Mikä näissä perintöasioissa mättää
Onko oikeasti ongelma siinä, että yksi on siivoja, toinen juristi, kolmas sorvaaja ja neljäs lääkäri?
Kommentit (24)
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Meillä on laki, jonka mukaan kaikki saa samankokoinen osuuden.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko vähän?
Olen ap. Perijöistä köyhemmät väittää niille kuuluvan enemmän kuin varakkaammille.
Ongelma ei ole varakkuus tai ammattinimike. Ongelma on ihmisten persoonissa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole varakkuus tai ammattinimike. Ongelma on ihmisten persoonissa.
Tämä on ongelma. Asia on niin syvällä jossain ihmisissä, että edes lakia ei ymmärretä.
Anna kun arvaan: juristille ja lääkärille maksettiin koulutus, muille ei sitten rahaa riittänytkään?
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan: juristille ja lääkärille maksettiin koulutus, muille ei sitten rahaa riittänytkään?
Elävää ei voi periä. Kun kakarat on opiskeluiässä, se on vanhempien hyväntahtoisuudesta kiinni kenenkä koulutus maksetaan, ja kuinka suuri osuus vanhempien rahoista siihen käytetään. Perintöön tuolla ei ole mitään vaikutusta, ellei asia ole ennalta niin sovittu.
En pysty ymmärtämään näitä ihmisiä, joiden mielestä perintö on jonkinlainen sosiaaliturva ja sen muka kuuluisi tasata puntit paremmin menestyneiden sisarusparven lasten kesken. Tuohan on täysin sairasta.
Outoa keskustelua täällä. Itse lähdin lukion jälkeen kotoa pois ja sen jälkeen itse kustannin opintoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elävää ei voi periä. Kun kakarat on opiskeluiässä, se on vanhempien hyväntahtoisuudesta kiinni kenenkä koulutus maksetaan, ja kuinka suuri osuus vanhempien rahoista siihen käytetään. Perintöön tuolla ei ole mitään vaikutusta, ellei asia ole ennalta niin sovittu.
Jos juristia ja lääkäriä on opiskeluaikana rahallisesti avustettu ja 2 muuta ei (ei ooiskeluaikana eikä muutoinkaan), minä ainakin parempituloisena ja varakkaampana sisaruksena olisin valmis tuon tuen huomioimaan ennakkoperintönä. Se edellyttää tietysti sitä, että kaikki vanhempien antamat raha-avustukset kaikilta sisaruksilta huomioidaan, samaten kalliit ajokortit, ostetut autot, jotenkin myös mahdolliset asuntojen takaukset jne. Lopputulos voi olla, että kun nämä huomioitu, kaikki ovat saaneet jo jotakin ennakkona. Sen jälkeen kaikki sitten tasan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen filosofian maisteri ja ainoastaan lukion kävin vanhempien kustannuksella. Sitten muutin pois ja penniäkään en ole saanut.
Nyt olen saanut kuulla vanhempieni maksaneen koulutukseni. Tuo väite on on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana keillekään ei makseta koulutuksia. Mihinkään ei kukaan pääse pyrkimättä ja koulut on ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juristia ja lääkäriä on opiskeluaikana rahallisesti avustettu ja 2 muuta ei (ei ooiskeluaikana eikä muutoinkaan), minä ainakin parempituloisena ja varakkaampana sisaruksena olisin valmis tuon tuen huomioimaan ennakkoperintönä. Se edellyttää tietysti sitä, että kaikki vanhempien antamat raha-avustukset kaikilta sisaruksilta huomioidaan, samaten kalliit ajokortit, ostetut autot, jotenkin myös mahdolliset asuntojen takaukset jne. Lopputulos voi olla, että kun nämä huomioitu, kaikki ovat saaneet jo jotakin ennakkona. Sen jälkeen kaikki sitten tasan.
Se on aivan sama mitä sinä olisit valmis huomioimaan. Laki on hyvinkin selkeä tuon asian suhteen. Mamma ja pappa voivat eläessään suosia vain yhtä lapsistaan rajoituksetta, vanhempien kuoleman jälkeiseen tilanteeseen se suosiminen ei vaikuta. Perintö jaetaan niistä varoista mitä vanhemmilla on kuolemansa hetkellä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse törmäsin väitteeseen, jonka mukaan minut on koulutettu. Tosiasiassa tuo väite oli valetta. Itse olen opintoni kustantanut, mutta vanhempieni ego ei sitä kestänyt.
Minä nyt vaan olen insinööri mut samat on kokemukset täällä myös. Juu varmaan mun isÄ ja äiti maksoi koulutukset just niin kuin väitti, mut se ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Sulle on luultavasti puhuttu muunneltua totuutta. Ei kaikki ole totta mitä puhutaan oman edun nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt vaan olen insinööri mut samat on kokemukset täällä myös. Juu varmaan mun isÄ ja äiti maksoi koulutukset just niin kuin väitti, mut se ei ole totta.
On muuten myös niitäkin vanhempia, jotka on lastensa koulutuksista tosiasiassa kateellisia.
Vieläkään asiassa ei ole mitään ongelmia. Millään mielipiteellä ei ole pätkäänkään väliä. Näistä asioista on laki ja siihen ei vaikuta koulutus paskanvertaan.
Avaatko vähän?