En voi mennä uimahalliin ja nyt mies keksi että ruvetaan uimaan pari kertaa viikossa.
En vaan voi mennä kun en tiedä miten siellä toimitaan nykyään. En ole varmaan 20 vuoteen käynyt ja kävin hallilla kaveria hakemassa niin jotain omituisia portteja on sinne tullut. En myöskään saa ikinä niitä kaappeja lukkoon. Näin oli jo aiemminkin. Se avain vaan pyörii siinä lukossa eikä auta vaikka miten kääntää ja vääntää niin ikinä ei mene lukkoon.
Kommentit (24)
Ei hyvää päivää! Kuinka avuton olet? Uudet asiat voi aina opetella. Mutta sinäkö mieluummin jäät kotiin istumaan.
Pääkaupunkiseudulla on palvelu, että saa kaverin mukaan paikkoihin mihin ei itse uskalla yksin.
Onko jossain vielä kaapit tavallisilla avaimilla? Meillä on täällä tuppukylässä ollut jo vuosia sähkölukot.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että olen lihava ja karvainen joten varmaan tuijotetaan.
Ap
Eikä tuijoteta , siellä on vaikka minkälaisia ihmisiä. Rohkeasti vaan sekaan, tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Onko aivoissasi jokin häiriö?
Onko itselläsi? Hänellä voi olla ja tuollainen kysymys ei ole kohtelias. Kaikki ei ole samalla viivalla. Jotkut uskaltaa ja haluaa kokeilla mitä vain, suurinosa on siltä väliltä, mutta sitten on osa tosi arkoja ja hermostuvat jo uudesta lipouautomaatista.
Sitten on ne, jotka eivät tajua, että ihmiset ovat erilaisia ja itselläkin voi olla joku vaje, mitä toisella ei ole.
Kukaan ei katso sua. Kaikki miettivät itse, että nauraakohan noi mulle. Mä olen hoikka ja mulla on ihan hyvä itsetunto, mutta silti mietin aina uimahallissa, että nyt kaikki näkee mun pienet tissit.
Jos et osaa käyttää kaappeja, niin kysy rohkeasti neuvoa joltain. Sanot, ettet ole käynyt aikoihin uimahallissa. Ihmiset ovat usein ystävällisiä ja auttavaisia. Lisäksi siellä on seinällä usein käyttöohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää! Kuinka avuton olet? Uudet asiat voi aina opetella. Mutta sinäkö mieluummin jäät kotiin istumaan.
Miten opetella kun tuskin siellä nykyäänkään ole henkilökuntaa pukuhuoneessa neuvomassa sen lukon kanssa.
Ja kyllä, minulla hahmotushäiriö joten kaikki tuollainen uusi ”tekniikka” ja esim. tuollaiset pukukaappien lukot jotka toimii eri tavalla kuin kodin lukko tuottavat ongelmia.
Kun en osaa niin hätäännyn jolloin ajatus ei kulje senkään vertaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain vielä kaapit tavallisilla avaimilla? Meillä on täällä tuppukylässä ollut jo vuosia sähkölukot.
Meillä on uudistetussa uimahallissa avaimet. Pääsylippukortti pitää laittaa oven sisäpuolella lukkoon, että saa sen avaimen toimimaan.
Tykkään tästä enemmän kuin numerottomista sahkölukoista.
Soitatte etukäteen sinne uimahalliin, ja kysytte, että voiko joku henkilökunnasta tulla auttamaan.
Monessa uimahallissa on myös perhepukuhuoneita, joita voi varata.
Ei niitä kaappeja, koppeja, komeroita muutkaan osaa aukaista. joka kerran kun olen ollut uimahallissa, niin aina josain kuuluu pyyntö, että voisiko joku auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opetella kun tuskin siellä nykyäänkään ole henkilökuntaa pukuhuoneessa neuvomassa sen lukon kanssa.
Ja kyllä, minulla hahmotushäiriö joten kaikki tuollainen uusi ”tekniikka” ja esim. tuollaiset pukukaappien lukot jotka toimii eri tavalla kuin kodin lukko tuottavat ongelmia.
Kun en osaa niin hätäännyn jolloin ajatus ei kulje senkään vertaa.
Ap
Useimmin siellä on toisia, jotka ihan mielellään auttavat. Parhaiten apua saat munmoilta ja lapsilta. Jos siellä ei tosiaan ole ketään kuka auttaa, niin voit sitten tulla pois. Odotat miestäsi kahvilassa. Usein niissä on kahviloita tms. Ja jos olet oikein avuton, niin pyydä lipouluukulta apua. He voivat järjestää sinulle työntekijän avuksi.
Epäonnistumisen pelko ei ole syy olla kokeilematta.
Nykyään ne kaapit on helpompia. Tässö konkreettiset ohjeet (Helsingin uimahallien perusteella)
-aluksi mene kassalle, maksa yksi aikuinen, saat kaappikortin
-mene pukuhuoneeseen, laita kortti kaapin lukon koloon
-riisuudu, ota uimapuku, pyyhe, pesuaineet käteen
-lukitse kaappi, jos ei onnistu, pyydä apua
-mene suihkutiloihin, laita pyyhe naulakkoon tai telineseen, peseydy. Muista kastella hiukset
-pue uimapuku
-mene allasosastolle
Saunaan mennessä muista ottaa uimapuku pois.
Uimahallissa käy niin laidasta laitaan porukkaa, että et vielä lihavuudella ja karvaisuudella erotu mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ne kaapit on helpompia. Tässö konkreettiset ohjeet (Helsingin uimahallien perusteella)
-mene suihkutiloihin, laita pyyhe naulakkoon tai telineseen, peseydy. Muista kastella hiukset
-pue uimapuku
-mene allasosastolleSaunaan mennessä muista ottaa uimapuku pois.
Uimahallissa käy niin laidasta laitaan porukkaa, että et vielä lihavuudella ja karvaisuudella erotu mitenkään.
Kiitos tästä. Voisitko vielä neuvoa miten sen kaapin saa lukkoon?
Ap
Miehes on päättänyt alkaa laihduttaa sua. Jos kyse on tästä, etsi itse jokin muu laji, jota voitte yhdessä alkaa harrastamaan ja joka olisi sulle mieluisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-pue uimapuku
Ap
No en valitettavasti 100 varmasti mutta vinkkinä: laita avain sisään lukkoon ja kokeile käännellä sitä ilman, että laitat oven kiinni. Näin näet miten lukko toimii. Sitten kokeile samaa ovi kiinni. Kääntele avainta kunnes se lähtee irti ovesta. Sitten kokeile kaapin ylä-tai alareunasta onko lukossa. Jos ei, niin alusta uudelleen. Pyydä apua jos et onnistu.
Ai niin ne portit. Kun olet saanut kassalta sen kortin niin mene portille, siinä välkkyy nuolen muotoinen punainen valo. Kosketa sitä kortilla. Valo muuttuu vihreäksi. Nyt voit työntää portin auki ja mennä portista läpi. Tässä ihan oikeasti moni joutuu pyytämään kassalta apua, eli jos ei onnistu niin pyydä vaan apua. Ne avaavat sulle pyörätuoliportin. Minä olen joutunut pyytämään sitä eikä minulla ole hahlotushäiriötä.
Joku lukollinen kaappi nyt ei ole kovin vaikea käyttää. Kyllä sen luultavasti aika nopeasti oppii.
Itsekin välillä jännitän uusia laitteita, elektronisia systeemeitä ja muita juttuja, joihin pitää käyttää kortteja yms.
Eräässä uimahallissa on myös portit. Toimivat jollain rannekkeella tms. Ensin tietysti menin miesten puolen porteista, oli työtä päästä pois. Onneksi joku oli jättänyt rannekkeen siihen, joten käytin sitä avatakseni portin. Ne pitää siis avata myös poistullessa.
Vierailija kirjoitti:
Miehes on päättänyt alkaa laihduttaa sua. Jos kyse on tästä, etsi itse jokin muu laji, jota voitte yhdessä alkaa harrastamaan ja joka olisi sulle mieluisampi.
Toista ei voi laihduttaa. Ja syömistapojen muutos on se joka laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-pue uimapuku
ApNo en valitettavasti 100 varmasti mutta vinkkinä: laita avain sisään lukkoon ja kokeile käännellä sitä ilman, että laitat oven kiinni. Näin näet miten lukko toimii. Sitten kokeile samaa ovi kiinni. Kääntele avainta kunnes se lähtee irti ovesta. Sitten kokeile kaapin ylä-tai alareunasta onko lukossa. Jos ei, niin alusta uudelleen. Pyydä apua jos et onnistu.
Ai niin ne portit. Kun olet saanut kassalta sen kortin niin mene portille, siinä välkkyy nuolen muotoinen punainen valo. Kosketa sitä kortilla. Valo muuttuu vihreäksi. Nyt voit työntää portin auki ja mennä portista läpi. Tässä ihan oikeasti moni joutuu pyytämään kassalta apua, eli jos ei onnistu niin pyydä vaan apua. Ne avaavat sulle pyörätuoliportin. Minä olen joutunut pyytämään sitä eikä minulla ole hahlotushäiriötä.
Kiitos. Täytyy kokeilla tuota ja sopia että meen kahvilaan odottamaan jos mua ei altaalla näy puolen tunnin sisällä.
Jännittää kyl ihan hirveesti. Porteissa voi mies auttaa mut se lukko jännittää ihan tosissaan. Ongelma on juuri se etten hahmota miten/kuinka paljon sitä avainta pitää kääntää. Ennen oli jotenkin niin et ensin oikeelle ja sit vasemmalle eri ”määrä” mut siltikään en ikinä onnistunut. Kerran yksin ollessani pukkarissa jätin kamat kaappiin ja avaimen siihen lukkoon kun en vaan saanut sitä millään lukkoon vaikka kuinka yritin. Onneks kukaan ei varastanut mitään.
Ap
Miks ne lukot ei voi olla tavallisia ”ovilukkoja”, kaappi kiinni työntämällä ja auki kuten normi asunnon ovi?
Ap
Lisään vielä että olen lihava ja karvainen joten varmaan tuijotetaan.
Ap