Kaveri aloittanut työelämässä vuonna 2010 ja ollut ainoastaan 1 päivän poissa töistä koko vuosikymmenen aikana
Uskoisitteko? Voiko olla mahdollista, että sairastelee noin vähän? Itselle tulee joka vuosi vähintään 5 flunssaa, niin sairauspäiviä vuotta kohden keskimäärin 20 + lasten takia poissaolot päälle.
Kommentit (31)
Jotkut on vaan terveempiä. Itsekin muistan olleeni suu ammollaan kun kaveri kertoi että ei vuoden inttikeikkansa aikana ollut kertaakaan minkäänlaisessa vapautuksessa vaan joka ikinen päivä terve. Ja ei ole mikään atleetti tuo kaverini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen "flunssa" =Mun piti niistää nenä pari tuntia sitten...
Miehen flunssa= valitan ja ulisen sängyssä viikon putkeen enkä voi hoitaa lapsia YHTÄÄN tai mitään muitakaan kotiaskareita koska oon niin kipee ja sä et voi ymmärtää
Mies ei ole sairaslomalla jos nenä vuotaa tai kurkku on kipeä. En minä ainakaan.
Eikö jotkut ole saikulla jostain masennuksestakin? Kaikenlaista.
Tokihan tuo mahdollista on. Itsellä oli kanssa 10 vuoden putki, etten ollut kuumeessa ollenkaan, joten sellaisia poissaoloja ei tullut. Kerran loukkasin itseni, jonka takia pari päivää poissa. Vaihtelee ihmisillä.
Olen ollut työelämässä 2000 lähtien, olen ollut näinä 20 vuotena poissa 1kk (loukkasin selkäni 2002, olin kunnossa jo parin viikon päästä mutta saikku oli 4viikkoa eikä saanut palata töihin), ja tänä keväänä 2pvää viisaudenhampaan leikkauksen takia.
Perusterve, flunssaa tai kuumetta/vatsatautia tms. normitautia ei vain ole tarttunut mistään.
Kuumeessa olin muistaakseni viimeksi 16-17 vuotiaana. Vatsatautia en muista kokeneeni koskaan.
On lapsi, nykyään 9v, hän on kyllä normaalit kuumeet ja vatsataudit napannut tarhasta ja koulusta, mutta ilmeisesti oma vastustuskyky on torpannut nämä.
En elä mitenkään erikoisesti, sisätyö nykyään, liikun sopivasti, syön mitä sattuu, mutta suht kohtuullisesti.
Juon alkoholia kerran kuussa tai harvemmin. Olen tehnyt vuorotyötä, keikkatöitä, ja nykyään virastoaikojen puitteissa mennään.
Eli uskon aika helposti.
Vierailija kirjoitti:
Krhm, kuulostaa kyllä miesflunssalta.
Viisi flunssaa vuodessa on tosi paljon, kannattaisi miettiä mistä se johtuu, huonoa vastustuskykyä voi myös parantaa omilla ruokailutottumuksilla, käsihygienialla ja elämäntavoilla. Normaaliaikuinen sairastaa flunssan ehkä kerran vuoteen, jos sitäkään.
Mulla ollut viimeksi sairaslomapäiviä vuonna 2017, silloin iski vatsatauti koko perheeseen. Lapset jo kouluikäisiä, eikä hekään juurikaan sairasta, saatikka että mun tarvitsisi jäädä itse kotiin jos ovat nuhakuumeessa.
Olen ollut yli 10 vuotta työelämässä ja vain 2 x saikulla ja nämäkin saikut oli lähes peräkkäin, kun angiina toistui. Jotain pientä nuhaa on välillä ollut, mutta en ole sen takia jäänyt töistä pois. Ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eilen meinasi tulla aivastus tai pieru, joten olen varmuuden vuoksi pois töistä muutaman päivän omalla ilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa minusta ole mitään outoa. Kun ei ole pieniä lapsia, niin aika hyvin välttyy kiertäviltä räkätaudeilta ja oksupoksuilta. Mulla on nyt neljäs talvikausi menossa ilman minkäänlaista flunssaa tai räkätautia, eikä ole tainnut olla muitakaan sairauspoissaoloja pariin kolmeen vuoteen. Pienestä rutiinileikkauksesta tuli pari päivää sairauslomaa.
Näinpä.Itse olin 5v sairastamatta (pari flunssaa sattui joulunpyhiin ja viikonloppuihin).Lapsen myötäkin vain yksi oksennustauti (ollut nyt vuoden tarhassa).Koiran karvat parantaa vastustuskykyä ilmeisesti.
Minulla oli tuollainen esimies, keski-ikäinen nainen.
Hän ei ollut koskaan pois, koska hän tuli töihin usein sairaana ja tartutti muut.