Menettekö taas huomenna runsain joukoin apteekkiin jonottamaan reseptilääkkeitä?
Kun se omavastuuosuus taas on se 50€ tammikuun ekasta päivästä lähtien.
Kommentit (32)
Mutta auttaako se tämän vuoden puolella jonotus mitään? Jos syö säännöllisesti jotain lääkettä/lääkkeitä, joutuu sen 50€ maksamaan kuitenkin.
Eri asia jos sairastuu satunnaisesti juuri nyt, ja on yleensä terve. Antibiootit on yleensä aika halpoja joten joutuu aika monta kuuria syömään jotta omavastuu tulee täyteen. Jotkut särkylääkkeet tosin voi olla melkein 1€ kipale joten silloin tulee tuo täyteen pian.
Vierailija kirjoitti:
Mutta auttaako se tämän vuoden puolella jonotus mitään? Jos syö säännöllisesti jotain lääkettä/lääkkeitä, joutuu sen 50€ maksamaan kuitenkin.
Eri asia jos sairastuu satunnaisesti juuri nyt, ja on yleensä terve. Antibiootit on yleensä aika halpoja joten joutuu aika monta kuuria syömään jotta omavastuu tulee täyteen. Jotkut särkylääkkeet tosin voi olla melkein 1€ kipale joten silloin tulee tuo täyteen pian.
Jos omavastuukatto, tänä vuonna 572 euroa, on ylitetty, lääkkeet saa käytännössä ilmaiseksi. Eli todellakin kannattaa ostaa maksimimäärä. Jos omavastuuraja ei ylity, ei ole mitään merkitystä ostaako säännöllisesti käytettävät lääkkeet nyt vai tammikuussa.
Kävin jo hakemassa lääkkeen, joka on loppumaisillaan. Täytyy sitten vasta myöhemmin maksaa se 50 €.
Vierailija kirjoitti:
Mun reseptit jätettiin terveysasemalla "sattumalta" uusimatta ennen vuodenvaihdetta, joten en.
Omakannassa voi tehdä uusimispyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun reseptit jätettiin terveysasemalla "sattumalta" uusimatta ennen vuodenvaihdetta, joten en.
Omakannassa voi tehdä uusimispyynnön.
Ei voi tehdä, jos uusimispyyntö on hylätty tai pyyntö on vielä käsiteltävänä.
Kävin jo lauantaina, kun oli toimeentulotukipäätös vielä voimassa tämän vuoden loppuun saakka, otin kaikki mitä sain.
Minä en nyt kyllä ymmärrä yhtään, mistä on kyse? Minä ostan lääkkeet vähän ennen kuin kaapista loppuvat vuodenajasta riippumatta. Lääkärin omalla webbisivulla uusin reseptin ennen kuin ne vanhenevat.
Tämä on monelle pienituloiselle etenkin joulun jälkeen iso juttu. Itselläni on muutama lääke jatkuvassa käytössä ja hain jo viikko sitten lääkkeet yli kk etuajassa koska on helpompaa tammikuussa säästää osa rahoista siihen että helmikuussa voi sit hakea uudelleen lääkkeitä sillä n 70€ summalla. Normisti 1-1,5 kuukauden lääkkeet maksaa n 15€. Olen pitkäaikaissairas, saan jatkuvaa lääkitystä vaikeaan migreeniin sekä mielialalääkettä joka ollut sama vuodesta 2002. Jos lääkkeitäni ei korvattaisi, en voisi tehdä työtä enkä hoitaa lapsiani, lääkkeiden ns virallinen hinta on varmaan satoja euroja kuussa. Olen hyvin kiitollinen siitä että voin elää edes melko normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt kyllä ymmärrä yhtään, mistä on kyse? Minä ostan lääkkeet vähän ennen kuin kaapista loppuvat vuodenajasta riippumatta. Lääkärin omalla webbisivulla uusin reseptin ennen kuin ne vanhenevat.
Joidenkin mielestä viiden kympin alkuomavastuu on tammikuussa suurempi kuin huhtikuussa.
Itse asiassa täytyy mennä. Hyvä kun muistutit.
Tänä vuonna en mene. Viime vuonna hain kaikki mitä sai, kun maksukatto oli jo täynnä.