Uusi tapailu ja heti ongelmaa näkemistiheyden kanssa
Esimerkki: Minulla on kutsu hyvän ystäväni pitämiin uudenvuodenbileisiin, jonne tulossa paljon vanhoja tuttuja. En juurikaan ehdi nähdä kavereitani arkena ja esim. juhlat pitävää ystävääni olen nähnyt viimeksi kesällä.
Mies ihan yllättäen kysyi pari päivää sitten, mitä teen uutenavuotena. Ihmetteli, miksen pyydä HÄNTÄ mukaan ja kun kerroin kyseessä olevan muutaman hyvän ystävyksen tapaamisen eikä isojen pirskeiden kera puolituntrmattomien, mies rupesi ehdottelemaan ihan muuta tekemistä uudeksi vuodeksi.
Olen vähän hölmistynyt koska jos mies olisi kertonut minulle näkevänsä kavereitaan ns. poikien illassa, se olisi ollut minulle täysin ok.
Mitä ajatuksia herättää muissa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailisin vain jos olisin ihastunut. Ja toki viettäisin uuden vuoden ihastukseni kanssa.
Sinusta tuo tapaus kertoo, ettet ole juurikaan kiinnostunut tuosta miehestä.Sinä olet siis ihminen, joka lopettaa ystävien näkemisen kun rupeat seurustelemaan? Mitä sitten, kun seurustelu kariutuu? Soitat aikanaan hylkäämillesi ihmisille kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan?
Entä, jos ystäväni olisivatkin lapsiani, joiden kanssa haluaisin viettää aaton? Olisiko silloin oikeutetumpaa haluta viettää juhla perhepiirissä? Lapsettomana ystäväni ovat minulle perhe ja ihmettelen kaltaistesi ihmisten suhtautumista. Suin päin pitäisi sukeltaa suhteeseen ja hylätä kaikki ”vanha”?
Taattua vauvapalstan tasoa taas tuo vastaus. Ei kannattaisi edes kommentoida, jos sisälukutaitosi on tuota taso. Yritetään silti: minulle uusivuosi on vuoden ainoa juhlapäivä, jota vietän. Ainoa, jolla on merkitystä, vaikka tiedänkin että kalenteri ja vuoden vaihtumispäivä on vain kulttuurissamme keskenämme sovittu ajankohta eikä siihen liity mitään symboliikkaa. Jos siis olisin ihastunut ja minulla olisi mahdollisuus viettää uv ihastukseni kanssa, niin todellakin haluaisin sen viettää. Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä ystävien hylkäämisen kanssa.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia, eli vedä nyt tästäkin taas jotain täysin kummallisia johtopäätöksiä.
Nämä "tapailijat" voi viedä saunan taakse. Mutta eiköhän se mieskin nyt viimeistään tajunnut, että prinsessaa ei kauheasti kiinnosta. Kuten ylempänä todettiin, niin kuulostaa muutenkin todella oudolta että nelikymppiset naiset juhlivat sinkkuporukalla uutta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailisin vain jos olisin ihastunut. Ja toki viettäisin uuden vuoden ihastukseni kanssa.
Sinusta tuo tapaus kertoo, ettet ole juurikaan kiinnostunut tuosta miehestä.Sinä olet siis ihminen, joka lopettaa ystävien näkemisen kun rupeat seurustelemaan? Mitä sitten, kun seurustelu kariutuu? Soitat aikanaan hylkäämillesi ihmisille kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan?
Entä, jos ystäväni olisivatkin lapsiani, joiden kanssa haluaisin viettää aaton? Olisiko silloin oikeutetumpaa haluta viettää juhla perhepiirissä? Lapsettomana ystäväni ovat minulle perhe ja ihmettelen kaltaistesi ihmisten suhtautumista. Suin päin pitäisi sukeltaa suhteeseen ja hylätä kaikki ”vanha”?
Taattua vauvapalstan tasoa taas tuo vastaus. Ei kannattaisi edes kommentoida, jos sisälukutaitosi on tuota taso. Yritetään silti: minulle uusivuosi on vuoden ainoa juhlapäivä, jota vietän. Ainoa, jolla on merkitystä, vaikka tiedänkin että kalenteri ja vuoden vaihtumispäivä on vain kulttuurissamme keskenämme sovittu ajankohta eikä siihen liity mitään symboliikkaa. Jos siis olisin ihastunut ja minulla olisi mahdollisuus viettää uv ihastukseni kanssa, niin todellakin haluaisin sen viettää. Sillä ei ole yhtään mitään tekemistä ystävien hylkäämisen kanssa.
Mutta kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia, eli vedä nyt tästäkin taas jotain täysin kummallisia johtopäätöksiä.
Jaa, SINULLE uv on ainoa viettämäsi juhla? Minä en vietä erityisesti mitään juhlia. Juhlapäivät ovat minulle puhtaasti vapaapäiviä, jolloin tehdään mitä halutaan.
Ehkä sinä haluat seurustelusuhteen, jossa vain kyykötetään kylki kyljessä kumppanin kanssa. Minulle se ei sovi. Yksi ihminen ei voi tarjota sitä samaa, kuin laaja ystäväpiiri enkä halua elämääni kumppania, joka yrittää minut kahlita itseensä ketjulla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jotain mustasukkaisuutta tai sitä, ettei siedä, että annat aikaasi muillekin kuin hänelle. Tai sitten ei, ei voi sanoa yhden esimerkin perusteella.
Mutta älä nyt missään nimessä tee sitä virhettä, että alat perua omia suunnitelmiasi ja keskityt ainoastaan mieheen. Se ei ole koskaan hyvä juttu uusissa suhteissa. Naiset sortuvat tähän virheeseen tosi usein.
Puhut lisäksi tapailusta, eli ilmeisesti mistään seurustelusta ei ole sovittu (ja siitä, ettei tapailla muita)?
Oksennusta tulee taas suuhun kun lukee tätä lutkailemisen normalisointia. Mikä vittu teitä vaivaa? Vois luulla että tapaillaan yksitellen ihmisiä, kun todetaan ettei tästä mitään tule niin sitten vasta seuraava. Mutta eihän se niin mene. Hyi helvetti.
Hyi helvatti sinunlaisiasi. Jokainen saa lutkailla juuri niin paljon kuin haluaa. Se ei ole pois kuin kateellisilta.
Toisekseen kukaan ei voi tutustumatta kunnolla tietää, haluaako toisesta pitkäaikaisen kumppanin. Tai siis haluaa varmasti mutta kaikki eivät sovi yhteen
Vierailija kirjoitti:
Nämä "tapailijat" voi viedä saunan taakse. Mutta eiköhän se mieskin nyt viimeistään tajunnut, että prinsessaa ei kauheasti kiinnosta. Kuten ylempänä todettiin, niin kuulostaa muutenkin todella oudolta että nelikymppiset naiset juhlivat sinkkuporukalla uutta vuotta.
Sinut taas pitäisi polttaa roviolla kannattamiesi muinaisten ajatusten kanssa.
Olet joko kiihkouskovainen tai sitten syrjäytynyt peräkammarin poika, joka ei tule naista saamaan koko elinaikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaa jatkaa sitä kalukarusellissa pyörimistään. Miksikään kumppaniksi aloittajasta ei selvästikään ole.
Uli-uli-uli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kannattaa jatkaa sitä kalukarusellissa pyörimistään. Miksikään kumppaniksi aloittajasta ei selvästikään ole.
Uli-uli-uli
Totuus sattuu liberaalihippiä. Ulöiuliuluiuluuli vaan sinnekkin! oikein MEGA ULI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, SINULLE uv on ainoa viettämäsi juhla? Minä en vietä erityisesti mitään juhlia. Juhlapäivät ovat minulle puhtaasti vapaapäiviä, jolloin tehdään mitä halutaan.
Ehkä sinä haluat seurustelusuhteen, jossa vain kyykötetään kylki kyljessä kumppanin kanssa. Minulle se ei sovi. Yksi ihminen ei voi tarjota sitä samaa, kuin laaja ystäväpiiri enkä halua elämääni kumppania, joka yrittää minut kahlita itseensä ketjulla.
-ap
Heh, arvasin. Kirjoitinkin lusikasta ja kauhasta. Nämä "sinä varmaan" ja "ehkä sinä" ovat aina yhtä rattoisia ja kertovat paljon kirjoittajastaan. Mutta juu, minä kyykötän kylki kyljessä kumppanin kanssa. Mitä nyt silloin tällöin reissataan erikseen maailmalla sekä työn että vapaa-ajan puolesta. Molemmat tapailevat omia kavereitaan aina kun huvittaa ja vasta tänä vuonna sattui ensimmäisen kerran muutaman vuoden parisuhdehistoriassamme tilaisuus viettää joulua yhdessä. Se kun ei ole kummallekaan merkittävä juhlapäivä niin tähän saakka on vietetty sitä erillämme.
Mutta jatka sinä muiden asioiden tietämistä :-DDD
Jos olisi jostain random-viikonlopusta kyse niin sitten miehen suhtautuminen olisi omituista. Mutta itsekin olettaisin että tapailukumppani haluaisi viettää uuden vuoden kanssani. Jos itse tiesit jo hyvissä ajoin että juhlit uutta vuotta tyttöjen kanssa, mikset ilmoittanut siitä miehelle aikaisemmin?
Ai hitto, jotkut kommenteista menee kyllä mulla yli ymmärryksen.
Koen että oon ollut elämäni aikana ihastunut useita kertoja. Viimeisin ihastuminen johti nykyiseen parisuhteeseen, ollaan oltu naimisissa nelisen vuotta.
Mutta ei mulla se ihastus koskaan itsestään selvästi oo mennyt yli ystävien.
Ekan vuoden aikana ( tavattiin helmikuussa, "virallinen" seurustelu alkoi huhtikuussa) vietettiin pääsiäinen erillään, vappu yhdessä, juhannus erillään, joulu erillään ja uusivuosi erillään. Että sellasta.
Seuraavana vuonna muutettiin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jotain mustasukkaisuutta tai sitä, ettei siedä, että annat aikaasi muillekin kuin hänelle. Tai sitten ei, ei voi sanoa yhden esimerkin perusteella.
Mutta älä nyt missään nimessä tee sitä virhettä, että alat perua omia suunnitelmiasi ja keskityt ainoastaan mieheen. Se ei ole koskaan hyvä juttu uusissa suhteissa. Naiset sortuvat tähän virheeseen tosi usein.
Puhut lisäksi tapailusta, eli ilmeisesti mistään seurustelusta ei ole sovittu (ja siitä, ettei tapailla muita)?
Tapaillaan, ei seurustella eikä olla sovittu mitään.
Olen tuntenut ihmisen jo pidempään. Juuri tämä takertuvuus ja halu saada minut joka ikiseen vapaaseen hetkeen seuraksi on arveluttanut jo aiemmin.
Eihän tuossa sitten mitään ongelmaa ole. Pidät tietenkin omista menoistasi kiinni. Tapailusuhteen idea on juurikin siinä, että treffataan silloin kun kummallekin sopii. Seurustelusuhteessa joutuu tekemään välillä kompromisseja, mutta silloinkaan ei pidä luopua omien kavereiden tapaamisista kokonaan.
Onpa kyllä jännä aloitus. Minä ajattelisin nimenomaan niin, että jos jonkun aikaa on tapailtu ja oikeasti on ihastusta ilmassa, niin aika itsestäänselvästi joko viettäisi uutta vuotta yhdessä tai vähintäänkin sopisi jatkotapaamisen esimerkiksi baariin.
Minusta tämä aloitus kertoo eniten nimenomaan ap:sta itsestään: et selkeästi ole tarpeeksi ihastunut mieheen.
Ihan bileet kaverien kesken ja hups.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi jostain random-viikonlopusta kyse niin sitten miehen suhtautuminen olisi omituista. Mutta itsekin olettaisin että tapailukumppani haluaisi viettää uuden vuoden kanssani. Jos itse tiesit jo hyvissä ajoin että juhlit uutta vuotta tyttöjen kanssa, mikset ilmoittanut siitä miehelle aikaisemmin?
Päinvastoin tapailusuhteessa ei vietetä tiukasti aikaa toisen kanssa. Minä olen vakavassa seurustelusuhteessa, jota on kestänyt kohta vuosi. Me vietimme vapun, juhannuksen ja joulun erikseen. Uusivuosi sattui olemaan molemmilla ilman muita sovittuja menoja, joten sen vietämme yhdessä, mutta mikään katastrofi ei olisi ollut, vaikka sekin olisi vietetty erikseen. Suhteesta ei pidä tehdä ehdoin tahdoin vaikeaa ja toisen elämää rajoittavaa.
Kylläpä olisi vastaukset täysin toisenlaisia, jos mies haluaisi viettää uutta vuotta poikien illassa ja nainen jäisi yksinään
Jos nelikymppisenä vielä on sinkkubileet ykkösenä, ettei edes baariin voi yhteisestä jatkosta sopia, niin ihmettelen kyllä.
Toki jos ei ole ketään jota tapailla niin sitten, mutta miksi ottaa joku tapailusuhde kun noin vahvasti kuitenkin haluaa olla se sinkku?
Fiksua olisi tosiaan ollut jo ajoissa sanoa, että on tyttöporukassa uutenavuotena.
Aika moni tapailija (mitä se sitten tarkoittaakin) kuitenkin olettaa, ihan normaalia, että uutenavuotena ollaan yhdessä, ellei ole muuta nimenomaan sovittu.
Jos kerran hälytyskellot ovat soineet niin miksi yleensä sitten edes tapailette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin tapailusuhteessa ei vietetä tiukasti aikaa toisen kanssa. Minä olen vakavassa seurustelusuhteessa, jota on kestänyt kohta vuosi. Me vietimme vapun, juhannuksen ja joulun erikseen. Uusivuosi sattui olemaan molemmilla ilman muita sovittuja menoja, joten sen vietämme yhdessä, mutta mikään katastrofi ei olisi ollut, vaikka sekin olisi vietetty erikseen. Suhteesta ei pidä tehdä ehdoin tahdoin vaikeaa ja toisen elämää rajoittavaa.
No mun mielestä sillä ei ole merkitystä tapaillaanko vai seurustellaanko vai hengaillaanko tms, vaan se että ap ei ole sanonut toiselle näistä omista uuden vuoden suunnitelmistaan mitään. Kun mies sitten kysyy paria päivää ennen että mitäs tehtäis niin ap ilmoittaa että ai, mä meen tyttöjen bileisiin. Se oli kommenttini pointti, ei se minkälainen suhde on. Mielestäni aloittaja olisi voinut kertoa omista suunnitelmistaan aikaisemmin, siksi ymmärrän jotenkin miestä joka ehkä on nyt vähän loukkaantunut tästä. -edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on paljon eri käytäntöjä, kuin on pariskuntia maailmassa, joten aika varmasti selviätte tuosta ajan kanssa ja keskustelemalla. Ainoa asia mikä tässä on varmaa on se, että tämä asia ei selviä tänne kirjoittelemalla ja kyselemällä, vaan se kehen pitää nyt kunnolla tutustua on se oma siippa.
Missä on oma siippa ja kuka se on? Olen ap ja kerroin, että tapaillaan. Kysyn täältä koska miehen käytöksen jälkeen en ole varma, haluanko tähän paremmin tutustua. Tein miehelle selväksi sen, että haluan nähdä kavereitani uutena vuotena. Mies ei hyväksynyt tätä vaan tyrkyttää edelleen omaa ehdotustaan.
No turhaan kyselet jos sitä siippaa ei olekaan? Eli kyselet siis teoreettista tilannetta etkä tällä hetkellä päällä olevaa? VAi etkö ymmärrä mikä on siippa, tai tiedä kuka tuo tapailemasi mies on?
Siippa on lepakko, esim. vesisiippa ja viiksisiippa ovat Suomessakin esiintyviä lepakkolajeja.
Aviosiippa on aviopuoliso. Ap:n tapailumies ei täytä siipan tunnusmerkkejä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onpa kyllä jännä aloitus. Minä ajattelisin nimenomaan niin, että jos jonkun aikaa on tapailtu ja oikeasti on ihastusta ilmassa, niin aika itsestäänselvästi joko viettäisi uutta vuotta yhdessä tai vähintäänkin sopisi jatkotapaamisen esimerkiksi baariin.
Minusta tämä aloitus kertoo eniten nimenomaan ap:sta itsestään: et selkeästi ole tarpeeksi ihastunut mieheen.
Tuskin enää tapailtaisiin jos olisin ihastunut. Siinä olet oikeassa. Olen kuitenkin halunnut antaa itselleni mahdollisuuden ihastua. Mitä enemmän mies osoittaa takertuvuutta, sitä kauemmaksi hän minut työntää. Valitettavasti näin ja tuskin olen ainoa, jolle liian tarvitseva mies on kauhistus.
No ehkä vielä kummallisempaa jos olette jo keski-ikäisiä ja uudenvuodenbileet on pelkkä tyttöjen juttu.