Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiste lapset ja lapsenlapset

Vierailija
29.12.2019 |

Miten ihmeessä joillekin aikuisille lapsille ei tule edes mieleen, ettei vanhempien jääkaappi ja muut palvelut ole heidän käytettävissään kun ovat pois muuttaneet/ aikuisia? Sisarukseni ja varsinkin heidän lapset käyvät vanhempiemme luona syömässä lähes joka päivä, koska asuvat niin lähellä.

Jos asiasta mainitsee, olen kateellinen ja pahansuopa ihminen heidän mielestään. Lähinnä olen ihmetellyt, että eikö heille tule mieleen kuinka paljon kahdella eläkeläisellä menee rahaa koko tämän pesueen ruokkimiseen ja hoitamiseen. Ymmärrän, että on mukavaa, jos joku käy kylässä kun vanhukset ovat kahden, mutta vaatii melkoista ruokavaraston ylläpitoa kun 5-8 ihmistä käy "ylimääräisenä" syömässä jääkaapilla. Lapsille ei osteta kotona mitään herkkuja tms, koska käyvät isovanhemmilla ja syövät sieltä kaikki herkut, vaikka olisi selvästi kielletty tai laitettu "piiloon".

Vanhempani eivät tähän oikein sano nykyään enää mitään. Muutama vuosi sitten valittivat minulle muiden selän takana kun aina rahat loppu. Kun itse harvoin käyn, niin varaudun lähes aina omilla eväillä allergioiden takia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tapuskohtaista. Esim mun vanhhempani 64v ja 72v eivät ole 20 vuoteen halunneet lapsiaan ja lapsenlapsiaan kylään eivätkä muutenkaan halua olla tekemisissä. Ei todellakaan mitöän hyväksikäyttöä tapahdu.

Ne jotka paljon auttaa/ruokkii/rahoittaa lapsiaan yleensä tekevät sen omasta halusta ja rakkaudesta. Ja jos sitä ei ole niin sit voi toimia kuten mun vanhemmat toimii eli sulkee lapset elämästä ja elää vain itseään varten.

Vierailija
2/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska isovanhemmat varmaankin tuputtavat ruokaa ja kutsuvat syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin muistan sen loukkaantumisen, kun vein isoäidilleni leipää, leikkelettä, maitoa ja appelsiineja. Hän todella pahoitti mielensä, kun en uskonut, että hän osaa olla vieraanvarainen!

Tästä on aikaa 30 vuotta, isoäiti poistui keskuudestamme 15 vuotta sitten. Mutta se loukkaantumisen määrä vapisuttaa vieläkin.

Vierailija
4/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aikuiset lapset käyvät omien lastensa kanssa vanhempiensa luona syömässä kuin kotonaan lähes joka päivä ja tämä on kaikista ok? Hyvä tapa säästää omat ruokamenot ja käyttää muuhun. Se on iso raha 5-10-15 vuoden aikana ja isovanhemmat tekevät tämän ”rakkaudesta”?

Vierailija
5/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi vaan niiden iäkkäiden vanhempien asia lopettaa moinen lokkeilu. Pitää jääkaappi ja ruokakaapit pääasiassa tyhjänä. Tai voihan sitä itselleen herkkujemman pistää.

Vierailija
6/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tekijällä ole enää mitään vastuuta? Ihan kuin kaikki olisi sallittua kunnes joku kieltää ja sitten pahoitetaan mieli. Sama kun isovanhempien (ja koko suvun) pitäisi osallistua lasten hoitoon kun vanhemmat ei jaksa tai tarvitsevat omaa aikaa? Kun eivät suostu siitä avaudutaan ab-palstalla ja itketään, että kuka ne lapset sitten hoitaa. Mitäpä jos kasvaisitte aikuisiksi?

Vierailija
7/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja ei ole oikein, mutta vamhempiesi tuo pitäisi heille sanoa jos asia ei oikeasti ole ok. Toisaalta omat vanhempani ovat samanlaisia, sanovat sitten selän takana jos joku sisaruksista esim on pyytänyt liikaa lastenhoitoapua ja ovat olleet oikeasti tosi väsyneitä. Ja kun itse on sisarukselle tästä sanonut niin vanhemmat mykistyy täysin ja minä vain olen se itsekäs jne. Ole tullut siihen tulokseen että ei voi mitään, jos vanhemmat haluaa marttyyrina tehdä noita asioita edelleen.

Vierailija
8/8 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on vanhempiesi tahto, jos he haluavat olla tärkeitä ja elää mukana niiden ihmisten kanssa, jospa he pelkäävätkin jäävänsä kahdestaan hiljaisuuteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän