Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuripariskunta kännissä ja aggressiivisia. Heillä noin 4v lapsi. Pitäisikö tehdä lasu?

Vierailija
31.12.2019 |

Kävin äsken ulkona katsomassa raketteja. Pihalla vastaan tuli tämä pariskunta ja heidän lapsi. He rupesivat agressiivisesti tivaamaan minulta että asunko talonyhtiössä (he ovat melko uusia asukkaita). Koska olivat kovin kännissä ja vaikuttivat vihaisilta, vastasin että mitä se teille kuuluu. Rupesivat nainen ja mies (yli 40 vuotiaita) kuorossa huutamaan minulle että tästä parkkipaikan kautta ei kuljeta jos täällä pihalla ei asuta. Olin aivan äimän käkenä ja kuuntelin hetken tätä huutojengiä johon tämä pikkulapsikin ryhtyi. Lopulta käänsin heille selkäni ja sanoin menkää hyvät ihmiset jo kotiinne ja kävelin tilanteesta pois. Pikku tyttö lähti vielä juosten perääni mutta äitinsä kutsui hänet takaisin. Asia jäi vaivaamaan minua. Pitäisikö tehdä lasu? Itse en käytä alkoholia, joten en osaa arvioida tilannetta. Kävi lasta sääliksi. Seisomaan/kävelemään kyllä pystyivät mutta olivat todella aggressiivisia.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysytkin? Tottakai soitat lasun, heti!

Vierailija
2/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lasua, kun poliisit paikalle, jos vielä meuhka jatkuu.

Ihan oikeesti, mieti ylireagoitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpäs onkin sossuilla juoksemista kun joka ikisestä uudenvuoden-juhlijaperheestä Otetaan lapset huostaan. Pikkuisen nyt kohtuutta, on yleinen juhlapäivä.

Vierailija
4/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat on kännissä ja pikkulapsi kuvioissa, niin varmaan kannattaa soittaa sosiaalipäivystykseen ja kysyä neuvoa.

Vierailija
5/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpäs onkin sossuilla juoksemista kun joka ikisestä uudenvuoden-juhlijaperheestä Otetaan lapset huostaan. Pikkuisen nyt kohtuutta, on yleinen juhlapäivä.

Olen aina vihannut noita “lasinen joulu”-mainospaskoja, koska en näe mitään hiton väärää siinä että ottaa vaikka lasillisen viiniä vaikka onkin lapsia. Mutta kaksi kännistä (!) aikuista ja 4-vuotias ei ole mikään läppä, siitä tulee jo ottaa yhteyttä jonnekin!

Vierailija
6/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin suositellut tunkemaan tulitteet...

Ei kai espooses? Täällä on just kaupungin vuokraläävähullu wtacca ja kyllä sen perce on sitten tosi katkera sille mitä sen suusta putoilee...

Onko tää yleinenkin tauti? Onko mielikkipuolikeilta missään turvassa?

Vierailija
7/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko lasta kohtaan aggressiivisia? 

Minä olen törmännyt vallan moneen taloyhtiöpoliisiin, nurmikkopoliisiin, meidänpihapoliisiin jne., jotka meuhkaavat pelottavasti ihan keskellä kirkasta päivää ja selvin päin. 

Olen myös törmännyt moneen käsittämättömän aggressiiviseen vanhempaan laivalla lasten ohjelmissa!

Uskon kyllä, että saattoivat olla humalassa, mutta liian moni on uutena vuotena. Sos.päivystyksessä on hirveä kiire ja tosiasiallinen apu täytyy kohdentaa sellaisille, jotka ovat hengenvaarassa.

Vierailija
8/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit soitat. Lasu tulee sen käynnin mukana.

Vierailija
9/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu!

Vierailija
10/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita 112

Vierailija
11/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen juhlapäivä EI oikeuta lasten kaltoinkohtelua millään tavalla. Jos ap tiedät missä nää känniörveltäjät majailee, soita poliisit tarkistamaan meno. Tulevat kyllä kun kerrot että paikalla on pieni lapsi eikä sinun tietojesi mukaan ketään aikuista selvinpäin.

Vierailija
12/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat 112. Kyllä ne siellä sitten auttaa.

Vierailija
13/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko lasta kohtaan aggressiivisia? 

Minä olen törmännyt vallan moneen taloyhtiöpoliisiin, nurmikkopoliisiin, meidänpihapoliisiin jne., jotka meuhkaavat pelottavasti ihan keskellä kirkasta päivää ja selvin päin. 

Olen myös törmännyt moneen käsittämättömän aggressiiviseen vanhempaan laivalla lasten ohjelmissa!

Uskon kyllä, että saattoivat olla humalassa, mutta liian moni on uutena vuotena. Sos.päivystyksessä on hirveä kiire ja tosiasiallinen apu täytyy kohdentaa sellaisille, jotka ovat hengenvaarassa.

Jos tällaisia tapauksia ei ilmoiteta saattaa käydä niin että myöhemmin illalla kun nää aggressiiviset vanhemmat on ehtineet juoda lisää, on edessä todellista kauhua ja mahdollisesti sitä hengenvaarakin pahimmassa tapauksessa lapselle, mutta silloin ei ehkä ole kukaan näkemässä ja apua soittamassa. Sitten voidaankin yhdess kaikki voivotella ja päivitellä kun ei kukaan puuttunut.

Vierailija
14/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään hyvää siinä että riipaistaan kännit lasten ollessa paikalla, mutta tässä ketjussa kannattaisi kyllä useammankin löysätä pipoa ja lukea aloitusviesti ajatuksen kanssa uudelleen. Perhe oli aggressiivinen aloittajaa kohtaan, lapsestaan kuitenkin näyttivät huolehtivan, kutsuivat takaisin kotiinpäin kun meinasi lähteä AP:n perään.

Maailma on täynnään m*lkkuja ja niiden räkäpäisiä ipanoita, mutta vielä tänäkään päivänä kuvatun kaltainen käytös ei täytä rikoksen tunnusmerkistöä. Se että vanhemmat on rääväsuita jotka huutelevat kännissä naapurille ei tarkoita sitä että olisi aihetta lasuun.

Vierailija
15/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viddu nyt pihalla asuu? Ehkä se osin selitti käytöksen...⛄⛄⛄

Piha-asujat voi olla näillä keleillä erityisen aggressivisia.

Kandee pysyä oman kodin lämmössä ja iloisesti vilkutella ikkunasta mahdollisille pihailijoille...

Aina parempi jos on viinilasiote ja perunasalaattia.

Vierailija
16/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus päihteettömään hoitajaan ja ympäristöön. Ja tämä nyt ei tarkoita sitä parin lasillisen nauttimista, vaan  kännisten vanhempien seuraamista. En ole vielä tavannut yhtään aikuiseksi kasvanutta , joka lämmöllä muistelisi lapsuutensa tilanteita, jossa äiti ja /tai olivat kännissä ja käytös ikäväksi muuttunutta. 

Humalaiselle ei voi lasta luovuttaa päiväkodissaakaan, miksi sitten hiljaisesti hyväksyä muutoinkaan. Tarkoitus on suojella lasta, ei aikuisia.

Vierailija
17/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu muiden asioihin.

Muutama paukku ei haittaa kaiken muun paukkeen keskellä.

Uskon, että tuo lapsonen on ihan turvassa vanhempiensa kanssa.

Ei kannata ylireagoida.

Vierailija
18/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ovat naapureita, niin kylläpähän näet miten tilanne kehittyy. Siis onko lapsella mitään hätää.

Ei kaikki asiat ole lasujuttuja.

Vierailija
19/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin sosiaalipäivystykseen, kun 8-vuotias oli kännisten aikuisten kanssa: isä naisystävineen ja alkoholisoitunut mummo.

Ei heitä kiinnostanut lainkaan. Kysyivät onko minulla perusteltu syy olla huolissani fyysisestä väkivallasta. Siihen oli pakko sanoa, että en tiedä, mutta tiedän, että lapsi pelkää ja on laiminlyöty. Ei riittänyt. Soitin myös poliisille. He sanoivat, että jollei naapuriin asti (omakotitalo) kuulu häiritsevää älämölöä niin ei heillä ole perustetta mennä puhalluttelemaan. He myös sanoivat, että kyllähän alkoholia saa viikonloppuisin nauttia, ei siinä mitään nollatoleranssia ole. Kysyin tästä pitääkö yhden olla selvä niin ei mitään sellaista sääntöä ole.

Vierailija
20/33 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on käsitteet sekaisin. Sinä soitat häkeen. Poliisi menee paikalle. Poliisi tekee lasun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän