Miten saa nirson miehen syömään? T. Ammattivalittaja
Lapsi haluaisi että tekisin esim kaalilaatikkoa, kasvissosekeitto yms ruokia mutta sitten pitäisi tehdä kaksi ruokaa. Tekisitkö sinä?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. Siperia kasvattaa. Kukaan ei kuole nälkään ruokapöydän ääressä. Jos ei kelpaa olkoon ilman. Jne 🙄
Itse en kyllä ilkeäisi tuossa tapauksessa kuin Ammattivalittajalla on, miestä kiristää ja pakottaa. Mies kun elättää koko perheen yksin. Ja sitten palkaksi saisi jotain "laitoin muuten sun inhokkiruokaa ja jos ei kelpaa niin ole ilman" perseilyä.
Niin, minun pitää nöyränä joustaa. Itsehän minä olen nämä sairauteni halunnut etten töihin pääse. Ap
Et varmasti ole halunnut sairauksia, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että on toiselle puolisolle ylimääräinen taakka että toinen ei voi osallistua tienaamiseen ja sairaudet asettaa ehkä muitakin rajoitteita elämälle. Mä ajattelisin tuossa tilanteessa lähinnä kiitollisuuden tunteesta siitä että toinen haluaa kaikesta huolimatta elää kanssani yhdessä ja olla perheenisänä, pienissä asioissa hemmotellakin vähän, sellaisilla tavoilla joita en ehkä viitsisi jos molemmat kävisi kodin ulkopuolella töissä.
Näin tein kun olin itse pitkään kotiäitinä ja mies tienasi kaikki rahat. Miehen ei tarvinnut kauheasti miettiä mitään kodin- tai lastenhoitojuttuja ja kyllä tuli mieleiset ruoat nenän eteen kun tuli töistä. En kokenut että jotenkin vastentahtoisesti nöyrryin joustamaan vaan olin kiitollinen siitä, että mies suostui mahdollistamaan haaveeni olla lasten kanssa kotona kunnes menevät kouluun, ja kiitollisuuden osoituksena lähinnä halusin "palvella" enemmän kuin esim. nyt kun molemmat ollaan töissä.
Enkä mä halua, että mies on säälistä ja pakolla mun kanssani. Ihan vapaasti saa lähteäkin. Taas minulle on tullut eräs sairaus ja siinä tulee lisää ongelmia, kenties leikkauksin. Ap
Uusi sairaus, tarkoitatko niitä suonikohjuja?
No, tekisin maanantaina ison satsin sellaista ruokaa, mistä ukko pitää. Osan pakastaisin.
Tiistaina tekisin kaalilaatikkoa, ukko söisi maanantain ruokaa.
Keskiviikkona tekisin kasvissosekeiton, ukko söisi maanantain ruokaa.
Torstaina tekisin jonkin uuden ruoan. Ukko söisi arvatt jo varmaan mitä?
Perjantaina pitsailta, jokainen täyttää itse haluamillaan täytteillä.
Lauantaina iso satsi ukon pitämää ruokaa.
Sunnuntaina jotain muuta. Ukko söisi lauantain ruokaa/pakastettua maanantailta.
Esimekriksi näin. Eipä aiheuttaisi suurta vaivaa minulta.