Saitko peruskoulussa ilopoika/-tyttöpatsaan vaikka olit luokkasi pahin kiusaaja?
Itse muistan tällaisen tapauksen luokaltani. Ihmettelen millaisia puusilmiä opettajat voivatkaan olla.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Ilotyttö-patsas?
ainakin 70 ja 80- luvuilla jaettiin tuollaisia luokkansa priimuksille
Mun tuttava sai ja hän oli kiusaaja kouluaikaan. Olen kuullut monelta, vaikkei ollut luokallani.
Nyt 50-vuotiaaksi häntä seuranneena arvelen hänen olevan narsisti.
Meidän luokalla jaettiin vain kerran. Poika meni oikealle ja tyttö meni toiseksi parhaalle. Nämä eivät koskaan kiusanneet ketään, mutta meidän luokassa oli muuten kyllä tosi paljon kiusaamista. Sellaisia tyttöjä, jotka eivät kiusanneet tai olleet kiusattuja, oli neljä.
Meidän koulussa ei ollut kiusaamista juurikaan, varmaan hyvän alueen koulu ja ihmiset siksi fiksuja. :)
En muista ketkä sai hymypatsaita, ainakin mun sisko.. niitä patsaita meidän koulussa sai niin, että luokkalaiset äänesti. Esim. jos jollain oli laaja kaveripiiri-yleensä hän sai niitä ääniä, oli luonne sit kiltti tai ei. :D
Sen sijaa aikuisena oon törmänny siihen, että jotakuta kamalaa noita-akkaa kehutaan sydämelliseks ihmiseks. Mikä on outoa . :D aika paljon kiinni siitä, onko jonkun kaveri vai ei ole. Realismi ei oo ehkä mukana sillon ku ihmiset arvioi läheisiä ihmisiä. :D
Omassa koulussa ei aikoinaan jaettu, mutta molemmat lapseni ovat saaneet sellaiset. Eivätkä ole kiusaajia, sen patsaan saajan päättävät luokkakaverit äänestämällä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttava sai ja hän oli kiusaaja kouluaikaan. Olen kuullut monelta, vaikkei ollut luokallani.
Nyt 50-vuotiaaksi häntä seuranneena arvelen hänen olevan narsisti.
Ehkä olet itse narsisti kun muita kyttäät?
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa ei ollut kiusaamista juurikaan, varmaan hyvän alueen koulu ja ihmiset siksi fiksuja. :)
En muista ketkä sai hymypatsaita, ainakin mun sisko.. niitä patsaita meidän koulussa sai niin, että luokkalaiset äänesti. Esim. jos jollain oli laaja kaveripiiri-yleensä hän sai niitä ääniä, oli luonne sit kiltti tai ei. :D
Sen sijaa aikuisena oon törmänny siihen, että jotakuta kamalaa noita-akkaa kehutaan sydämelliseks ihmiseks. Mikä on outoa . :D aika paljon kiinni siitä, onko jonkun kaveri vai ei ole. Realismi ei oo ehkä mukana sillon ku ihmiset arvioi läheisiä ihmisiä. :D
Meillä opettaja päätti yksin kenelle ne antoi ja antoi sen tienkin pahimmalle kiusaajalleni.
Meillä luokan kiusaajat järjesti, että Hymytyttö-patsas ei mennyt sille, jolle se olisi kuulunut -- ei silti mitenkään huonolle vaihtoehdolle mennyt, ei siis kiusaajille itselleen.
Yleensä oppilaat valitsevat keskuudestaan patsaan saajaksi pidetyn oppilaan.
Sillä pahimmalla kiusaajalla oli usein iso hovi ympärillä jotka nuoleskeli sen persettä ettei vaan itse joutuneet kiusatuksi. Ja sitten niitä paria luokan reppanaa kiusattiin urakalla porukalla tai hovin hiljaisella hyväksynnällä.
En saanut enkä ollut kiusaajakaan. Meidän luokalta nuo patsaat meni oikeasti kivoille lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä luokan kiusaajat järjesti, että Hymytyttö-patsas ei mennyt sille, jolle se olisi kuulunut -- ei silti mitenkään huonolle vaihtoehdolle mennyt, ei siis kiusaajille itselleen.
Miksi se olisi mielestäsi kuulunut tuolle henkilölle?
Onko tämä vitsi vai luulitko oikeasti, että se on ilotyttöpatsas? Onko tämä freudilainen lipsahdus, koska pidät patsaan saaneita lorttoina? Ilotyttöpatsas, heh.
Koulussa voi olla kiusaamista, vaikka itsestä tuntuu että ei ole. Jos itse ei ole kiusattu tai kiusaaja, eivätkä opettajat puutu siihen, niin siitä saa helposti tunteen, ettei sitä ole. Hyvä alue ei ole tae sille, etteikö kiusaamista olisi. Omat poikani olivat huonomaineisessa koulussa - mutta se osoittautui hyväksi kouluksi. Siellä kiusaamiseen puututtiin, eikä sitä salattu joten siitä tuli huonompi maine. Pojan kaveri meni parempaan kouluun ja hänen koulunsa oli yhtä hel*ettiä, niin että vaihtoi koulua. Ohis.
Opettajat valitsivat hymytytön ja niinhän siinä kävi, että se meni leuhkalle kiusaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat valitsivat hymytytön ja niinhän siinä kävi, että se meni leuhkalle kiusaajalle.
Veikkaanpa, että keväällä tämän tytön vanhemmilta tuli opettajalle vähän arvokkaampi lahja(lahjus)
Muistelisin että sisarentyttäreni (joka siis sai ao. pystin, jopa kahdesti) tytöt äänestivät poikia ja pojat tyttöjä, mikä vie pahinta terää erilaisilta hoveilta. Niin taisi tapahtua myös serkkuni lasten tapauksessa. Kaikki ovat iloisia, ystävällisä ja sosiaalisia ipanoita ja hauskaa seuraa edelleen.
Meillä patsaan sai tyttö, joka oli luokassa suosittu. Oli ulospäin suuntautunut, eloisa ja näyttäytyi varmaan opettajalle hyvänä kaverina, koska houkutteli suht ison joukon sekä tyttöjä että poikia kaveripiiriinsä. Hän kuitenkin haukkui ja juorusi todella paljon ja aiheutti tiettyjen lasten hyljeksimistä.
Ilotyttö-patsas?