Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri aloittanut työelämässä vuonna 2010 ja ollut ainoastaan 1 päivän poissa töistä koko vuosikymmenen aikana

Vierailija
30.12.2019 |

Uskoisitteko? Voiko olla mahdollista, että sairastelee noin vähän? Itselle tulee joka vuosi vähintään 5 flunssaa, niin sairauspäiviä vuotta kohden keskimäärin 20 + lasten takia poissaolot päälle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen ei ole ollut poissa töistä ainakaan 15 vuoteen silloin kun töitä on ollut, on kuusikymppinen ja valitettavasti tuli irtisanotuksi ja on saanut tehdä määräaikaisuuksia viime vuosina. Hoitanut mm. yksin koko toimipistettä, mutta nyt saa lähteä.

Ja sitten on se porukka joka sairastaa, mutta "ei ole koskaan ollut pois töistä eikä ole", kuten sen koulun keittiön emäntä jossa olin töissä 90- luvulla. Ja pian oli puoli koulua poissa.

Vierailija
2/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 flunssaa vuodessa ja poissaolot??? En ole KOSKAAN sairaslomalla. Syökää vaikka muutakin kuin karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkea vastustuskyky - Vai oletko aina sairaslomalla kun vähän nenä vuotaa?

Vierailija
4/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun nuorin täytti 9 v olen sairastanut max yhden flunssan vuodessa. Viimeksi olin sairauslomalla vuonna 2016 ja silloinkin yhden päivän.

Vierailija
5/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen "flunssa" =Mun piti niistää nenä pari tuntia sitten...

Vierailija
6/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa minusta ole mitään outoa. Kun ei ole pieniä lapsia, niin aika hyvin välttyy kiertäviltä räkätaudeilta ja oksupoksuilta. Mulla on nyt neljäs talvikausi menossa ilman minkäänlaista flunssaa tai räkätautia, eikä ole tainnut olla muitakaan sairauspoissaoloja pariin kolmeen vuoteen. Pienestä rutiinileikkauksesta tuli pari päivää sairauslomaa. 

Vierailija
7/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset hakevat kyllä heti saikkua ku vähänkin nokka vuotaa..en ymmärrä. Pisteet kaverilles. Tietenkin jos on monta lasta ja yleensä kaikilla ei se tauti ihan samaan aikaan ole niin tulee enemmän poissaoloja ja niille vaan ei voi mitään, mutta voi veetu että ärsyttää semmoset kokoaika saikuttajat

Vierailija
8/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole kovin montaa poissaolopäivää. Ikäväkseni sairastan vain lomilla. Ei tästä kyllä mitään kiitosta ole saanut koskaan eli ei sairaana kannata mennä töihin ainakaan kiitoksen ja kunnian takia. 

Vierailija
9/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 45 v enkä ole koskaan ollut sairaslomalla. Töissä valmistumisestani 23-vuotiaana asti. Flunssien takia en pidä saikkua, lääkitsen itseni kuntoon (kipu+kuumelääke, avaava ja nenän vuotamista estävä nenäsumute, kofeiinitabletteja, antihistaminia) ja teen töitä normaalisti (kevyt istumatyö, jota voi tehdä myös etänä kotoa). Flunssia kummempia sairauksia ei ole aikuisiällä koskaan ollut, vaikka olen sairaalloisen ylipainoinen ja elän erittäin epäterveellisesti.

Vierailija
10/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen "flunssa" =Mun piti niistää nenä pari tuntia sitten...

mulla oli joskus tämmönen työkaveri tyyliin kurkku kipeä = "lentsu", flunssa tai "taitaa olla angiina". 

Vierailija
11/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kanssa työelämän 2010 ja tuona aikana töitä ollut yhteensä 6kk ajan. No on se kiva herätä aamulla ja katsoa kun kaukaa vaeltanut leikkaa nurmikkoa. Satoja turhia työhakemuksia. Enää ei jaksa enää niihin edes panostaa. Laitan tietoni ja lähetän. Tosi siistii ja en oo vielä ees 30 vuotta. vttu mitä paskaa satana.

Vierailija
12/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Itse olen ollut työelämässä myös vuodesta 2010 ja sairaspoissaoloja taitaa olla seitsemän. Yksi keuhkoputkentulehdus ja kaksi vatsatautia.

Vierailija
13/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut viimeksi 2010 5pvä saikulla, en päivääkään sen jälkeen. Syön vitamineeja ja kuntoilen, monesti esim. flunssa yrittää iskee, mutta vastustuskyky torppaa. 30 työvuoden aikana yhden käden sormin laskettavat saikut. On meitä muutama työpaikalla, mutta enemmän on kyllä näitä aiai alaselkä tai polvikipee ja atsiisaikkua tyyppejä.

Vierailija
14/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viisi sairauslomaa vuodessa on jo se raja, jossa joillain työpaikoilla joutuu keskustelemaan runsaista lyhytaikaisista poissaoloista. Minulla on se viisi flunssaa ollut 15 vuoden työuran aikana. Viimeisestä sairauspoissaolosta yli kaksi vuotta. Olen ollut nykyisessä paikassa 10 vuotta ja kyllä minulla om työkavereita, jotka eivät ole koskaan olleet sairauslomalla työkaveruuden aikana.

Vierailija
15/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain yhden sairaslomapäivän kymmenen vuoden aikana. En vain tule kipeeksi. (Työn kautta pakollinen influenssarokotus vuosittain). Lisäksi hoidin lapset kotona eskarilaiseksi asti, eli ei ole ollut poissaoloja edes lasten takia. Mies ollut muutaman kerran etäpäivällä lasten sairastaessa.

Vierailija
16/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut viimeksi 2010 5pvä saikulla, en päivääkään sen jälkeen. Syön vitamineeja ja kuntoilen, monesti esim. flunssa yrittää iskee, mutta vastustuskyky torppaa. 30 työvuoden aikana yhden käden sormin laskettavat saikut. On meitä muutama työpaikalla, mutta enemmän on kyllä näitä aiai alaselkä tai polvikipee ja atsiisaikkua tyyppejä.

No sehän toki ei tee meistä selkä/polvivaivaisista sen huonompia työmoraalilta. Kuten kerroin tuosta 60v läheisestä, itse olen 50v enkä kipujeni vuoksi suoriudu edes kotitöistä. Onneksi olenkin eläkkeellä ettei tarvitse mitään halveksuntaa katsella. Pointti viestissäni oli se että jotkut eivät tosiaankaan sairasta, ja että harmi ettei tuokaan tuttu luultavasti enää saa töitä, vaikka onkin aika kannattava työntekijä edes siinä mielessä että saikkuja ei ole ollut sitten lasten taaperoajan.

Vierailija
17/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko saanut siitä jonkun mitalin tai lisää liksaa? 

Vierailija
18/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän toki ei tee meistä selkä/polvivaivaisista sen huonompia työmoraalilta. Kuten kerroin tuosta 60v läheisestä, itse olen 50v enkä kipujeni vuoksi suoriudu edes kotitöistä. Onneksi olenkin eläkkeellä ettei tarvitse mitään halveksuntaa katsella. Pointti viestissäni oli se että jotkut eivät tosiaankaan sairasta, ja että harmi ettei tuokaan tuttu luultavasti enää saa töitä, vaikka onkin aika kannattava työntekijä edes siinä mielessä että saikkuja ei ole ollut sitten lasten taaperoajan.

Ei tarvitse loukkaantua kun tarkoitin näitä muka kipeenä olevia. Tottakai on oikeasti näitä sairauksia kuten sinulla, mutta moni lorvii näillä tekosyillä eikä eläkkeelle ole mitään asiaa jos tarkemmin tutkitaan.

Vierailija
19/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta on munkin sairastelustani aikaa. 25 vuoden työurani aikana en ole edes yhteensä ollut kahta viikkoa saikulla. Mut en mä siitä mitään kruunua kanna, mulle ei vaan tule mitään tauteja. Kauhulla odotan, napsahtaako jossain vaiheessa joku kuolemantauti.

Vierailija
20/31 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään ollut kertaakaan töistä pois flunssan vuoksi. Työlämää mulla on takana vuodesta 1998.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme