Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, miten rasittava asenne mummolla!

Vierailija
30.12.2019 |

Lapsi pakkasi itse tavaransa mummolaan. No, jotain pientä sieltä uupuu, mutta hyvää työtä kuitenkin.

Mummo alkoi välittömästi arvostella ”miten täällä ei ole sitäjatätä, miten se äiti päästi sinut tällä lailla, eikö se äiti mitään osaa, mummo kyllä huolehti/huolehtisi”.

Ja niin edelleen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa meilläkin lapsi itse, mutta mä varmistan, että tärkeät jutut on.

Vierailija
2/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna haukkua sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan - odottelet siellä sormet näppäimistön yllä täristen, että pääset vastaamaan kysyjile, että kyseessä on miehen äiti. Hyvää alkanutta viikkoa kuitenkin sinne  Porvoon suunnallekin.

Vierailija
4/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa sovit lapsen kanssa uudesta pakkaamistavasta.

Ensin kaikki mukaan tulevat vaatteet, pesuaineet, lelut ym. kerätään sängylle. Sen jälkeen sinä tarkistat, että kaikki tärkeä on mukana, ja sen jälkeen lapsi voi itse pakata laukkunsa.

Mukavaa, kun lapsi on omatoiminen!

Vierailija
5/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos pieni lapsi unohti hammasharjan ja ulkovaatteet niin on ehkä ihan aiheestakin.

Vierailija
6/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen äiti vaan minun. Ja lapsi on 12, mummola kolmen kilsan päässä, lapsi pääsee sieltä itse hakemaan jos oikeasti jotain tarvitsee (not), kotiin jäi kaksi lasta joten ei, emme mitenkään tästä ”hyödy” ja lapsi meni kun mummo pyysi, ei koska itse tai me halusimme.

Oikeasti rasittaa. Onko pakko haukkua.

Vierailija
7/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli asiatonta mummolta. Lapselle ei koskaan pitäisi haukkua vanhempia.

Olisit voinut kyllä tarkistaa että kaikki oleellinen oli matkassa, mutta se on taas eri asia.

Vierailija
8/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli sukulaispoika yökylään. Oli itse pakannut laturit, kuulokkeet, pädin ja kännykän. Ja karkkia. Muuta ei sitten ollutkaan, esim. hammasharjaa, yöpukua tai ulkoiluvaatteita. Kyllä teki hieman mieli äitiä arvostella mutta en sitten arvostellut, kerroin vain nätisti mitä oli puuttunut.

Vierailija
9/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei sieltä puuttunut mitään oikeasti tärkeää. Joku ihme ”varavillasukkapari” ja ”kolmas teepaita”.

Ap

Vierailija
10/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen papatus kuuluu joidenkin vanhusten puhetapaan, valitettavasti. Tuskin tuli yllätyksenä sulle. Yritä unohtaa, koska et selvästi itse tehnyt mitään väärin.

Vierailija
11/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava tapa nipistää lapsen oma-aloitteisuus nuppuunsa. Vau.

Vierailija
12/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen äitisuhde sulla ap omaan äitiisi.

Ei mulla muuta.

Vierailija
13/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v oaa kyllä pakata. Kannattaa kuitenkin kysyä että tuliko kaikki. Itselle oli helpotus että alkoi itse pakata koska anoppi on aivan armoton kyylä ja nillittäjä, kaikki tietenkin väärin lapsen vaatteissa, röyhelöuimapukukin niin kauhea.

Vierailija
14/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset varmistanut, että kaikki on mitä pitikin olla? Vika on ihan sinun itsesi. Äitinä sun kuuluu kantaa vastuuta.

Vierailija
15/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset varmistanut, että kaikki on mitä pitikin olla? Vika on ihan sinun itsesi. Äitinä sun kuuluu kantaa vastuuta.

Siellä oli kaikki mitä pitikin olla.

Ap

Vierailija
16/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen äitisuhde sulla ap omaan äitiisi.

Ei mulla muuta.

Mummolla on erittäin epämiellyttävä tapa ”kilpailla” lapsistani.

Ap

Vierailija
17/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö itse sinne viemään lasta mummolaan ja jäit katselemaan, kun lapsen tavaroita purettiin?  Vai mistä tiedät, että mummo ihmetteli, että "miten se äiti sinut näin päästi ja miten se ei mitään osaa?"

Vai lapsiko se sinulle tällaista kertoi sitten kotiin tultuaan?  

Vähän epäilen.

Ja toisekseen, mitä sinä tuollaisesta nokkiisi otat?   Vanhat ihmiset puhuu noin, se on heille ihan ominaista, ei he sillä mitään pahaa tarkoita.  Itseltäsi puuttuu nyt suhteellisuuden taju.

Vierailija
18/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö itse sinne viemään lasta mummolaan ja jäit katselemaan, kun lapsen tavaroita purettiin?  Vai mistä tiedät, että mummo ihmetteli, että "miten se äiti sinut näin päästi ja miten se ei mitään osaa?"

Vähän epäilen.

Ja toisekseen, mitä sinä tuollaisesta nokkiisi otat?   Vanhat ihmiset puhuu noin, se on heille ihan ominaista, ei he sillä mitään pahaa tarkoita.  Itseltäsi puuttuu nyt suhteellisuuden taju.

Menin.

Mitä normaalia tuossa on?

Vierailija
19/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos pieni lapsi unohti hammasharjan ja ulkovaatteet niin on ehkä ihan aiheestakin.

No sitten lapselle todetaan että pakkaa ensi kerralla ulkovaatteet ja hammasharja mukaan, ja äidille laitetaan erikseen viesti että ei taida olla x vielä valmis itse pakkaamaan kun unohtui hammasharja ja ulkovaatteet, katsotko seuraavalla kerralla että tulevat mukaan. Tai jopa voisi soittaa äidille että voitko tuoda vielä nämä.

Äitiä ei moitita lapselle. Ei ikinä.

Vierailija
20/21 |
30.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän epäilen.

Olen 70v ja en puhu lapsenlapsille kuinka vanhemmat eivät mitään osaa. Ei puhunut myös oma äitini eikä mummonikaan.

Jos puhuu toisesta ihmisestä pahaa niin kyllä sillä tarkoitetaan myös pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän