Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki huippukokit on miehiä

Vierailija
30.12.2019 |

Ei tule yhtään naiskokkia heti mieleen, onko niitä?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on parempi makuaisti kuin miehillä. Siitä johtuen miehillä on alhaisempi itsekritiikki. Sotkevat isolla egolla mausteita ruokaan ja esittelevät sen suurena herkkuna. Nainen toteaa että kai mä en sit vaan tajua miten toi mun mielestä maistuu ihan kakalta. Just joulunaikaan maistelin yhden tällaisen "mestarikokin" tarjottavia ja mietin että roskiin laittaisin jos olisin tätä itse tehnyt.

Vierailija
82/90 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cock?

Cook

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on parempi makuaisti kuin miehillä. Siitä johtuen miehillä on alhaisempi itsekritiikki. Sotkevat isolla egolla mausteita ruokaan ja esittelevät sen suurena herkkuna. Nainen toteaa että kai mä en sit vaan tajua miten toi mun mielestä maistuu ihan kakalta. Just joulunaikaan maistelin yhden tällaisen "mestarikokin" tarjottavia ja mietin että roskiin laittaisin jos olisin tätä itse tehnyt.

Ja mestarikokilla tarkoitan siis tässä keskiluokkaista virkamiestä joka on hurahtanut muodikkaasti ruoanlaittoon.

Vierailija
84/90 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nuo arvioijatkin olla monesti miehiä. Itse olen syönyt useammassakin huippuravintolassa eikä makuelämykset ole monestikaan olleet kovin kummoisia. Itselläni on herkkä makuaisti ja pidän tuoreista ja raikkaista makuelämyksistä. Tompankin ravintoloissa käytetään esim liiaksi rasvaa. Lopputulos on siten lähinnä tunkkainen/rasvainen.

Vierailija
85/90 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tina Nordström ja Nigella Lawson

Ja nämä ovat samaa sarjaa kuin esim. Roger Verge ja Paul Bocuse?

Vierailija
86/90 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä muutamia naiskokkeja, jotka ovat omistaneet ainakin yhdellä Michelin-tähdellä palkitun ravintolan:

Eugénie Brazier (La Mère Brazier, *** /  Col de la Luère, ***) HUOM! Ensimmäinen ihminen ikinä, jolla oli yhtä aikaa 6 Michelin-tähteä.

Annie Féolde (Enoteca Pinchiorri, ***)

Dominique Crenn (Atelier Crenn, ***)

Anne-Sophie Pic (Maison Pic, ***)

Nadia Santini (Dal Pescatore, ***)

Carme Ruscalleda (Sant Pau, *** / Sant Pau de Tòquio, **)

Niki Nakayama (n/naka, **)

Clare Smyth (Core, **)

Hélène Darroze (Hélène Darroze at the Connaught, **)

Garima Arora (Gaa, *)

Vicky Lau (Tate Dining Room, *)

Angela Hartnett (Murano, *)

Ruth Rogers (The River Café, *)

-------------------

Menestyneitä ja taitavia naiskokkeja löytyy kyllä mielin määrin, he eivät vain jostain syystä nouse valokeilaan samoin kuin mieskokit.

Löysit oikein 13 Michelin-tähden saanutta naiskokkia. Pelkästään Tokiossa Michelin-ravintoloita on jo 700.

Huutista naisille

Aloituksessa väitettiin kaikkien huippukokkien olevan miehiä. Todistin väitteen vääräksi. Pitäisikö minun mielestäsi luetella jokainen menestynyt naiskokki, jotta argumenttini olisi pätevä? Huutista itsellesi.

Vierailija
87/90 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehen tekemää työtä arvostetaan enemmän koska KIVEKSET... Vaikka nainen tekisi työn paremmin ja olisi osaavampi, se on naisen tekemää työtä. Siksi.

Ja siis näiden ukkojenhan on pakko olla intohimoisia ruoanlaittajia, koska ovat alentuneet naisvaltaiselle alalle. Aivan sama vaikka keittelisivät kuravelliä, niin maukastahan sen on pakko olla.

Juujuu, aina tämä sama virsi, ala kuin ala. Miehet nyt luonnostaan tekevät enemmän asioita, eivätkä käytä asiaa märehtimiseen. Fokus pysyy olennaisissa asioissa, eikä siinä miltä mikäkin tuntuu. Näin menestyjät menestyy, tekevät tarvittavat asiat, eivät vouhota kaikkea muuta.

Vierailija
88/90 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun heillä on huompi makuaisti, mitä et kykene todistamaan kun verrataan huippumaistajia. Suurissa massoissa on eroja. Kun päättelet itse ja keksit näitä teorioitasi, ota joskus huomioon vaihtoehto, että miehet ovat joissakin asioissa parempia kuin naiset ja sama toisinpäin (sen jo osaatkin erittäin hyvin). Kun otit puheeksi tämän asian, niin sittenhän tämä on sinun logiikan mukaan sama kuin, että miehet ovat parempia fyysistä voimaa ja suorituskykyä vaativissa asioissa. Naiset taas on parempia synnyttämään ja imettämään, vaikkakin tällä syntyvyydellä ero tasoittuu vuosi vuodelta.

Vierailija
89/90 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen jokainen marttakin teki parempaa ruokaa kuin yksikään mies

Vierailija
90/90 |
03.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki huiput alalla kuin alalla ovat aina miehiä. Ei sillä, elämässä epäonnistujat ovat myös voittopuolisesti miehiä. Näin luonto sukupuolet tarkoitti.