Erityisherkkyyttä ei ole olemassa
Me kaikki synnymme "herkkinä" tai siis terveinä, normaaleina, hyväntahtoisina. Mutta kulttuurimme on todella väkivaltainen, ehkä siksi että täällä on ihan liikaa ihmisiä joten ei täällä pärjää muutoin kuin väkivaltaa käyttämällä. Joten täällä täytyy väkisin kasvattaa itsestään väkivaltainen sekopää jotta sopii joukkoon eikä joudu muiden tallomaksi. He jotka eivät kasva raivotautiksi eivätkä liittoudu väkivallantekijöiden kanssa joutuvat sitten väkivallan kohteiksi. Normaalit ihmiset siis joutuvat väkivallan kohteiksi. Väkivaltainen enemmistö sortaa rauhanomaista vähemmistöä.
Ei siis ole olemassa erityisherkkiä ihmisiä. On olemassa normaaleita ihmisisiä ja erityisväkivaltaisia ihmisiä.
Aikaa myöten nuo normaalit ihmiset eivät enää kestä sitä kun heitä aina vain satutetaan. Ei kukaan kestä kipua loputtomiin. Joten he reagoivat täysin normaalilla tavalla: vetäytyvät syrjään sosiaalisesta toiminnasta, yhteiskunnallisista aktiviteeteista. Vetäytyvät turvaan yhteiskunnan laidalle. Siis esim kodittomiksi, syrjäytyneiksi, elämäntapatyöttömiksi, jne. Joku sanoisi että tuossa vaiheessa heidän diagnoosinsa täytyisi olla "eristäytyvä persoonallisuushäiriö". Mutta ei, edelleen he ovat täysin normaaleita ihmisiä jotka suojelevat itseään täysin normaalilla tavalla kun heitä kohtaan tehdään epänormaalin paljon väkivaltaa.
Ei ole olemassa eristäytyvää persoonallisuushäiriötä. Normaalit ihmiset ovat terveitä. Väkivallasta syrjään vetäytyminen on tervettä.
On olemassa narsismi, sosiopatia ja psykopatia. Väkivaltaisessa yhteiskunnassa viihtyminen ja pärjääminen sekä pahantekoon osallistuminen on merkki vakavasta vaarallisesta mielenhäiriöstä.
Vain sairaat ihmiset ovat onnellisia sairaassa ympäristössä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisherkkyyttä on olemassa. Luulin itsekin aluksi, etten vain kasvanut normaaliksi, mutta sitten lääkäri kertoi aivojen sähkökäyrätutkimuksen (EEG) päätteeksi, että aivoni reagoivat herkästi kaikkeen mitä tutkimushuoneessa ja sen ulkopuolella tapahtui.
Oma erikoisherkkyyteni on herkkyys ympäristöä kohtaan.
ja nyt se on jo erikoisherkkyyttä.
Hahahaha tuon siitä saa kun ajattelee erikoista ja outoa koko ajan. Pitäisi varmaan mennä takaisin nukkumaan!
No kyllä on! Tutun lapsi vaistoaa asioita joita ei olekaan ja sitten jää jankkaamaan niitä pääsemättä millään asiasta yli
Vierailija kirjoitti:
Miten erityisherkkien orgasmin saanti?
Itse olen herkkä kosketukselle, en ole tosin ikinä ajatellut sitä minään erityisenä asiana paitsi ihan nyt viime vuosina.
En kestä korvan alueen silittelyä tai pussailua, siitä kuuluu korviin sattuvan kova ääni. Tarvitsen hyvin hellää kosketusta noin muutenkin, useimmiten kosketus sattuu. Kipuaistimukselle sinänsä en ole herkkä, kolhin itseäni mustelmille tuon tuosta ilmeenkään värähtämättä mutta tavallinen silittäminen alkaa parin silityksen jälkeen sattumaan.
Orgasmin saan helposti ja yleensä useamman kerralla mutta jos yhdyntä venyy "pitkäkestoiseksi" (yli 10 min), alkaa se jo tehdä kipeää. Kiihottuneena voin saada orgasmeja pelkästä ihon sivelystä tai hellästä puhaltamisesta, en välttämättä tarvitse mitään genitaalialueiden stimulointia. Sitä en tiedä, onko tuo ihan tavanomaista, sillä harvemmin tulee muiden naisten kanssa tällaisista asioista puhe. Mieheni taasen pitää tuota aivan mahtavana ja erilaisena mutta hänellä ei ole ollut muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on! Tutun lapsi vaistoaa asioita joita ei olekaan ja sitten jää jankkaamaan niitä pääsemättä millään asiasta yli
Tuohon vaivaan ei erityisherkkyys ole välttämättä se oikea diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa alkaa väittelemään itsestään selvällä asialla. Erityisherkkyys liittyy aistiyliherkkyyteen, mikä on fysiologinen fakta. Ottakaa selvää asioista, ennen kuin tulette mutuilemaan.
Mitä muituilua, itse olen "herkkä" (no oonhan tähänkin ketjuun monesti asiasta paasannut). Minulla on aistiyliherkkyyttä (äänet, ikävät vaatteet, vaatelaput..villahousut jne. jne. ). Pojallani myös. Pojallani lievä Asperger ja itselläni selvästi piirteitä.
Niiku miten tuo menee eli jos on aistiyliherkkyyttä, niin on erityisherkkyyttä? Vai ei välttämättä ole tuota jälkimmäistä? Miten tää homma menee. Voiko olla "erityisherkkyyttä" ilman aistiyliherkkyyttä?
Ja edelleen mitä eroa on herkällä ja erityisherkällä? Vähän jankkaan, mutta kiinnostaa niin.
Aistiyliherkkyyteen ja herkkään luonteeseen uskon (minua jo lapsena sanottiin herkäksi, liekkö siksi oppinut itseäni herkkänä pitämään..), mutta mihinkään erityisherkkyyteen en. Tai siis ne erityisherkät ovat vain yksinkertaisesti herkkiä/herkempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten erityisherkkien orgasmin saanti?
Itse olen herkkä kosketukselle, en ole tosin ikinä ajatellut sitä minään erityisenä asiana paitsi ihan nyt viime vuosina.
En kestä korvan alueen silittelyä tai pussailua, siitä kuuluu korviin sattuvan kova ääni. Tarvitsen hyvin hellää kosketusta noin muutenkin, useimmiten kosketus sattuu. Kipuaistimukselle sinänsä en ole herkkä, kolhin itseäni mustelmille tuon tuosta ilmeenkään värähtämättä mutta tavallinen silittäminen alkaa parin silityksen jälkeen sattumaan.
Orgasmin saan helposti ja yleensä useamman kerralla mutta jos yhdyntä venyy "pitkäkestoiseksi" (yli 10 min), alkaa se jo tehdä kipeää. Kiihottuneena voin saada orgasmeja pelkästä ihon sivelystä tai hellästä puhaltamisesta, en välttämättä tarvitse mitään genitaalialueiden stimulointia. Sitä en tiedä, onko tuo ihan tavanomaista, sillä harvemmin tulee muiden naisten kanssa tällaisista asioista puhe. Mieheni taasen pitää tuota aivan mahtavana ja erilaisena mutta hänellä ei ole ollut muita naisia.
on varmasti erilaista :)
Onnea, te. Herkkä :)
Vähemmistö ei voi ollaa "normaali". Enemmistö on normaali.
Kuulostat erityisnarsistilta.