Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku selittää - mies suuttuu jos olen menossa lääkäriin

Vierailija
01.01.2020 |

Olen miestäni vähän vanhempi. En kuulu työterveyshuoltoon ja terpan lääkärillä käyn vuoden-kahden välein. Minulla on ollut outoja terveydellisiä oireita jo reilu vuosi ja sanoin miehelle että pitäisikö varata aika lääkäriin että ottaisivat ehkä verikokeet tms. Mies suuttui ja hyökkäsi silmilleni ja syytti vain minua niistä oireista. Tuntui ettei voinut ymmärtää mitenkään että jotain terveydessäni on pielessä. Osaako joku selittää, että miksi mies käyttäytyy näin?
Vuosia sitten olin hyvin korkeassa kuumeessa ja mietin että menisin lääkäriin niin mies sai siitäkin hirveän raivokohtauksen. Mikä tällaisen käytöksen takana on, osaako joku kertoa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on taipumusta tunnustella oireitasi, ja tunnustellessa ne kasvavat ja sitten murehdit ja googlaat, mihin tällä kertaa olet kuolemassa - kunnes lopulta lääkärin eteisaulassa oireet katoavat tai ainakin lääkäri toteaa, etteivät ne ole mitenkään vaarallisia? Tätä kun toistuu muutamankin kerran, alkavat muut pitää sitä luulotautina ja huomionhakuna.

Onko sulla tapana raivota luulotautisille ystäville/tuttaville?

Miten ajattelit sen auttavan?

Vierailija
22/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on syypää oireisiin tavalla tai toisella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmöinen suuttuja selittää omaa käytöstään? Miten hän vastaa, kun kysyt häneltä, mitä hän ajattelee omasta käytöksestään; sinä saatat olla sairas ja haluat selvittää mistä on kyse, jotta voisit kenties saada hoitoa ja tulla terveeksi, ja hän kiipeää seinille?

Miksi hän käyttäytyy niin ja pitääkö hän itse omaa käytöstään asiallisena? Mitä mieltä hän olisi, jos hän haluaisi selvityttää jotakin omaa oirettaan, ja sinä paiskoisit posliineja, kun hän mainitsee asiasta?

Vierailija
24/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä itsellä hoivan ja huomion tarve on pohjaton, mutta ne on raivoissaan kaikenlaisesta heikkoudesta muissa, eivät siedä että toinen olisi vuorostaan huomion tarpeessa.

Juuri tällaiset poikkeustilanteet osoittaa, kuinka läpimätiä nämä miehet pohjimmiltaan on eikä ne muutu.

Itse pitää vaan hyväksyä pettymys eikä nähdä hyvyyttä siellä missä sitä ei ole.

Vierailija
25/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi semmoinen vastuullinen tyyppi? Voi ärtyä siksikin, että kokee sinun vaativan häneltä jotain kannanottoa, ja tuntee syyllisyyttä, kun ei itse ole lääkäri eikä osaa ottaa kantaa oireisiisi ja siihen, pitäisikö sinun mennä lääkäriin.

Vierailija
26/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi eron paikka itselleni. Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän terveysongelmia yleensä tulee, jotkut joutuvat leikkauksiin, kuntoutuksiin, tai joutuvat olemaan sairaalassa pitkiäkin aikoja. Miten luulet onnistuvan tuollaisen hyypiön määrätessä elämästäsi? Voit myös sairastua vakavasti, vaikkapa syöpään, ja diagnoosi viivästyy kun et uskalla käydä lääkärissä.

Kaikenlainen puolison raivoaminen olisi minulle syy lähteä, puhumattakaan noin käsittämättömästä aiheesta. Onko ilmennyt muunlaista kohtuutonta käytöstä?

Jos jostain ihmeellisestä syystä haluat jatkaa suhdetta, niin älä kerro lääkärikäynneistäsi.

Vierailija
27/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti päätynyt yhteen eksäni kanssa. Hän on vain yksinkertaisesti kuin pieni lapsi ja tyhmä kuin saapas.

Vierailija
28/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on taipumusta tunnustella oireitasi, ja tunnustellessa ne kasvavat ja sitten murehdit ja googlaat, mihin tällä kertaa olet kuolemassa - kunnes lopulta lääkärin eteisaulassa oireet katoavat tai ainakin lääkäri toteaa, etteivät ne ole mitenkään vaarallisia? Tätä kun toistuu muutamankin kerran, alkavat muut pitää sitä luulotautina ja huomionhakuna.

Onko sulla tapana raivota luulotautisille ystäville/tuttaville?

Miten ajattelit sen auttavan?

En rqivoa, mutten myöskään suostu kuljettelemaan lääkäriin ja ensiapuun ja odottelemaan siellä seurana milloin minkin ”kohtauksen” takia. Ja kun siitä aletaan mankua ja marista, en välttämättä jaksa olla kovin kohtelias.

Vierailija
29/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on salaa myrkyttänyt sinua hitaasti ja pelkää nyt jäävänsä siitä kiinni. 

Vierailija
30/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mies pääsee työntämään sormensa peppuusi, mutta miehesi ei saa.

Vierailija
31/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on outo reaktio myös. Ei siis suutu, mutta en tosin ole lääkärikäynneistäni juuri etukäteen infonnut. Olen vaan mennyt. Raskaammat uutiset sieltä olen kertonut. Silloin hän menee ihan lukkoon. Ei sano mitään, ei puhu asiasta, ei koske minuun ja pysyttelee kaukana.

Vierailija
32/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö mies itse lääkärissä? Saattaa pelätä lääkärissä käyntiä ja siksi huono reaktio.

Vierailija
33/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tulee yllättäen aina kipeäksi kun minäkin olen. ”Ai sulla on kuumetta, no sehän selittää kun mullakin on ollut niin heikko olo jo päiviä.. voitko lämmittää vähän mehua? Käyn tohon pitääkseni.. menettäkö lasten kanssa johonkin että saan hetken levätä.. tämä selittääkin.. olin kuin olinkin tulossa kipeäksi..”

Vierailija
34/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet reagoivat sairastumiseen todella lapsellisesti. Kun mieheni sai yllättäen melko nuorena ns. kuolemantuomion, yksi parhaista kavereista ei vastannut enää puheluihin. Oli kuullut asiasta muuta kautta eikä sitten ollut sen verran miestä, että olisi vastannut puhelimeen. Toinen suuttui ja löi luurin korvaan kun mieheni kieltäytyi baari-illasta sairauteen vedoten. Ehkäpä se omakin kuolevaisuus tulee ikävästi mieleen ja helpompi laittaa pää puskaan.

Vierailija
35/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista projisoitia. Tuttua meilläkin, mutta diagnoosi tuli vasta vuosien päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi