Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön terveellisesti, liikun säännöllisesti ja silti masennuin. :(

Vierailija
30.12.2019 |

Tiedän että minulla on altius depressiivisyyteen.
Sen takia olenkin yrittänyt elää mhdollisimman terveellisesti. Harrastan päivittäin hikiliikuntaa, syön monipuolisesti ja terveellisesti. Painoindeksini on 21. Käyn töissä ja elämä muutenkin mallillaan, paitsi puoliso puuttuu. Lapsia kyllä on.

Nämä loma-ajat ovat minulle pahimpia kun ei ole töitä. Silloin masennus yleensä iskee, enkä oikein tiedä miksi.

Miksi aina masennun ja olen alakuloinen? Miksi en voi nauttia tästä(kään) lomasta niinkuin muut ihmiset?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teettekö te 'oikein' toimivat asioita vain siksi, että niin kuuluu tehdä, vai saatteko niistä myös nautintoa? Jos ette saa, kannattaisi ehkä lisätä niitä elämään, ja haaveita myös. En tietenkään tarkoita että pitäisi luopua liikunnasta tai panna ranttaliksi ruoan kanssa, mutta tehdä lisäksi myös asioita joita palavasti haluaa, tuntuivat ne sitten itsestä tai muista miten hassuilta hyvänsä.

Saan nautintoa salilla käymisestä, mutta ei se mun masennusta poista. Joskus saattaa hieman lieventää pahaa oloa, olen kuitenkin hieman "sali-addikti" joten käyn siellä ihan tavan ja endorfiinien vuoksi. Ruoasta olen huomannut että sokeri on huonoksi mulle, joten sen olen jättänyt pois, mutta ei senkään poisjättö masennusta poista. 

On ihan mahdollista että olet masentunut, ja olisi ihan järkevää tarkistuttaa ne arvot, jotka liittyvät alavireiseen oloon, (hemoglobiini, kilpirauhanen ja verensokeri, esimerkiksi) että saadaan fyysisiä vaivoja haarukoitua pois, mutta olisiko mahdollista että elämäsi on vai tylsää? Ehkä myös muita lajeja kuin salia, jos liikunta kuitenkin tuottaa sinulle nautintoa, sellaisten harrastusten kokeilua, joita et ole ikinä kuvitellut tekeväsi, uusia ruokalajeja, uusia ihmisiä?

Vierailija
22/23 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli myös tuo mieleen, että oletko varma ettei elämäsi ole yksinkertaisesti TYLSÄÄ ja olet vain todella tympääntynyt? Uusia harrastuksia, menoja, ihmisiä yms elämään niin voisi "masennus" lähteä...itse olen myös talvella monesti alakuloinen, tympääntynyt, lasten vinkuna ja tappelu ärsyttää...mutta en tätä silti masennukseksi diagnosoisi, kun pystyn tekemään töitä yms arjen askareita normaalisti. Jos mietin, että saisin lähteä vaikka nyt 2 viikoksi Malediiveille niin oloni kohenisi jo huomattavasti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pitää huoli b12- vitamiinin saannista. Se puuttuu usein, vaikka muuten olisi terveellinen ruokavalio.

B12-puutostila on kylläkin harvinainen, ja varastotkin kestää pari vuotta... Vegaanillakaan tuskin puutostilaa tulee, koska tajuavat ottaa vitamiinin purkista. Muilla ruokavalioilla ei jää b12 saamatta sitten millään.