Olen psykiatrisella osastolla
Kysyttävää? Monilla ihmisillä tuntuu olevan ennakkoluuloja psykiatrisia osastohoitoja kohtaan.
Kommentit (23)
Miten voit olla palstailemassa? Siskoni on psykiatrisella ja he eivät saa käyttää konetta taikka kännykkää. Jos haluaa jollekulle soittaa niin se hoidetaan osaston puhelimella luvan kanssa.
Eikä ole suljettu osasto, vaan avoin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta Sinulle sinne ja tervehtymistä! Toivottavasti saat hyvää ja asianmukaista hoitoa.
Kiitos paljon, hyvää uutta vuotta sinnekin.
Ap
Hyvää Uutta Vuotta! Millaista siellä on? Onko siellä paljon isopyllyisiä naisia?
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla palstailemassa? Siskoni on psykiatrisella ja he eivät saa käyttää konetta taikka kännykkää. Jos haluaa jollekulle soittaa niin se hoidetaan osaston puhelimella luvan kanssa.
Eri osastoilla on eri säännöt. Mulla on kokemusta sekä kännykän sallimisesta että kieltämisestä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Täällä saan pitää puhelimen ja tabletin.
Ap
Toivon hyvää sulle❤️
Hyvää uutta vuotta!
Ootko pitkään jo ollut siellä? Onko olosi parempi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta! Millaista siellä on? Onko siellä paljon isopyllyisiä naisia?
Kiitos samoin! Mukava täällä on olla, hyvä, kun on säännöllinen päivärytmi. Isojakin pyllyjä löytyy, mutta aika vähän.
Ap
Terveisiä Jorviin. Ilmeisesti 2 krs, ovesta oikealle?
Vierailija kirjoitti:
Psyk osastoilla on eri sääntöjä osastosta riippuen. Mulla kokemusta parista, avo-osastolla sai olla kokoajan kännykät, pädit ja läppärit. Puoliavoimella osastolla johtoja ei saanut viedä huoneeseen ja saattoi olla, että läppäreitä sai käyttää vain tietyissä huoneissa. Puhelin oli joka puolella.
Joillain osastoilla voi olla ihan terveellistä pitää kieltoa kalliille laitteille. Avo-osastojakin on eri tyyppisille mielenterveys ongelmille. Keskivaikeasti masentuneita, anorektikkoja, lääkityksen toimiessa tai vastaavia potilaita laitteet tuskin häiritsee. Jos jollain aloitellaan psykoosi lääkityksiä tilanne saattaa olla eri. Kun joku saa vaikka psykoosin, kalliin laitteen hajoaminen vituttaa enemmän. Nyt ei taida vuodenvaihteen yli olla niin monia osastoja auki, joten turvamääräykset voi olla sellaisen kautta.
Toisaalta voi olla määräyksiä potilaan oman terveyden kannalta. Jollain voi liika sometus tai muu yhteydenpito olla juuri se oireiden syy.
En ole ap, mutta osastolla minäkin, tosin nyt lomalla. Maanantaina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ootko pitkään jo ollut siellä? Onko olosi parempi?
Kuukauden olen ollut. Olo on kyllä kohentunut, koska jaksan tänne kirjoittaa. Ei silti vielä lähiaikoina kotiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos samoin! Mukava täällä on olla, hyvä, kun on säännöllinen päivärytmi. Isojakin pyllyjä löytyy, mutta aika vähän.
Ap
Millaine pylly sinulla on ja mitä siinä on tällä hetkellä sitä peittelemässä? Minua kiihottaa jostain syystä sinun pyllysi. Ehkä siksi että olet yksinäinen ja minäkin olen yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millaine pylly sinulla on ja mitä siinä on tällä hetkellä sitä peittelemässä? Minua kiihottaa jostain syystä sinun pyllysi. Ehkä siksi että olet yksinäinen ja minäkin olen yksinäinen.
Älkää alapaukutelko kateelliset virtahevot!
Vierailija kirjoitti:
Millaiset sun päivät ovat?
7 herätys
Aamupala/lääkkeet
Ulkoilua
Yhteistä tekemistä
Lounas
Lepäilyä
Päiväkahvit/lääkkeet
Ulkoilua
Päivällinen
Yhteistä tekemistä
Iltapala/lääkkeet
21-23 nukkumaan
Toki myös päiviin kuuluu hoitajien kanssa juttelua ja lääkärin aikoja.
Kerro hoitaja-Markulle terveisiä.
Hyvää Uutta Vuotta Sinulle sinne ja tervehtymistä! Toivottavasti saat hyvää ja asianmukaista hoitoa.