Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää ihan oikeasti viekö niitä nyppyyntyneitä neuleita ja kulahtaneita trikoopaitoja keräyslaatikkoon!

Vierailija
30.12.2019 |

Ei kukaan niitä tule käyttämään, tulee vain jätekuluja.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina harmittanut rikkinäiset vetskarit. Monta takkia ja haalaria roskikseen sen takia. Ihmetyttää miksei keräyslaatikkoon voi laittaa monen sadan euron vaatteita, jotka joku ompelutaitoinen saisi hetkessä käyttökelpoiseksi. Minnekään faceen tai torille en ala laittamaan, koska niistä tulee aina kohtuuttomia pyyntöjä.

Oletko koskaan vaihtanut uutta vetskaria talvitakkiin?

Jo pelkkä vetskari maksaa useamman kympin, tarvitaan ompelukone ja se on erittäin työläs ja aikaan vievä. Itse ompelisin lähes samassa ajassa uuden takin. Ja se voi muuten tehdä kierrätyskankaasta.

Minä vaihdan talvitakkeihin vetoketjun. Halvempi niin kuin ostaa uusi takki. Ensin neulaan, sitten harsin ja lopuksi ompelen koneella.

Vierailija
42/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina harmittanut rikkinäiset vetskarit. Monta takkia ja haalaria roskikseen sen takia. Ihmetyttää miksei keräyslaatikkoon voi laittaa monen sadan euron vaatteita, jotka joku ompelutaitoinen saisi hetkessä käyttökelpoiseksi. Minnekään faceen tai torille en ala laittamaan, koska niistä tulee aina kohtuuttomia pyyntöjä.

Mikset itse opettele ompelemaan, jos koko ajan ostat kalliilla noin surkeita vaatteita? Kuulostaa ihan siltä, että ostelet jotain merkkirytkyjä, jotka ovat kalliita vain nimensä takia, mutta laatu kokonaan kateissa. Vai oletko liian kovakourainen omaisuutesi kanssa, revit ja riuhdot vetskareita? 

Minä olen koko elämäni ostanut edullisia takkeja, mutta vain muutamasta on vetoketju hajonnut. Nekin takit ovat kuitenkin kestäneet vuosia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän jätekuluja minulle ja jokainen saa itse päättää käyttääkö sitä nukkaantunutta paitaa

Ei ne mene lajittelusta eteenpäin, siirrät jätekulut hyväntekeväidyysjärjestölle. Aika raukkamaista.

Mitkä ihmeen jätekulut? Saman summan minä jätteestä maksan, oli se astia tyhjä tai täysi. Jos viskaan paidan roskiin, en maksa siitä mitään erillisiä jätekuluja. Jos vien sen UFFn laatikkoon, en maksa jätekuluja eikä todennäköisesti maksa UFF:kaan, koska tekstiilit kierrätetään.

Mutta ne risat ja likaiset paidat joudutaan erottelemaan sieltä puhtaiden ja ehjien joukosta. Se vie aikaa ja resursseja.

Se aika on ilmaista, koska työkokeilijat ja kuntoutujat tekee sen. Konekin voisi ne erotella, mutta ihmistyö on halvempaa.

Vierailija
44/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menee käyttöön mun Sandin ja Bossin neuleet. Boss on tosin aika Pirkkamerkki jo.

Vierailija
45/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan menee käyttöön mun Sandin ja Bossin neuleet. Boss on tosin aika Pirkkamerkki jo.

Oletpas vauras ja hienostunut :DDD

Vierailija
46/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain käyttökelpoisia laitan, muut roskikseen.  Täällä on lopetettu tekstiilijätteen keräys.

Periaatteessa lakanoita voi laittaa vaikka rikkinäisiäkin, koska niistä tehdään eläinten makuusijoja.

Vierailija
47/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän jätekuluja minulle ja jokainen saa itse päättää käyttääkö sitä nukkaantunutta paitaa

Ei ne mene lajittelusta eteenpäin, siirrät jätekulut hyväntekeväidyysjärjestölle. Aika raukkamaista.

Mitkä ihmeen jätekulut? Saman summan minä jätteestä maksan, oli se astia tyhjä tai täysi. Jos viskaan paidan roskiin, en maksa siitä mitään erillisiä jätekuluja. Jos vien sen UFFn laatikkoon, en maksa jätekuluja eikä todennäköisesti maksa UFF:kaan, koska tekstiilit kierrätetään.

Mutta ne risat ja likaiset paidat joudutaan erottelemaan sieltä puhtaiden ja ehjien joukosta. Se vie aikaa ja resursseja.

Se aika on ilmaista, koska työkokeilijat ja kuntoutujat tekee sen. Konekin voisi ne erotella, mutta ihmistyö on halvempaa.

Miten ihmeessä kone voisi lajitella risat ja likaiset paidat ehjistä, kun kone ei osaa yksin edes ommella t-paitaa tasalaatuisesta materiaalista?

Vierailija
48/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkkä vetskari maksaa useamman kympin, tarvitaan ompelukone ja se on erittäin työläs ja aikaan vievä. Itse ompelisin lähes samassa ajassa uuden takin. Ja se voi muuten tehdä kierrätyskankaasta.

Aikaa siihen kuluu varsinkin kun irrottaa vanhan vetkarin.  Mutta tosiaan ei kannata heittää pois hyvää takkia siksi.

Vierailija
49/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdan talvitakkeihin vetoketjun. Halvempi niin kuin ostaa uusi takki. Ensin neulaan, sitten harsin ja lopuksi ompelen koneella.

Minä saatan vaihtaa vetoketjun tai sitten olla vaihtamatta, vähän vaatteesta riippuen. Mutta epäilen, että tuo jonka mukaan ”ompelutaitoinen tekisi sen hetkessä”, ei ole koskaan vaihtanut yhtään vetoketjua.

-eri.

Vierailija
50/51 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa lajittelusta tapahdu vapaaehtoisista, jotka tekevät hyvää hyvyyttään, oman päivätyön ohella.

Siihen valtavaan työhön ei työnkokeilijat ja kuntoutujat riitä ja miten joku kuntoutuja edes jaksaisi tehdä ja nostella, kun säkit painavat kymmeniä kiloja.

Ja miten kone pystyisi erottelemaan vaatteet?

Minusta näitä vaatekeräyksiä ihmiset käyttävät häikäilemättömästi hyväksi, kun eivät laiskuttaan viitsi lajitella vaatteita, eikä maksaa jätemaksuja.

Mutta joka asiassahan on kuormasta syöjiä, miksi ei sitten olisi tässä.

Tosin, väärinkäytösten vuoksi on roimasti vähennetty ja poistettu vaatteiden keräyspisteitå ja tehty siitä vaikeammaksi.

Vierailija
51/51 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.