Miksi toiset tekevät työtä ja ottavat lainaa asuntoon, senhän saa loppuelämäksi ilmaiseksi!
Mitä minun pitää tehdä, että pääsen tuohon VIP ryhmään. Asunnon haluan Töölöstä
Olen maksanut kaiken itse 14 vuotiaasta, olenko ollut hullu?
Veronmaksat maksaa jo joka kolmannen toimeentulotuen saajan koko vuokran – noin 47000 kotitaloutta.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/728109-kela-maksaa-jo-joka-ko… i
Kommentit (29)
Ei mulle riittäisi loppuelämäkseni maksettu vuokra ja käyttörahaksi muutama satanen. Ne tulot täytyy pitää todella pieninä että Kela maksaa koko vuokran.
Itse haluan tehdä mielekästä ja haastavaa työtä ja tienata itse sen verran rahaa, ettei tarvitse elää kädestä suuhun. Olen tuota toimeentulotukielämääkin joutunut koettamaan eikä ole mikään ikävä takaisin. Jos se sinusta kuulostaa noin hehkeältä niin sen kuin luovut kaikesta omaisuudestasi ja tuloistasi, sillähän sitä pääset kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
töö. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on varmasti maailman ainoa maa, jossa köyhyydessä elävillekkin ollaan kateellisia.
Jos se toimeentulotuki mikä lie on 487,89 euroa,miten siitä masksat yhtään mitään! Rukaan pitää olla rahaa,sähkölaskuun ja puhelimeen,telkkariin,bussilippuun ja joo,vuokraan,laske siitä.
Mun naapurissa on reilu 30neliötä yksiö ja siitäkin on 14,70euroa neliö.
Sillai.
Normaali ihminen maksaa vuokran palkastaan.
En ikinä alentaisi nostamaan mitään toimeentulotukea.
Minä menisin töihin niin olen aina tehnyt.
Eiköhän iso osa heistä ole työkyvyttömiä. Sairaseläkepäätöstä saa usein odottaa pitkään.
Kuka oikeasti haluaa maata muiden maksettavana tekemättä yhteiskunnalle mitään järkevää? Olisi kamala joutua työttömäksi ja varsinkin toimeentulotuelle - miten itsetunto edes kestäisi hyödyttömyyden tunteen?
Asumistukea toki maksetaan monelle työssäkäyvällekin ja asuntosijoittaminen nykyisten nollakorkojen aikana velkavivuttamalla onnistuu melko monelta, että sinänsä ihan hyödyllistä.
Joku ehdotti täällä asuntolaa, jossa olisi lämmintä ja juokseva vesi.
Hyvä ehdotus, jos siellä saisi olla työtä vastaan. Jokainen tietysti voimiensa mukaan polkisi vaikka generaattorilla sähköä valtakunnanverkkoon.
Toinen vaihtoehto olisi leiri.
Nämä kaikki tietysti vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankkia naamaan, niin ongelmasi poistuvat
Noista on kyllä suurin osa syntyperäistä suomalaista saastaa.
Useimmat jo toisessa polvessa.Noniin Einstein. Olisiko Suomessa toistaiseksi vielä suomalaisia suurin osa, minkä takia lukumäärällisesti suurin osa. Mutta jos nyt edes sen verran mietit asiaa ja suhteutat lukemat ulkomaalaisten määrään, niin voit yllättyä. Itse en yllättynyt.
Muutenkin tuo ”kyllä suomalaisetkin...” on jo niin väsynyt fraasi. Kyllä ulkomaalaisetkin. Ja vielä monikertaisesti.
Suomalaisella on äidinkielenä Suomi ja kulttuuri tuttu.
Tuo on iso etu itsensä elättämisessä.
Siitä huolimatta ollaan sosiaalisaastaa siis vielä pahempaa kuin vieraasta maasta muuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankkia naamaan, niin ongelmasi poistuvat
Noista on kyllä suurin osa syntyperäistä suomalaista saastaa.
Useimmat jo toisessa polvessa.Noniin Einstein. Olisiko Suomessa toistaiseksi vielä suomalaisia suurin osa, minkä takia lukumäärällisesti suurin osa. Mutta jos nyt edes sen verran mietit asiaa ja suhteutat lukemat ulkomaalaisten määrään, niin voit yllättyä. Itse en yllättynyt.
Muutenkin tuo ”kyllä suomalaisetkin...” on jo niin väsynyt fraasi. Kyllä ulkomaalaisetkin. Ja vielä monikertaisesti.
Suomalaisella on äidinkielenä Suomi ja kulttuuri tuttu.
Tuo on iso etu itsensä elättämisessä.Siitä huolimatta ollaan sosiaalisaastaa siis vielä pahempaa kuin vieraasta maasta muuttava.
👍
Vierailija kirjoitti:
Suomi on varmasti maailman ainoa maa, jossa köyhyydessä elävillekkin ollaan kateellisia.
En minä ole kateellinen. Minä olen vihainen niille jotka saavat rahaa vaikka tekevät vähemmän töitä kuin minä! Pitää olla reilu peli: ahkerasta työnteosta palkkaa. Jos ei työnteko maita niin ei sitten saa rahaakaan.
Yhteiskunnassa kaikkien pitää kantaa kortensa kekoon, eikä kukaan saa kantaa vähemmän korsia kuin muut, kukaan ei saa laiskotella. Jos laiskottelet niin elä sitten yhteiskunnan ulkopuolella kuten itse parhaaksi näet, et elä muiden kustannuksella.
Jos joku laiskottelee niin hyvien ihmisten velvollisuus on pilkata, potkia ja uhkailla laiskottelijaa kunnes se tajuaa ryhtyä ahkeraksi tai kunnes se häipyy yhteiskunnasta. Mitä enemmän laiskottelijoita kyykytetään sitä enemmän laiskottelijat oppivat että laiskottelu ei kannata. Yhteiskuntaan ei saa jäädä laiskottelemaan. Töihin tai ulos!
t. Elämäntapatyötön
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeasti haluaa maata muiden maksettavana tekemättä yhteiskunnalle mitään järkevää? Olisi kamala joutua työttömäksi ja varsinkin toimeentulotuelle - miten itsetunto edes kestäisi hyödyttömyyden tunteen?
Asumistukea toki maksetaan monelle työssäkäyvällekin ja asuntosijoittaminen nykyisten nollakorkojen aikana velkavivuttamalla onnistuu melko monelta, että sinänsä ihan hyödyllistä.
Juuri noin. Useimmilla ihmisillä on edes jonkinlainen sosiaalinen vastuuntunto. He tahtovat toimia muiden ihmisten hyväksi, yhteiskunnan hyväksi, yhteisen hyvän eteen. Montaa työtöntä harmittaa oma hyödyttömyys enemmän kuin köyhyys. Ja ei, joihinkin keinotekoisiin pilipali kuntoutuspalveluihin osallistuminen ei poista hyödyttömyyden tunnetta.
Sosiaalinen vastuuntunto puuttuu täysin ainoastaan psykopaateilta. Ja ei, psykopaatit eivät ole yhteiskunnan pohjalla elämässä verovaroin toimeentulotuella. Psykopaatit ovat yhteiskunnan huipulla elämässä verovaroin poliitikkoina.
Nyky-yhteiskunnassa jos on päätynyt pohjalle niin usein se johtuu siitä että on ollut liian hyväntahtoinen, on liikaa keskittynyt siihen että pääsisi toimimaan yhteiskunnan hyväksi ja on unohtanut että pitäisi joskus myös ajaa omaa etua. Epäitsekkyydestä rangaistaan.
Huipulle taas päästään sillä että välitetään vain itsestä eikä tippaakaan piitata siitä kuinka paljon aiheutetaan vahinkoa muille kun väkivalloin kahmitaan itselle rikkauksia.
Köyhät eivät ole loisia. Rikkaat ovat loisia.
En usko, että tälläistä "ilmaista" asumista kannattaa kuvitella saatavan lopun ikäänsä. Yhteiskunnan käytössä olevat rahat vähenee vauhdilla ja vaikka veroja korotetaan, niin kyllä siinäkin joku katto löytyy.