Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri alkanut unohtelemaan mitä olemme tehneet yhdessä ja sekoittaa mut toisiin kavereihinsa

Vierailija
29.12.2019 |

Olen aika hämilläni. Kaveri siis on unohtanut mitä me ollaan tehty yhdessä. Saattaa myös viitata tapahtumiin jotka onkin tehnyt jonkun toisen kanssa. Tällaista ei ollut ennen. On myös vähän noloa musta sanoa hänelle että hei, me käytiin jo tuolla.. Tai että hei, en tiedä mistä asiasta nyt puhut.

Mikä hänelle on tullut? On tosi sosiaalinen tyyppi, mutta ennen muisti paremmin mitä tehtiin. Yrittääkö hän tahallaan päästä musta eroon tuollaisella, vai voiko vaikka stressaantuneena alkaa käyttäytyä noin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis itsekin saatan unohtaa jotain tosi vanhoja asioita mitä ollaan tehty yhdessä, mutta nyt on kyse ihan saman vuoden puolella tapahtuneista asioista joita hän ei vaan muista. Tulee aika merkityksetön olo, voisiko hän halutakin tätä? On siis menevä tyyppi. Yleensä hänellä on sosiaalista pelisilmää paljon

Vierailija
2/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako hän vanhat tapahtumat hyvin mutta ei uusia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tyypillistä käytöstä niin voi olla aihetta huoleen. Stressi saa unohtamaan asioita, kannattaa jutella miten hänellä menee ja meneekö toisaalta liiankin lujaa vapaalla vai onko aikaa lepäämiseen.

Olen itse stressin aikana unohtanut tehneeni asioita, pelottava kokemus. Se että unohtaa tehdä jotain on tietyssä määrin normaalia, mutta että tekee ja unohtaa tehneensä..

Vierailija
4/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy helposti kun pyörittää kahta suhdetta samanaikaisesti. Kohta ei enää muista mitä on tehnyt tai puhunut kummankin kanssa vaan puhuu itsensä pussiin. Parempi olisi vaan pitää turpa kiinni eikä hölötellä turhia.

Vierailija
5/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako hän vanhat tapahtumat hyvin mutta ei uusia?

Muistaa juuri näin

Vierailija
6/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin käy helposti kun pyörittää kahta suhdetta samanaikaisesti. Kohta ei enää muista mitä on tehnyt tai puhunut kummankin kanssa vaan puhuu itsensä pussiin. Parempi olisi vaan pitää turpa kiinni eikä hölötellä turhia.

Olemme siis kavereita, ja hänellä on aina ollut paljon enemmän kavereita kuin mulla. Mutta aiemmin ei ole sekoillut tällä tavalla

Vierailija
7/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole missään muistisairausiässä? Tiedätkö meneekö hänellä jotenkin poikkeuksellisen lujaa tai että lepo on ollut vähissä? Jos hänellä on hyvä sosiaalinen pelisilmä niin luulen että hän myös ymmärtää huolesi jos vain asetat sanasi oikein.

Vierailija
8/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit lopussa stressistä ja jos se voisi aiheuttaa huonomuistisuutta. Yksinkertainen vastaus: voi. Itsellä pahimmassa stressissä unohdin ihan perussanoja ja lähimpien ihmisten nimiä... 

Sinuna mainitsisin asiasta ja sanoisin esim että olet huomannut että sekoitat minut usein muihin ihmisiin ja onko itse huomannut ettei muista asioita. Voit myös mainita stressistä jos on selkeästi stressaantunut. Stressaantuneella tuskin on mitään käsitystä itsellään ja tämä voi olla tärkeäkin huomio että pitäisi hiljentää tahtia. 

Pahinta kuitenkin olisi, jos nyt itse jättäisit ystävyyden sen vuoksi että epäilet jotain mutta asiaa ei koskaan otettu puheeksi eikä ystäväsi koskaan ymmärrä mitä tapahtui. 

Vierailija
9/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen kaveri? Kuulostaa muistisairaudelta.

Vierailija
10/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita muistiongelmia myös muilla osa-alueilla? Jos on niin voi olla aivoissa jotain häikkää. Eli lääkäriin.

Vierailija
11/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen? Muistisauraudet ym aivosairaudet voivat alkaa myös nuorena. Ei mahdotonta. Onko persoonallisuus muuttunut?

Vierailija
12/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi mielestä olette aika yhdentekeviä mutta silti haluaa kaikkea tehdä jonkun kansa, siksi sotkee teidät, ei sen kummempaa. Voi olla aika hänellä jolloin on päässä ihan muuta.

Vierailija
13/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole muistisairausiässä. Ehkä on tosiaan stressaantunut. Hänen viestikäytöksensä on kuitenkin saanut miettimään voiko olla kyse jostain muusta. Hän ei yleensä esimerkiksi vastaa viesteihini paitsi tosi pitkän viiveen kanssa, ja sitten aloittaa uudesta asiasta eikä välttämättä vastaa jos olen kysynyt miten menee tai muuta sellaista. Mutta tavatessa on mukava. Viestikäytös on aina ollut tuollaista. Mutta nyt tämä unohtelu on tullut kuvioihin.

Vierailija
14/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän että hänellä on kiireistä joten voi hyvin olla stressiä, mutta silti mietityttää

Vierailija
15/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy tota vähän väliä, kun on paljon kavereita ja paljon tapahtuu joka vuosi. Onneksi kukaan ystäväni ei ole vielä pahoittanut mieltään asiasta. Joskus joudun ihan kysymään, että "hei, olitko sinä mukana siellä ja siellä?", mikä on aika noloa. Minulla on muutenkin huono kasvo- ja nimimuisti, joskin toki ystävät tunnistan ja nimet muistan, muttei aina yhdisty sitten muistoissa, ketkä kaikki oli missäkin. Etenkin, jos tehty juttuja isommalla porukalla, kuten usein tehdään ja kaveri kuuluu samaan porukkaan, jolla oltu tekemässä jotain.

Vierailija
16/16 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla dissosiaatiota? Mun yhdellä kaverilla on tuota ja hänellä ollut vaikeita elämäntapahtumia taustalla. Hän ei esimerkiksi muista mitä on kellekin ystävälleen kertonut ja kuka oli häissään.

Toisena voisi olla alkava muistisairaus. Niitä kun on jo nelikymppisillä, jos huono tuuri käy.

Stressi voi myös olla, mutta silloin unohtuu ehkä lähinnä nimet ja paikat, eikä koetut elämäntapahtumat unohdu tai jäsenny mielessä väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän