Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku selittää - mies suuttuu jos olen menossa lääkäriin

Vierailija
01.01.2020 |

Olen miestäni vähän vanhempi. En kuulu työterveyshuoltoon ja terpan lääkärillä käyn vuoden-kahden välein. Minulla on ollut outoja terveydellisiä oireita jo reilu vuosi ja sanoin miehelle että pitäisikö varata aika lääkäriin että ottaisivat ehkä verikokeet tms. Mies suuttui ja hyökkäsi silmilleni ja syytti vain minua niistä oireista. Tuntui ettei voinut ymmärtää mitenkään että jotain terveydessäni on pielessä. Osaako joku selittää, että miksi mies käyttäytyy näin?
Vuosia sitten olin hyvin korkeassa kuumeessa ja mietin että menisin lääkäriin niin mies sai siitäkin hirveän raivokohtauksen. Mikä tällaisen käytöksen takana on, osaako joku kertoa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mielenvika tai - trauma ehkä. Onko miehelläsi taipumusta muuhun outoon reagointiin?

Vierailija
2/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollointi. Aika pelottavaa ja vastuutonta käytöstä häneltä.

Kyllähän normaalisti käydään lääkärissä vuosittain kontrollissa ja verikokeissa, siis edes ilman mitään oireita (näin meillä ainakin täällä ulkomailla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mielenvika tai - trauma ehkä. Onko miehelläsi taipumusta muuhun outoon reagointiin?

Ei peittele tunteitaan minulle. On ärtyisä ja hapan mutta toki myös hyvällä tuulella välillä.

Vierailija
4/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todennäköisesti pettänyt sinua ja pelkää nyt että tartunta löydetään lääkärissä ja asia paljastuu.

Vierailija
5/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on stressaantunut ja pelkää, että lääkärissäkäyntisi tuo lisää huonoja uutisia. Hävettää myöntää, mutta olen itse joskus käyttäytynyt hieman samantyyppisesti. :(

Vierailija
6/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsesta on pelottavaa jos äiti sairastuu.

Vierailija
7/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä pelottaa. ”Et voi olla kipeä, en pärjää yksin!”

Vierailija
8/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänelle lapsena suututtu siitä että oli kipeä?

Vierailija
9/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on käynyt vähän mielessä. Miehessäni on pieni osa mieslasta. t: ap

Vierailija
10/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkää sairaalloisesti heikoutta - omaansa ja muiden.

Vierailija
11/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on taipumusta tunnustella oireitasi, ja tunnustellessa ne kasvavat ja sitten murehdit ja googlaat, mihin tällä kertaa olet kuolemassa - kunnes lopulta lääkärin eteisaulassa oireet katoavat tai ainakin lääkäri toteaa, etteivät ne ole mitenkään vaarallisia? Tätä kun toistuu muutamankin kerran, alkavat muut pitää sitä luulotautina ja huomionhakuna.

Vierailija
12/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt yhden, kahden vuoden välein ja nyt näistä parista kerrasta on mennyt hermo?

Miksi ihmeessä kerrot, mihin olet menossa?

Vierailija
13/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkää sairaalloisesti heikoutta - omaansa ja muiden.

Saattaa myös pelätä, että jos sairastut, hän ei enää saakaan olla perheen keskipiste, vaan sinä saat kaiken huomion jne. -sama

Vierailija
14/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äitini oli menossa leikkaukseen, isä ja veljet oli myös jotenkin vihaisia, ikäänkuin se nyt olisi äidin vika että joutuu sinne. Miesväki on kyllä aika hyvin passattua, että syy todennäköisesti jonkinlainen henkinen keskenkasvuisuus, "äiti et voi jättää meitä yhyhyy".

15/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tulisi mieleen, että hän pelkää, että olet sairastunut ja saattaa pahimmassa tapauksessa menettää sinut. Irrationaalistahan käytös olisi siinä tapauksessa, koska eihän hoitoonkaan pääse, jollei ensin saa diagnoosia, mutta ihmiset ovat irrationaalisia, varsinkin kun pelkäävät.

Vierailija
16/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten mustasukkaista tyyppiä? Tulee mieleen vaan ettei tykkää että joku tutkii sinua, tai sitten on itse syyllistynyt johonkin mitä ei halua sinun saavan selville. Vaikka joku klamydia tms.

Vierailija
17/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia käytöstä. Miettisin kyllä vakavasti, jatkanko tuollaisessa suhteessa.

Vierailija
18/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita narsistisia piirteitä?

Vierailija
19/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät kestä mitään puhetta sairauksista. 

Vierailija
20/35 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain omaa ongelmaansa hän siinä sitten joutuu kohtaamaan.

Sinuna en viitsisi miehen kanssa keskustella suunnitelmistani varata lääkärinaika. Enkä itse asiassa nykyään keskustelekaan asiasta kenenkään kanssa, en miehen enkä muiden, kunhan varaan itse aikani ja hoidan käyntini itse.  En sitä nyt tietysti erityisesti salailekaan, mutta mielestäni ihmisen lääkärikäynnit ovat aika henkilökohtaisia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme