. Olen tyytyväinen nykyhetkeen. Jos alkaisin puuttumaan entisen itseni asioihin, olisi varmasti jäänyt puuttumaan jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia elämästäni. Enkä varmaan olisi edes kuunnellut saati ottanut opiksi.
Helpompi lopettaa röökaaminen nyt kuin vanhempana, koska kilot jotka siitä tulee ei lähde enää nelikymppisenä niin kuin parikymppisenä.
Älä koskaan aloita rahapelaamista.
Älä hae poikien/miesten hyväksyntää vaan arvosta itseäsi sellaisena kuin olet.
Ole järkevämpi rahankäytön suhteen, älä elä yli varojesi ja yritä saada jotain edes säästöön, ja vältä turhan velan ottamista.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi lopettaa röökaaminen nyt kuin vanhempana, koska kilot jotka siitä tulee ei lähde enää nelikymppisenä niin kuin parikymppisenä.
Siis tuleeko ne 'kilot' röökaamisesta vai sen lopettamisesta?
Nämä neuvot antaisin itselleni:
- Lyö sitä isosuista kiusaajaa turpaan heti alussa niin raivolla että ei uskalla avautua seuraavaan 9 vuoden aikana. Katso että muut huomaavat saman. Yksi poliisiasia heti ala-asteen alussa on parempi kuin 9 vuoden kiusaaminen.
- Älä ujostele tyttöjä vaan hymyile heille ja puhu normaalisti.
- Ota velkaa ja investoi Nokiaan 90-luvulla. Myy kaikki 2001 alussa kun kurssi saavuttaa 55€. Vakuuta perheesi toimimaan näin.
- Ole aina rehellinen vaikka joskus pelottaisi. Riippumatta muista seurauksista, voit katsoa itseäsi aina peiliin eikä tarvitse hävetä mitään.
- Arvosta itseäsi äläkä anna kenenkään kertoa sinulle mitään muuta. Joka muuta kertoo, on väärässä.
nimim. Näitä periaatteita toteutan nyt.
Pidä parempaa huolta terveydestäsi, mukaanlukien pidä painosi kurissa. Kolmikymppisenä luulet vielä olevasi ikuisesti nuori ja terve, ja kun viisikymppisenä viimein havahdut siihen, ettei näin ole, muutoksen tekeminen voi olla jo myöhäistä, tai on ainakin erittäin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tupakan polttaminen tuota lisäkiloja, olet vain laiska liikkumaan ja väliinpitämätön ruokasi suhteen...
Arvosta itseäsi ja valitse sitoutumishaluinen perhekeskeinen mies.
Ole rohkea. Uskalla toteuttaa toiveitasi ja haaveitasi äläkä kuuntele liikaa "hyviä" neuvoja. Pidä puoliasi!
-älä värjää vaaleanruskeaa tukkaa tummaksi,
-avaa asp-tili heti, mieluummin eilen,
-älä murehdi ulkonäköä (mutta mene salille, koska hyvä lihaskunto nuorena on hyvä pohja jatkaa ylläpitoa vanhempana)
-ystävällinen pitää olla, mutta muiden miellyttäminen omien arvojen kustannuksella on...typerää,
-shoppaile vähemmän.
1) Älä aloita suhdetta naisen kanssa, jolla on lapsi aiemmasta liitostaan.
Tai mikäli aloitat, käy läpi kasvatukselliset periaatteet ennen muuttoa saman katon alle.
2) Älä rakastu sokeasti, se sumentaa kykysi tehdä rationaalisia ratkaisuja.
3) Älä investoi merkittäviä rahasummia kiinteistöihin/omaisuuteen jotka ovat vain vaimosi tai hänen sukunsa nimissä.
Älä nypi niitä kulmakarvoja. Tässä on 15 vuotta odoteltu, että kasvavat edes osittain takaisin.
Te enemmän, mitä itse haluat. Älä yritä täyttää muiden odotuksia. Ole itsekkäämpi. Harrasta enemmän seksiä, se ei pane, joka valkkaa.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan mitään. Olen tyytyväinen nykyhetkeen. Jos alkaisin puuttumaan entisen itseni asioihin, olisi varmasti jäänyt puuttumaan jotain mielenkiintoisia yksityiskohtia elämästäni. Enkä varmaan olisi edes kuunnellut saati ottanut opiksi.
Haa, luulen, että minun nuoremman versioni kohdalla olisi käynyt juuri noin :D
Jos nyt jonkin neuvon kuitenkin päättäisin itselleni antaa, niin sen, että älä kuuntele saati omaksu elämäänsä pettyneiden ja katkeroituneiden aikuisten elämänohjeita. Yleensä ne katkeroituneimmat osasivat esittää ohjeistuksensa hyvinkin painokkaalla auktoriteetilla mutta jälkeenpäin olen tajunnut, kuinka vääristyneitä ja vahingollisia ne neuvot olivat.
Toinen neuvo, jota olisin itse asiassa kipeästi tarvinnut, olisi se, että älä hae hyväksyntää yleisen mielipiteen mukaan hyviltä ja cooleilta tyypeiltä. Oli enemmän sääntö kuin poikkeus, että nämä "kaikkien" rakastamat ja fanittamat tyypit paljastuivat tyhjiksi, jokseenkin narsistisiksi ja sellaisiksi, jotka avoimesti väheksyivät mielestään alempiarvoisia ihmisiä, olivat nämä heidän ihailijoitaan tai eivät. Näitä oli erityisesti opettajissa sekä opiskeluaikoina kyseisen alan keskushenkilöissä. Nykyään olen lähtökohtaisesti varuillani, jos kuulen jotakuta hehkutettavan ja kehuttavan ylenpalttisesti.
Kaksi neuvoa:
-mene rohkeasti kohti unelmiasi. Niissä ei ole mitään väärää, huonoa tai hävettävää
-hyppää rohkeasti sänkyyn ja harrasta seksiä enemmän, älä pidä vakkaa kannen alla
There´s no such a thing paranoia. It´s allways twice as bad as it seems.
Sinccis
Sanoisin ehken kuitenkin, että rilluttele kunnes henki lähtee. Turha paikka tämä matrix ja muiden (varkaiden) eteen ei kannata tehdä mitään.
Kehottaisin harrastamaan paljon enemmän seksiä. Sanoisin että näytät superkauniilta, älä stressaa ulkonäöstä.
N