Yh:n sosiaalisen elämän vaikeus
Aina kun jotain tapahtuis, mä en pääse. Sitten kun mulla on vapaata, niin ei mitään tekemistä ja kukaan pysty/halua lähtee minnekään :( tiedän, että tähän auttais jos olis enemmän kavereita, mutta en mä mitään hurjan isoa kaveripiiriä pysty kokoamaan ja ylläpitämään just sillä että yleensä oon siellä kotona.
Kommentit (8)
Kaveripiirikin on kutistunut olemattomiin lapsen saamisen jälkeen.
On lapsettomat ja sitten on lapsiperheet. Lapsiperheellisten kanssa on hiukan orpo olo, sivullinen olo. Lapsettomat taas elävät elämää ennen lapsia. Tuntuu, että joillakin levy on jäänyt junnaamaan.
Pitäisköhän lähteä ihan yksin viettämään uutta vuotta, kun tuntuu, että olen itse itselleni parasta seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Nii-in. Elämä on täynnä valintoja. Sinun valintasi oli tehdä lapsi.
Juhlapäivinä yksinäisyys korostuu. Arki on mukavan työntäytteistä.
En kyllä ikinä vaihtaisi lapsiperheen elämää sinkkuelämään. Elämällä on merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Kaveripiirikin on kutistunut olemattomiin lapsen saamisen jälkeen.
On lapsettomat ja sitten on lapsiperheet. Lapsiperheellisten kanssa on hiukan orpo olo, sivullinen olo. Lapsettomat taas elävät elämää ennen lapsia. Tuntuu, että joillakin levy on jäänyt junnaamaan.
Pitäisköhän lähteä ihan yksin viettämään uutta vuotta, kun tuntuu, että olen itse itselleni parasta seuraa?
Kamala sanoa, mutta yleensä todellakin olen itse itselleni parasta seuraa. Minulla on hauskaa itseni kanssa. Harvemmin ihmisten kanssa on niin mukavaa, että jälkeenpäin on kevyt ja energinen olo. Yleensä kuuntelen ihmisten jaarituksia ja menen paikkoihin, jonne en oikeasti halua mennä.
No jos näkee ihmisten läpi, on sosiaalinen kanssakäyminen rasittavaa.
Välillä toivoisin, että en näkisi ihmisten läpi niin terävästi. Voisi rupatella niitä näitä ja antaa mennä toisesta korvasta ulos.
Mistäköhän voisi löytää seuraa muista yhden vanhemman perheistä? Kaikista helpoinhan on aina viettää aikaa samassa elämäntilanteessa olevien kanssa, sinkkuna muiden sinkkujen kanssa, lapsiperheenä suht samanikäisten lapsien perheiden kanssa. Valitettavasti ydinperheelliset tuntuvat jotenkin vierastavan eronneita.
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän voisi löytää seuraa muista yhden vanhemman perheistä? Kaikista helpoinhan on aina viettää aikaa samassa elämäntilanteessa olevien kanssa, sinkkuna muiden sinkkujen kanssa, lapsiperheenä suht samanikäisten lapsien perheiden kanssa. Valitettavasti ydinperheelliset tuntuvat jotenkin vierastavan eronneita.
Tai sitten toisinpäin. Tuntuu orvolta olla ydinperheen kanssa. Oman perheen puolikkuus korostuu.
Totta. Olen, ihme kyllä, tavannut mielenkiintoisen ihmisen ja pahoin pelkään, että tämä juttu kaatuu siihen, että mun arki täyttyy töistä ja perheen pyörityksestä eikä suhteelle jää riittävästi aikaa. Tekisi melkein mieli puhaltaa peli poikki heti, ettei sitten tule sydänsuruja.
Nii-in. Elämä on täynnä valintoja. Sinun valintasi oli tehdä lapsi.