Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syrjäkylillä asuvat miten usein käytte ruokakaupassa?

Vierailija
29.12.2019 |

Kerran viikossa vai kävisikö joku vielä harvemmin. Missä säilytätte ruokia kotona?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa isommat ostokset. 

Mutta mieheni kyllä työskentelee "kirkolla", joten hän kyllä tekee täydennysostoksia.

Vierailija
2/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet syrjäkylän? Itse määrittelen sen niin, että siellä ei toimi netti. Joten kysymykseesi on mahdotonta vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi satsi kerran viikossa. Jos sattuu muuta asiaa maalikyliin sillä välillä, voin tuoda jotain täydennystä tai bongaamiani tarjoustuotteita.

Kerta viikkoon riittää ihan hyvin, kun tsekkailee kaappien varastot etukäteen.

Kauppalappu minulla on aina mukana, muuten en voi muistaa kaikkea ostettavaa.

Vierailija
4/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet syrjäkylän? Itse määrittelen sen niin, että siellä ei toimi netti. Joten kysymykseesi on mahdotonta vastata.

Jaa, kyllä 2g mobiilinetti pelittää lähes kaikkialla. Ei mulla sen nopeampaa nettiä yleensä olekaan, joten oma määrittelysi on tuubaa.

Vierailija
5/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon tai parin välein yleensä.

Vierailija
6/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungissa, ja olen käynyt viimeksi kuusi päivää sitten kaupassa. Ei ole tarvetta mennä huomennakaan.

Vierailija
7/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 10 km keskustaan, mutta käydään siellä useimpina arkipäivinä, kun haetaan lapsia koulun iltapäiväkerhosta ja päiväkodista. Kaupassa käydään yleensä pari kertaa viikossa. Jääkaappi ja kuiva-ainekaapit riittävät ihan hyvin näihin tarpeisiin, meitä on neljä henkeä ja koira.

Vierailija
8/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kuitenkin käydään kylillä, harrastukset lapsilla, työt kaupungissa, niin kaupassa tulee käytyä harva se päivä siinä samalla. Jos lomilla kotona ollaan, käydään harvemmin.

Vierailija
9/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa on sellaisia paikkoja, joissa on asutusta, mutta ei minkäänlaista mahdollisuutta internet-yhteyteen?

Vierailija
10/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20km lähimpään kauppaan, ei autoa. Käymme n. Kerran kuussa, kun saamme kyydin.

Vierailija
11/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavilla on 80 km tämän paikkakunnan keskustaan. Yllättävän usein heitä kaupoilla näen. Luulen, että melkein viikottain käyvät.

Toisaalta heillä on sellaiset ruokavarastot (alakerrassa kaksi arkkupakastinta ym), että varmasti kuukauden pärjäisivät ilman mitään täydennystä.

Maija

P.s.heillä on lypsykarjatila, eli periaatteessa maitokaan ei pääsisi loppumaan.

Vierailija
12/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 km kauppaan ja käymme kerran viikossa.

Meilläkin toimii netti mutta ei ole kuin neljä vuotta, kun kylässä ei toiminut.

Vierailija
13/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käydään kaupalla, yleensä 35km päässä omalla kirkonkylällä. Siellä on Sale ja K-kauppa, joissa ihan ok valikoimat. Noin kerran kuukaudessa ajellaan 90 km kaupunkiin isommille ostoksille. Meillä on kotona suht iso varasto perusjuttuja, elintarvikkeita, pesuaineita, vessapaperia yms, joten tarvittaessa pärjättäisiin varmasti kuukausikin näillä. Minä olen muualta muuttanut ja alkuun oli opettelemista. Pitää osata ennakoida ja toisaalta olla malttia, ettei syntyisi hävikkiä.

Vierailija
14/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa käydään kirkolla 30 km päässä. Kun on kotona töissä karjatilalla, on ihan mukava lähteä ihmisten ilmoille ajelemaan.

Vierailija
15/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun syrjäkylässä, mutta meillä on täällä kauppa. Käymme lähes päivittäin, emme omista autoa.

Vierailija
16/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa on sellaisia paikkoja, joissa on asutusta, mutta ei minkäänlaista mahdollisuutta internet-yhteyteen?

Lapissa?

Vierailija
17/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun syrjäkylässä, mutta meillä on täällä kauppa. Käymme lähes päivittäin, emme omista autoa.

Miten pärjäätte ilman autoa syrjäkylässä? Palstan mukaanhan se on mahdotonta.

Vierailija
18/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran puolessa vuodessa valjastan rekikoirat matkakuntoon ja matkustan läpi raatelevien karhujen ja susilaumojen lähimpään K-markettiin hakemaan pekonia ja papuja. Säilytän niitä ulkona vajassa jäälohkareiden alla.

Vierailija
19/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjäätte ilman autoa syrjäkylässä? Palstan mukaanhan se on mahdotonta.

Hyvin, jos tarvitsee lähteä isommille kaupoille kaupunkiin niin sovitaan kimppakyyti jonkun autollisen naapurin kanssa bensarahaa vastaan. Joskus myös naapurit itse käyvät ovella kysymässä että tarvitseeko kyytiä isommille kaupoille. Pienen kylän iloja! ;)

Vierailija
20/25 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa sopivasti työmatkan varrella molemmilla joten tarvittaessa saa täydennystä melkein päivittäin. Mutta isommin käydään muutaman kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi