En ymmärrä noita Masmart/Fiksuruoka -hehkuttajia
Joo, jotain edullisempaa on. Mutta monet kaikenlaista, mitä en itse käytä: valmiskastikkeita, muroja, keksejä, tuotteita, joissa turhaa sokeria..
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Ihme tirinää. Eihän ne mitään sossuja ole vaan liikeyrityksiä. Jokainen ostaa ja tilaa tai on ostamatta ja tilaamatta.
Ihme tirinää sulta itteltäs. Kai täällä nyt saa vapaasti kirjoittaa noista kusetus firmoista.
Mun mielestä nykyään Fiksuruoka on todella kallis! Olevinaan hävikkiruokaa, mutta säästöt aivan säälittäviä, osa jopa kalliimpaa kuin muualla. Vaikkapa 24 tölkkiä Noccoa tuolla 50€, kun vaikkapa Verkkokaupassa ihan normaalihinta 46€. Ja verkkisessä sentään runsaasti päiväystä jäljellä.
Muutama vuosi sitten Fiksuruoka ja Matsmart oli kovassa käytössä, nykyään lähinnä ihmettelen, kuka ihme niistä enää edes tilaa.
Niin en minä mitään valita, ihan keskustelumielessä totean että eihän noissa puljussa myydä lähes ollenkaan mitään ruokaa, jotain herkkuja ja ihme tököttejä vain ja hinnatkaan ei ole niin edulliset että kannattaisi tilata vaikka mokomaa roskaa käyttäisi. Ei ole multa pois jos joku muu on niin pöljä että tilaa, tietenkään.
Mun kaveri tilaa sieltä vaan koska siellä on "halpaa." Lopputuloksena kaikkea turhaa mm kuivatuotetta, mitä ei käytä esim pikapuurohiutaleita ja urheilujuomia ja suklaapatukoita. Olen monesti sanonut, että tulisi halvemmaksi kun jättäisi nuo tilaamatta kokonaan. Kaupasta ei kuitenkaan raaski ostaa em tuotteita.
Kuka ostaa vanhoja elintarvikkeita?
Kerran tilasin jostakin noista, ehkä se oli Matsmart? Siellä oli silloin Santa Maria mausteita halvalla pakkausmuutoksen takia. Tilattiin niitä, tomaattimurskaa, keittotölkkejä, jotakin tuommoisia. Oli muuten ok, mutta tölkeissä oli kolhuja, en tykkää.
Sittemmin olen muutaman kerran selaillut valikoimaa, mutta ei siellä ole meidän perheen normaaleja ruokia juurikaan, niin ei ole tullut tilattua.
Yksi läheinen puuhaa leirejä lasten harrastuksen ympärille. Sinne ovat tilanneet settejä, esimerkiksi lyhyellä päiväyksellä herkkuja ekstraksi ja olikohan jotain isoja käsisaippuatonkkiakin tuolta.
Oon tilannut kolme kertaa fiksu ruoasta ja ollut ihan tyytyväinen. Ei ole vaikeaa saada täyteen se 30e millä saa ilmaisen toimituksen.
Tuotteita joita oon ostanut ja muutenkin käytän ovat olleet mm. jotkut lisäravinteet kuten kalaöljy ja magnesium, ketsuppi, salsakastike ym. ateriakastikkeet, riisikakut, linssit, paseerattu tomaatti tai vastaavat tomaattisäilykkeet, valmiskeitot. Ja on tullut tehtyä kokeiluja kuten jotkut kalasäilykkeet, jotka olivat ihan hyviä. Suomalaisen "roskakalan" käyttö on myös ekoteko.
Kieltämättä olen ostanut sipsejä ja suklaata myös, mutta niihin me sorrutaan välillä muutenkin.
Ja kyllä, minulle tulee hyvä mieli siitä että käytän ruokaa joka muuten menisi hävikkiin.
Tilaan usein nuudeleita, kahvijuomia, prodepatukoita ja kosmetiikkaa. Toki vertaan prisman tuotteisiin ja hintoihin, eli myös esim rainbow tuotteisiin.
Eiks se yks fädäri aina tilaa tuolta Matsmartista pelkkää karkkia ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa vanhoja elintarvikkeita?
Parasta ennen päiväys on vain muodollisuus. Elintarvikkeet, varsinkin kuivatuotteet, ovat vielä pitkään sen jälkeen täysin käyttökelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on tilannut paljonkin matsmartista. Olemme tosi tyytyväisiä. Ainoa ongelma, että pakkaavat huonosti ja posti hajottanut pari kertaa paketin. Smoothiet/kauralatet hajonneet pakettiin. Tietyt tuotteet edullisempia. Helppoa ja vaivatonta kun tietää mitä tuotteista kannattaa tilata.
Näitä mä en just tajua, siis näitä smoothieita ja kauralatteja. Eikö olisi kaiken kannalta parempi ostaa vaikka kaupasta se hävikkihevipussi ja surauttaa siitä omat smoothiet ja jättää ne kauralatet ostamatta. Jotenkin tuntuu ajatus ihan hassulta tilata näitä "kun halvalla saa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe on tilannut paljonkin matsmartista. Olemme tosi tyytyväisiä. Ainoa ongelma, että pakkaavat huonosti ja posti hajottanut pari kertaa paketin. Smoothiet/kauralatet hajonneet pakettiin. Tietyt tuotteet edullisempia. Helppoa ja vaivatonta kun tietää mitä tuotteista kannattaa tilata.
Näitä mä en just tajua, siis näitä smoothieita ja kauralatteja. Eikö olisi kaiken kannalta parempi ostaa vaikka kaupasta se hävikkihevipussi ja surauttaa siitä omat smoothiet ja jättää ne kauralatet ostamatta. Jotenkin tuntuu ajatus ihan hassulta tilata näitä "kun halvalla saa".
Mun on pakko yhtyä tähän - kauheita lisäainepommeja, kun terveellisemmän surauttaisi oikeasti alle minuutissa itse.
Olen lopettanut noista tilaamisen. Niistä tuli tilattua liikaa karkkia ja sipsiä, joten niitä tuli sitten syötyäkin liikaa.
Turha näitä tuotteita on kierrättää jonkun erillisen yrityksen / verkkokaupan kautta. Valmistajat voivat myydä nämä tosi halvalla suoraan kauppoihin ja kaupat voivat myydä ne pilkkahinnalla ulos.
Vierailija kirjoitti:
Turha näitä tuotteita on kierrättää jonkun erillisen yrityksen / verkkokaupan kautta. Valmistajat voivat myydä nämä tosi halvalla suoraan kauppoihin ja kaupat voivat myydä ne pilkkahinnalla ulos.
Täysin samaa mieltä! Ihan turhaa postitella jotain päiväysruokaa asiakkaalle - ei se mikään ekoteko ole, kun menee valtavat määrät pakkausmateriaalia näihin ruokatilauksiin ja Posti kuljettaa ympäri Suomea.
Kaiken lisäksi valikoimat ovat nykyään molemmissa hävikkiruokakaupoissa TODELLA kurjat. Alussa oli vaikka mitä kiinnostavaa ja tuli joskus tilattua, mutta nykyään todella kurjistuneet valikoimat ja vieläpä kalliiseen hintaan - siis kallista ollakseen hävikkiruokaa, jonka päiväys kolkuttelee jo nurkan takana.
Koronapelleilyn alettua meni pilalle nämä kaupat. Harvoin mitään hyviä tarjouksia. pariin vuoteen. Oli vielä sitä sitten muutaman viikon välein hyviä diilejä ja ostinkin säännöllisesti. Näyttää, että nykyinen hintataso on uusi normaali. Ei jatkoon!
alussa tilasin, nykyään en. huono valikoima ja jos joskus jotain löytyykin, ei ole järkeä maksaa postikuluja pikkuostoksista ja sitten tuleekin täytettyä ostoskori kaikenlaisella turhalla ja epäterveellisellä
Fiksuruoka ei edes vaikuttanut edulliselta, vanhaa ruokaa jopa tuoreen hinnalla.
Monilla on kummallinen fetissi elää mahdollisimman kurjaa elämää ja tehdä siitä pyhä asia miten asuu rahtikontin kokoisessa vuokrayksiössä, pyykkää käsin jääkylmällä vedellä, shoppaa lutikkaiset tavarat ja täiset vaatteet kirpputoreilta, ajaa ruosteisella pyörällä sohjossa ja syö dyykattua tai lähes pilaantunutta ruokaa. Mutta kun halvalla saa. Sillä voi sitten hekumoida kun lämmittää päiväysvanhaa papupurkkia pimeässä kynttilän päällä.