miksi jotkut heti kun plussaa muuttuvat eivätkä enää uskalla tehdä enää ns normaaleja juttuja?
Joka kerta kun olen ollut raskaana olen näitä asioita miettinyt enkä vieläkään ymmärrä. Kyllä sen ymmärtää että voi pelätä (pelko kuuluu raskauteen varmasti jollain lailla) mutta joillekin tulee niin outoja juttuja ja kysymyksiä. Eihän raskaus ole sairaus (jos normaali raskaus) vaan tila elämässä mutta kyllä silloin voi viettää lähes normaalia elämää (jos nyt ei ole tapana juoda monta pulloa olutta joka päivä tms). Mut kun täällä näkee välillä kysymyksiä....siis...huh..vaikea selittää, mut jotkut kyselee juttuja että on aivan öönä itse, tai varma että on joku vitsi. Oikeassa elämässäkin tapaa näitä " hössöttelijöitä" - esim työkaverini ei olisi halunnut valvoa et vauva " saisi kasvaa rauhassa" - viikot oli silloin jotain 7....halloooo!!! Ei voi matkustaa, ei syödä fetaa, ei nukkua vatsalla, ei veneillä, ei ottaa aurinkoa, ei käydä leffassa, ei syödä jätskiä mis lakukastiketta jne jne......lista on satoja metrejä pitkä. Luullaanko tänä pvnä että uhkaa keskenmeno jos saa yskän tai lentää koneella 6tuntia tai oksentaa.....en ymmärrä...mistä semmoinen kuva on tullut?! kyllähän keho ilmoittaa jos jotain tuntuu väärältä. Mitä te muut ajattelette? Itse tulen välillä hulluksi kun kuulee ettei voi " elää" enää ja tehdä tätä tai sitä koska " olenhan raskaana" ....kyselee 4 lasten äiti...kommentteja??!!
Kommentit (10)
ja kaloja jne... sitä ei voi tietää, onko elimistössä listeriabakteeria jo valmiiksi kun tulee raskaaksi. Ja tämän tutkiminen on erittäin vaikeaa. Kysyin neuvolassa tuosta, kun yhtäkkiä tuli " syömäkielto" , että mitä jos minussa onkin jo listeriaa kun olen syönyt tuorejuustoja ym. niin paljon.
Minua vituttaa nämä " en voi siivota, imuroida, tehdä ruokaa jne, koska olen raskaana" ja sitten mies sinisilmäisenä ja tyhmänä alkaakin kodinhoitokoneeksi. Ei ihme, että vaimon ollessa synnyttämässä, lähdetään varpajaisiin ja naisiin..
mihin??? en ymmärtänyt pointtia?! ei mulle tartte selittää miksi ei aio esim lähteä johonkin häihin tai tilata kalaruokaa ravintolassa - enkä ymmärrä miksi joku hakisi tuommoisiin juttuihin tekosyitä.
jos käyttää tuommoisia asioita tekosyinä = antaa itsestään aika tyhmän kuvan ja miksi joku niin haluaisi tehdä. ap
tai muita sekoiluita..
Ei voi enää mitään tehdä ja kaikki tehdään niin hankalaksi.
Olen jollekin jopa yrittänyt vähän selittää järkeä, mutta ei vain mene perille. Luulevat varmaan, että mahdollisimman varovainen raskausaika suojaa lasta tulevilta vastoinkäymisiltä/sairauksilta/allergioilta tms, mutta näinhän ei ole.
Tai kääntäen: kun raivoaa pikkuasiasta miehelle ihan sekopäänä, voi käyttää tekosyynä raskautta (" en mahda sille mitään, hormonit heittelee!" ). Tai kun haluaa syödä viisi litraa suklaajäätelöä, vaikka painoa kertyy muutenkin neuvolan mukaan liikaa - " emmä mahda mitään, se on tää raskaus kun teettää mielitekoja" .
Tai kun ei viitsi lähteä soviittuun tapaamiseen: " en mä voinut, kun ei saa istua niin pitkään autossa" .
toiset lopettaa imuroimisen, tiskikoneen täytönkin. :) tiedän myös näitä ihmis-tyyppejä. Ja mies tekee ku vaimohan " ei voi" ku on raskaana.:)
Miten ihmeessa äidit ennen vanhaa saivat terveitä vauvoja kun näistä
nykymaailman kotkotuksista ei tiedetty miteen.
Ranskassa juodaan viiniä lähes päivittäin ja kas kummaa terveitä lapsia sielläkin.
Kreikassa fetaa syödään aina, ja ihan terveitä nekin on.
Raskaana oleminen on mennyt ihan hysteriaksi. Kukaan ei tiedä mitä tarkoittaa kohtuullinen käyttö, oli se sitten esim alkoholi, feta, lakritsi jne.
Sitä en tajua, että jos tiedetään, että listeria aiheuttaa Suomessakin keskenmenoja, asiasta ei välitetä.
että missä ne kuuluisat " hormonimyrskyt" ??Mä olen ollut tasapainoisempi ja rauhallisempi kuin koskaan ei sen kummoisempia mielialan vaihteluita tms. joilla mua alkuun peloteltiin..
miksi ollaan heti lähes hysteerisiä kun on plussattu. t 3 lasten äiti ja rv 24 (söin tänään graavilohta)