Miten lihomisen voi pysäyttää? Tai jopa päästä laihtumaan?
Mulla on työkavereina hoikkia naisia, ja mä olen ainoa tankki.
Olen ennen ollut hoikka, mutta nyt parin vuoden aikana kiloja tullut kamalasti. En tiedä mistä ja miten. Tai siis joo, syön enemmän kuin kulutan, tiedän, mutta miten ihmeessä tämän saa pysäytettyä?
Nuo työkaverit syövät enemmän kuin minä ja pysyvät hoikkina. Syövät aamupäivällä keksejä ym, saman lounaan kuin minä, paitsi että syövät myös jälkiruuan, jota minä en koskaan ota. Ja iltapäivällä syövät vielä jotain välipalaa. Ja kotona odottaa ruoka.
Minä syön myös illalla kevyen iltapalan, ja se siitä. Syön siis vähemmän kuin he, ja silti minä paisun. Ei ole reilua.
Veriarvot ym. on juuri katsottu, ne ovat kunnossa. Ei siis kilpparissakaan mitään, ei sokereita eikä muutakaan.
Ottaa vain päähän. Mun pitää siis lopettaa kaikki syöminen, lopullisesti.
Ja mulle ei toimi se että "syö monta kertaa päivässä". Ehei, se paisutti vielä enemmän.
Kommentit (16)
Komppaan edellistä, pätkäpaastolle ja lisäksi vielä hiilarit alas!
Pudotin perjantaina kalorit n tuhanteen ja paino lähti heti laskuun, kilo mennyt jo. Toki se on joulupöhöä mutta siitä nyt ensin haluan pois. Syön normaalia ruokaa mutta kevyesti, esim 2 x päivässä ( kermatonta) sosekeittoa ilman leipää.
Ensiviikolla siirryn 5:2 pätkäpaastoon.
Harrastavatkohan muut sitten vapaa-ajallaan enemmän liikuntaa.
Myös jos nukut huonosti tai stressaat helposti vaikuttaa painon pudottamiseen.
Säännöllinen syöminen pitää aineenvaihdunnan kunnossa. Muuten keho menee stressitilaan ja pitää vain hanakammin läskeistään huolta :)
Paljonko harrastat liikuntaa? Saman verranko kuin työkaverit?
Olet siis samanikäinen niiden työkavereiden kanssa? Paljonko liikut per pvä? Laita tämä päivän ruokalistasi meille?
Lopetin ärtyvän suolen takia totaalisesti vehnän syönnin, joka tuntuu ärsyttävän vatsaani aivan erityisesti. Syön 100% kauraleipää ja joskus harvoin 100% ruista. Laihduin kuin itsestään 5 kiloa, vaikka syön ihan huoletta muuten. Edes joulusuklaat eivät nostaneet painoa :-O
Ikä?
Itselläni tuli 12 kiloa lisää vuodessa, lähiomainen sairastui, erityislapsellani ongelmia sekä mummoikä alkoi.
Mussutin joka välissä stressistä, en todellakaan voinut hyvin.
Mulla auttoi sokerin vähentäminen ja säännöllinen ruokailu. Ota joku kalorisovellus avuksi.
Taidatpa huijata itseäsi, kuten moni meistä tekee. Syöt oikeasti enemmän kuin kuvittelet. Napostelet kenties, etkä laske näitä sitten mukaan päivän syömisiin...
Vierailija kirjoitti:
Ikä?
Itselläni tuli 12 kiloa lisää vuodessa, lähiomainen sairastui, erityislapsellani ongelmia sekä mummoikä alkoi.
Mussutin joka välissä stressistä, en todellakaan voinut hyvin.
Samoja tekosyitä kuin kaikilla :D:D:D
Syö ja varsinkin juo vähemmän. Keskity vaikka onaniaan.
Vaihdoin kaljan hamppuun ja paino alkoi laskea kilon viikossa. Kokeile samaa.
Itse tuppaan lihomaan aina kun uneni häiriintyvät. Edellinen naapuri pilasi yöuneni melkein puolen vuoden ajan ja lisäkiloja kertyi 7-8. Sit olen kans huomannut, että kyllä se aineenvaihdunta hidastuu vanhemmiten. Pakko syödä vähemmän kuin nuorena, jottei paisu.
m44
Joo, hyvin näyttää toimivan tuo virallinen ohje syödä jatkuvasti ja "pitää verensokeria tasaisena", kun katsoo katukuvaa. Not.
Kokeile pätkäpaastoa ja opettele syömään vain, kun on nälkä. Minulla ainakin 16:8 on vähentänyt nälän tunnetta.