Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hiivan hoitaa raskausaikana?

Vierailija
19.06.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä sain luvan.

Vierailija
2/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti vai suoraan limakalvolle??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolasta sanottiin, että apteekin tuotteita voi periaatteessa käyttää raskauaikanakin, mutta suositteli ottamaan yhteyttä neuvolaan, ennen kuin alkaa omin päin käyttämään. Ja pitkittyneestä hiivasta oli jotain haittoja (oiskohan suurempi keskenmenon mahdollisuus), että kannattaa toimia pian. Soittele neuvolaan!

Vierailija
4/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sisäisesti vai suoraan limakalvolle??!

Vierailija
5/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neuvolan ohjeesta käyttänyt ihan tavallisia apteekin käsikauppalääkkeitä, mutta näillä reunaehdoilla:

- ei ilman lääkärin konsultaatiota ekalla raskauskolmanneksella.

- asetinta ei saa käyttää, voi runttasta kohdunkaulaa kipeästi. Pane hiivalääke käsin paikoilleen.

- käytä miel. viiden päivän kuuria, päivän pikatehokuurit eivät kuulemma yleensä tehoa kunnolla raskausajan hiivaan.

Olen käyttänyt Canestenin ja Gyno-Daktarinin kuureja, mutta voithan toki varmistaa asian vielä omalta neuvolaterkkariltasi.

Vierailija
6/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määräsivät NEUVOLASTA (ensimmäinen lääkärikäynti raskausaikana) suun kautta otettavan hiivalääkkeen. Kysäisin sitten vielä apteekissa, että onhan varmasti ok raskausaikana ja eipä tosiaankaan ollut. Proviisori sanoi, ettei missään nimessä kannata ottaa varsinkaan 1. kolmanneksen aikana... Lääkkeessä oli " ei suositella raskausaikana" mikä tietysti voi tarkoittaa vain sitä, ettei tiedetä. Otin sitten Canestenin.

Vierailija
7/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA viim ennen synnytystä kannattaa hoitaa pois, ettei tartu vauvaan. Voi aiheuttaa sammasta ja hiivaa vauvalla.

Vierailija
8/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivatulehdus (ml. sammas) johtuu siitä, että elimistö on jostakin syystä epätasapainossa ja hiiva intoutuu liikakasvamaan. Esim. antibioottikuuri voi aiheuttaa tuota. Eli sinänsä tuon tarttumista ei tarvitse murehtia.

Vierailija:

JA viim ennen synnytystä kannattaa hoitaa pois, ettei tartu vauvaan. Voi aiheuttaa sammasta ja hiivaa vauvalla.

Vierailija
9/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi käyttää jopa 3 kuuria Gyno-Daktarinia (siis niitä emätinpuikkoja). Jos ei niiden jälkeen vieläkään hiiva hellitä, sitten yhteydenotto lääkäriin.

Tämä siis 2 vuotta sitten...

Vierailija
10/10 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokavaliosta pois sokerit, rasvat ja hiivaa sisältävät tuotteet.